| کد خبر: 145801 |

نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛

سیستم ریلی نیازمند تقویت زیر ساخت ها است

نماینده مردم ایذه و باغ ملک گفت: کیفیت خدمات ریلی روز به روز در دنیا در حال ارتقا است و مسوولان در دولت دوازدهم نیز توسعه عرصه ریلی با استانداردهای روز دنیا را باید در برنامه ها قرار دهند.

تین نیوز

نماینده مردم ایذه و باغ ملک گفت: کیفیت خدمات ریلی روز به روز در دنیا در حال ارتقا است و مسوولان در دولت دوازدهم نیز توسعه عرصه ریلی با استانداردهای روز دنیا را باید در برنامه ها قرار دهند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ هدایت اله خادمی نماینده با بیان اینکه در دنیا سهم حمل و نقل ریلی بیش از سایر شقوق حمل و نقلی است، گفت: با توجه به ایمنی بالای حمل و نقل ریلی و به دلیل مصرف یک هفتم انرژی نسبت به جاده، از نظر اقتصادی عقل حکم می کند که از سیستم ریلی برای جابجایی بار و مسافر استفاده شود.

وی با اشاره به این موضوع که سیستم ریلی باید به سیستم های مدرن تجهیز شود، افزود: تکمیل و تقویت زیر ساخت ها و همچنین نوسازی ناوگان ریلی از ضرورت ها برای افزایش سهم جابجایی حمل و نقل ریلی به شمار می رود.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک عنوان کرد:با توجه به اینکه کشورهای توسعه یافته از سال های گذشته حمل بار و مسافر خود را به سیستم ریلی سپرده اند، بنابراین ما نیز بایستی ضمن الگوبرداری از کشورهای موفق، درصدد توسعه خطوط و جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای توسعه شبکه ریلی تلاش شود.

خادمی اضافه کرد: توسعه شبکه ریلی در همه استان های کشور به عنوان زیرساخت مهم باید در اولویت برنامه ها باشد چرا که این اکثر استان ها صنعتی و کشاورزی هستند و با حجم بالای تردد و مسافر و بار مواجه هستند.

وی تاکید کرد: بنابراین مسوولان باید برای توسعه خطوط ریلی برنامه های کاربردی و برنامه محور داشته باشند.

وی اظهار داشت: کیفیت خدمات ریلی روز به روز در دنیا در حال ارتقا است و مسوولان در دولت دوازدهم نیز توسعه عرصه ریلی با استانداردهای روز دنیا را باید در برنامه ها قرار دهند.

نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: خطوط راه آهن در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به عنوان زیرساخت ایمن، ارزان و پرکاربرد حمل و نقل است و چنانچه مورد غفلت قرار گیرد شاهد اقتصاد ناپایدار در کشور خواهیم بود .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.