| کد خبر: 135329 |

آغاز دسته‌بندی ۱۷۲ هزار کیلومتر راه‌ روستایی و فرعی

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی با اشاره به وجود بیش از ۱۷۲ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور گفت: هم‌اکنون در حال درجه‌بندی را‌ه‌های روستایی و دسته‌بندی میزان خرابی رویه راه‌های روستایی و فرعی موجود در سطح استان‌های کشور هستیم تا به‌محض ابلاغ اعتبارات اقدامات در جهت شروع عملیات نگهداری راه‌های روستایی آغاز شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی با اشاره به وجود بیش از ۱۷۲ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور گفت: هم‌اکنون در حال درجه‌بندی را‌ه‌های روستایی و دسته‌بندی میزان خرابی رویه راه‌های روستایی و فرعی موجود در سطح استان‌های کشور هستیم تا به‌محض ابلاغ اعتبارات اقدامات در جهت شروع عملیات نگهداری راه‌های روستایی آغاز شود.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حیدر نوروزی که به‌تازگی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شده است تشریح وظایف خودپرداخت و گفت: برنامه‌ریزی جهت نگهداری مطلوب راه‌ها، بررسی و اولویت‌بندی طرح‌های اجرایی و مطالعاتی پیشنهادی استان‌ها، بازدیدهای دوره‌ای و ارتقاء سطح نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های روستایی و فرعی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن‌ها اهتمام ورزید.

 

 وی افزود: طبق آمار سال ۹۴ حدود ۱۲۸ هزار و ۳۹۵ کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۲۴ هزار و ۵۸۲ کیلومتر آن شوسه و حدود ۱۰۳ هزار و ۸۱۳ کیلومتر راه‌ آسفالته است. همچنین علاوه بر راه‌های روستایی حدود ۴۳ هزار و ۶۲۸ کیلومتر راه‌های فرعی نیز در استان‌های کشور توزیع‌شده است.

 

نوروزی بیان داشت: هم‌اکنون در حال درجه‌بندی را‌ه‌های روستایی و دسته‌بندی میزان خرابی رویه راه‌های روستایی و فرعی موجود در سطح استان‌های کشور هستیم تا به‌محض ابلاغ اعتبارات اقدامات در جهت شروع عملیات نگهداری راه‌های روستایی آغاز شود.

 

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی  خاطرنشان کرد: امروزه صاحب‌نظران بین‌المللی بر این اعتقاد هستند که باید جدای از سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان توسعه، به‌طور ویژه و مشخص به امر توسعه روستاها و ریشه‌کنی فقر گسترده‌ای که بر آن‌ها حاکم است، پرداخت. چراکه کمبود درآمد جامعه روستایی و نیز کمبود امکانات اجتماعی موردنیاز روستاها ازجمله خدمات بهداشتی، آموزشی، بیمه و تأمین اجتماعی، خطوط ارتباطی، امنیت، آب آشامیدنی، سوخت، برق و... واقعیتی عریان و ملموس است.

 

وی تصریح کرد: در مقابل هم، اگرچه بسیاری از دولت‌ها، برنامه‌های گسترده و پرهزینه‌ای را برای بهبود این زیرساخت‌ها انجام داده‌اند، اما شواهد نشانگر آن است که این امر به‌تنهایی نتوانسته است معضلات زندگی روستایی را حل کرده و آنان را از فقر برهاند و سیل مهاجرت از روستا به شهر را کاهش دهد.

 

 نوروزی بابیان اینکه «فرار از این شرایط، توجه عمومی به توسعه پایدار در روستاها و همکاری و همیاری عوامل دولتی و غیردولتی را در کنار مردمان جوامع روستایی طلب می‌کند» گفت: راه روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی ایفاء می‌کند، به‌طوری‌که از آن به‌عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند. جاده‌ها علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیونددهنده مناطق روستایی و شهرها هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.