| کد خبر: 133349 |

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

بازگشت هواپیمای سعودی به عربستان در پی اخطار سازمان هواپیمایی

وزیر امور خارجه گفت: در پی هشدار به هواپیمای سعودی که از محدوده مسیرهای هوایی کشور عبور کرده بود، این هواپیما به عربستان بازگشت.

تین نیوز

وزیر امور خارجه گفت: در پی هشدار به هواپیمای سعودی که از محدوده مسیرهای هوایی کشور عبور کرده بود، این هواپیما به عربستان بازگشت.

 

به گزارش مهر، محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت هواپیمای سعودی که به حریم هوایی کشور ورود کرده بود، گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای سعودی حامل کارشناسان نفتی این کشور که از جنوب خلیج‌فارس عازم ترکمنستان بود، هنگام عبور از آسمان ایران، از محدوده کریدورهای هوایی مصوب شورای عالی امنیت ملی و سازمان هواپیمایی کشوری منحرف شد.

 

وزیر امور خارجه ادامه داد: در پی این اقدام هواپیمای سعودی، سازمان هواپیمایی کشوری به پدافند هوایی این موضوع را اطلاع داد که آنها نیز به هواپیمای عربستانی اخطار دادند که یا باید فرود آمده و مسیر پروازی خود را اصلاح کند یا اینکه به کشور متبوعش برگردد که خلبان آن هواپیما ترجیح داد به عربستان بازگردد.

 

وی خاطرنشان کرد: این موضوع هیچ ارتباطی با وزرات امور خارجه ندارد و جزء کارهای روتین و روزمره سازمان هواپیمایی کشوری محسوب می شود. من نیز دیروز بافاصله پس از اطلاع از این اتفاق، چند و چون آن را از ستاد کل نیروهای مسلح پرسیدم که آنها نیز ماجرا را توضیح دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.