| کد خبر: 148729 |

نانواکناری:

ایران طالب صلح و امنیت در منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر رفع تنش بین ایران و عربستان بر مبنای اشتراکات دینی، گفت: ایران همواره طالب صلح بوده و برای تحقق امنیت در منطقه و جلوگیری از ورود متجاوزین آماده برقراری ارتباط با عربستان است.

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر رفع تنش بین ایران و عربستان بر مبنای اشتراکات دینی، گفت: ایران همواره طالب صلح بوده و برای تحقق امنیت در منطقه و جلوگیری از ورود متجاوزین آماده برقراری ارتباط با عربستان است.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص راهکار رفع تنش میان ایران و عربستان ، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر در منطقه با توانمدی اقتصادی، نظامی و برد سیاسی می‌تواند برای همه کشورهای همسایه پناهگاه امنی باشد.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق امنیت در منطقه حاضر به ارتباط با همه همسایگان و ایجاد رابطه دوستی است، در حقیقت کشورهای اسلامی با اشتراک عقیده می‌توانند بر محور دین مسائل را حل و فصل کنند.

نانواکناری افزود: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون طالب صلح بوده و به هیچ کشوری با وجود قدرت بالا تعدی نکرده است، کما اینکه قدرت خود را برای تحقق آرامش و امنیت در منطقه به کار بسته تا از ورود متجاوزین جلوگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران پشتیبان همسایگان خود است، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران توان نظامی، اقتصادی و علمی خود را برای ایجاد صلح در منطقه به کار بسته است، لذا با هر کشوری که برای امنیت قدم بردارد، همراه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در خصوص علاقه‌مندی عمان برای وساطت بین ایران و عربستان یا آمریکا گفت: رایزنی ها و تماسها هست و دو کشور هر گاه نیاز به همکار باشد خواهند بود. البته درباره عربستان هنوز یک نگاه دقیق و روشنی نداریم و صداهایی که از ریاض شنیده می‌شود متفاوت است و هر از گاهی هم که درباره ایران صحبت می‌کنند در داخل خودشان تکذیب می‌شود. عربستان باید حتما گام‌های مثبتی را بردارد بخصوص درباره یمن که باید آن را به مردم یمن واگذار کند.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.