| کد خبر: 134526 |

رستمی:

باند بتنی مهرآباد برای انجام پروازهای شبانه آماده می‌شود

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: با اتمام عملیات نصب روشنایی باند 29 راست مهرآباد و اخذ مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری نشست و برخاست هواپیماها در شب نیز از این باند بتنی انجام خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: با اتمام عملیات نصب روشنایی باند 29 راست مهرآباد و اخذ مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری نشست و برخاست هواپیماها در شب نیز از این باند بتنی انجام خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا،  'علی رستمی'به ایرنا گفت: چراغ‌های سیستم روشنایی این باند وارد کشور شده و پس از ترخیص از گمرک بزودی عملیات نصب آنها در این باند که به تازگی بازسازی آن به پایان رسیده، آغاز می شود.

 

وی یادآورشد: با توجه به کابل کشی و احداث پایه های روشنایی در این باند تلاش خواهیم کرد تا نیمه دوم امسال باند بتنی 29 راست مهرآباد برای نشست و برخاست برای انجام پروازهیا عملیات این فرودگاه به صورت کامل آماده شود، هرچند که در نوروز امسال به صورت آزمایشی این باند مورد بهره برداری قرارگرفته است.

 

رستمی در ادامه از جابجایی بیش از 3 میلیون مسافر از این فرودگاه در دو ماهه نخست سال 96 خبرداد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد مسافران این فرودگاه 10 درصد افزایش یافته است.


مدیرکل فرودگاه مهرآباد اظهارداشت: خوشبختانه 15 شرکت هوایی در در دو ماهه نخست امسال در مجموع 24 هزارو 159 پرواز را از طریق فرودگاه مهرآباد انجام دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از 7 درصد رشد نشان می هد.

 

وی در باره میزان جابجایی بار از طریق فرودگاه مهرآباد تهران نیز اظهارداشت: در این مدت 21 میلیون و 800 هزار کیلوگرم بار از فرودگاه مهرآباد به مقاصد خود ارسال شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

 

رستمی با بیان این که در این مدت فرودگاه مهرآباد تهران پرترددترین فرودگاه کشور بوده است، گفت: فرودگاه های مشهد، امام خمینی (ره)، شیراز، اصفهان، اهواز، کیش و تبریز به ترتیب پس از مهرآباد بیشترین پروازهای شرکت های هوایی را به خود اختصاص دادند.

 

مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد در پایان تصریح کرد: با توجه به عدم پروازهای شبانه در فرودگاه مهرآباد و ترافیک صبحگاهی پروازها در این فرودگاه و به منظور کاهش ایستایی و تسریع در انجام عملیات پروازی، مسافران محترم یک و ساعت نیم پیش از پرواز در این فرودگاه حضور یابند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.