آغاز دستهبندی ۱۷۲ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی
مدیرکل دفتر نگهداری راههای روستایی و فرعی با اشاره به وجود بیش از ۱۷۲ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور گفت: هماکنون در حال درجهبندی راههای روستایی و دستهبندی میزان خرابی رویه راههای روستایی و فرعی موجود در سطح استانهای کشور هستیم تا بهمحض ابلاغ اعتبارات اقدامات در جهت شروع عملیات نگهداری راههای روستایی آغاز شود.
مدیرکل دفتر نگهداری راههای روستایی و فرعی با اشاره به وجود بیش از ۱۷۲ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور گفت: هماکنون در حال درجهبندی راههای روستایی و دستهبندی میزان خرابی رویه راههای روستایی و فرعی موجود در سطح استانهای کشور هستیم تا بهمحض ابلاغ اعتبارات اقدامات در جهت شروع عملیات نگهداری راههای روستایی آغاز شود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حیدر نوروزی که بهتازگی مدیرکل دفتر نگهداری راههای روستایی و فرعی در سازمان راهداری و حملونقل جادهای شده است تشریح وظایف خودپرداخت و گفت: برنامهریزی جهت نگهداری مطلوب راهها، بررسی و اولویتبندی طرحهای اجرایی و مطالعاتی پیشنهادی استانها، بازدیدهای دورهای و ارتقاء سطح نگهداری و ایمنسازی راههای روستایی و فرعی از مهمترین مواردی است که باید به آنها اهتمام ورزید.
وی افزود: طبق آمار سال ۹۴ حدود ۱۲۸ هزار و ۳۹۵ کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۲۴ هزار و ۵۸۲ کیلومتر آن شوسه و حدود ۱۰۳ هزار و ۸۱۳ کیلومتر راه آسفالته است. همچنین علاوه بر راههای روستایی حدود ۴۳ هزار و ۶۲۸ کیلومتر راههای فرعی نیز در استانهای کشور توزیعشده است.
نوروزی بیان داشت: هماکنون در حال درجهبندی راههای روستایی و دستهبندی میزان خرابی رویه راههای روستایی و فرعی موجود در سطح استانهای کشور هستیم تا بهمحض ابلاغ اعتبارات اقدامات در جهت شروع عملیات نگهداری راههای روستایی آغاز شود.
مدیرکل دفتر نگهداری راههای روستایی و فرعی خاطرنشان کرد: امروزه صاحبنظران بینالمللی بر این اعتقاد هستند که باید جدای از سیاستها و استراتژیهای کلان توسعه، بهطور ویژه و مشخص به امر توسعه روستاها و ریشهکنی فقر گستردهای که بر آنها حاکم است، پرداخت. چراکه کمبود درآمد جامعه روستایی و نیز کمبود امکانات اجتماعی موردنیاز روستاها ازجمله خدمات بهداشتی، آموزشی، بیمه و تأمین اجتماعی، خطوط ارتباطی، امنیت، آب آشامیدنی، سوخت، برق و... واقعیتی عریان و ملموس است.
وی تصریح کرد: در مقابل هم، اگرچه بسیاری از دولتها، برنامههای گسترده و پرهزینهای را برای بهبود این زیرساختها انجام دادهاند، اما شواهد نشانگر آن است که این امر بهتنهایی نتوانسته است معضلات زندگی روستایی را حل کرده و آنان را از فقر برهاند و سیل مهاجرت از روستا به شهر را کاهش دهد.
نوروزی بابیان اینکه «فرار از این شرایط، توجه عمومی به توسعه پایدار در روستاها و همکاری و همیاری عوامل دولتی و غیردولتی را در کنار مردمان جوامع روستایی طلب میکند» گفت: راه روستایی یکی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژهای در توسعه مناطق روستایی ایفاء میکند، بهطوریکه از آن بهعنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد میکنند. جادهها علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیونددهنده مناطق روستایی و شهرها هستند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.