| کد خبر: 134628 |

در یک تفاهم‌نامه میان بندر شانگهای و بندر پیرائوس یونان؛

◄ تقویت موقعیت یونان در مسیر جاده ابریشم

بندر پیرائوس یونان یادداشت تفاهمی را برای افزایش همکاری با بندر شانگهای امضا کرده که فرصت‌های تجاری تازه‌ای را ایجاد می‌کند.

تین نیوز

بندر پیرائوس یونان یادداشت تفاهمی را برای افزایش همکاری با بندر شانگهای امضا کرده که فرصت‌های تجاری تازه‌ای را ایجاد می‌کند.

 

به گزارش تین‌نیوز  و به نقل از worldmaritimenews، طرفین گفتند که بر اساس این تفاهم‌نامه که در 12 ژوئن امضا شد، بر موقعیت بندر پیرائوس در مسیرهای جهانی و به ویژه راه ابریشم جدید تاکید شده است.

 

طبق این تفاهم، دو طرف برنامه‌های مشترکی را در بخش‌های مطالعاتی، آموزش، تبادل اطلاعات و همکاری‌های فنی و غیره در دستور کار قراردادند.

 

مسئولان بندر پیرائوس اعلام کردند: تفاهم‌نامه  توسعه همکاری میان دو طرف را دنبال می‌کند که باعث بهبود تجارت و ایجاد فرصت‌های تازه‌ای برای کسب و کار می‌شود. همچنین ایجاد بستر مناسب برای بحث مشترک با شرکت‌های حمل‌ونقل جهت افزایش و بهبود خدمات حمل‌ونقل دریایی میان بندر شانگهای و بندر پیرائوس از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه دیده شده است.»

مسئولان این بندر اضافه کردند که کشتیرانی کاسکو چین نیز در این تفاهم‌نامه حضور دارد.

 

در ماه آگوست سال گذشته میلادی اپراتور بندی کاسکو 51 درصد سهام بندر پیرائوس یونان را به ارزش 280.5 میلیون یورو به دست آورد. کاسکو همچنین قصد دارد تا 16 درصد دیگر از سهم باقیمانده را به ارزش 88 میلیون یورو را در یک دوره 5 ساله به دست آورد.

 

فرایند مناقصه برای فروش 67 درصد از سهام بندر پیرائوس در مارس سال 2014 انجام شد، اما میزان این سهام به 51 درصد کاهش یافته است.

 

این تفاهم‌نامه همچنین یک سرمایه‌گذاری 350 میلیون یورویی را نیز شامل می‌شود که در یک دوره 10 ساله انجام خواهد شد. این سرمایه‌گذاری برای روزآمد کردن کشتی‌های کروز و صنعت کشتی‌سازی و توسعه تجهیزات و خدمات بندر پیرائوس انجام می‌شود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.