| کد خبر: 131116 |

افتتاح ۷۰پروژه شهری در غرب تهران

تین نیوز
روز گذشته ۷۰پروژه شهری جدید در ۲منطقه غربی تهران بهره‌برداری شد. در منطقه ۲۱، ۲۰پروژه فرهنگی، عمرانی، ‌اجتماعی و ترافیکی فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کردند.
 

به گزارش همشهری آنلاین، پاییز سال گذشته نیز 70پروژه در این منطقه افتتاح شده بود. جمال بافرانی، شهردار منطقه در جریان مراسم بهره‌برداری به افتتاح 5تقاطع مهم و فرامنطقه‌ای طی 2سال اخیر اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها تردد 9استان شمالی و غربی کشور را از بزرگراه‌های فتح، لشگری، آزادگان و شهید فهمیده میسر کرده و نقش مؤثری در حل معضل ترافیک داشته است.

 

به گفته وی تا پیش از اجرای این پروژه‌ها، شهروندان از ورود به این محدوده‌ها خودداری کرده و مسیرهای جایگزین را انتخاب می‌کردند اما اکنون این مسیر به‌عنوان مسیر اصلی برای راننده‌ها تلقی می‌شود. بزرگراه شهید لشگری در چهار‌راه ایران‌خودرو در 3سطح، تقاطع فتح و بلوار ایران‌خودرو، تقاطع بزرگراه فتح با بلوار گل‌ها و اتصال تهرانسر به فتح ازجمله این پروژه‌هاست.

 

وی بهره‌برداری از پل فاخر و عظیم کاروانسرا سنگی یک و دو را از دیگر پروژه‌های تأثیرگذار ترافیکی خوانده و به نقش آن در ایجاد ارتباط میان بزرگراه‌های لشگری، فتح، شهید فهمیده، حکیم، شهید همت و خرازی با یکدیگر اشاره کرده است. احداث سرای محله در تمامی 13محله منطقه و افتتاح بوستان بانوان از دیگر اقداماتی است که طی 2سال اخیر در این منطقه به اجرا در‌آمده است. طغیان آب رودخانه کن نیز از مشکلات دیگر این منطقه بوده که به گفته بافرانی با ایجاد کانال‌های استاندارد برطرف شده است.

 

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه 21تهران این منطقه را به‌دلیل داشتن بافت مسکونی و صنعتی دارای شرایطی ویژه خوانده و گفته کار کردن در منطقه 21دشوار است چرا‌که از سویی باید با صنایع و خواست‌های آنها دست و پنجه نرم کنیم و از سوی دیگر شرایط سکونت شهروندان در منطقه را مهیا کنیم. شرایط سکونت در این منطقه به‌ویژه در حوزه محیط‌زیست از مشکلات بسیاری برخوردار است و باید به‌طور جد به مسائل محیط‌زیستی این منطقه توجه شود.

 

50پروژه دیگر نیز دیروز در منطقه 22و شمال غرب تهران به بهره‌برداری رسیدند؛ منطقه‌ای که هم‌اکنون به یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت تبدیل شده و دریاچه شهدای خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص آن محسوب می‌شود. به گفته قاسم مولایی، شهردار منطقه با افتتاح این 50پروژه، تقریبا تمامی پروژه‌های منطقه 22به پایان می‌رسد. آنطور که وی اعلام کرده در طول 60سال عمر بوستان چیتگر حدود 500هزار اصله درخت در آن کاشته شده که 150هزار اصله آن تنها در سال گذشته غرس شده است. سرانه فضای سبز منطقه نیز هم‌اکنون 170مترمربع است. شهردار منطقه ارتباط بلندمرتبه‌سازی‌‌ها با آلودگی هوای شهر تهران را غیرعلمی و سیاسی خوانده و گفته اگر بلندترین ساختمان منطقه 90متر باشد، باد از ارتفاع 150متر حرکت می‌کند و این ساختمان‌ها نقشی در این موضوع ندارند.

 

  • افزایش سرانه ورزشی در منطقه 21

احداث مجموعه ورزشی در شهرک دانشگاه تهران با 2هزار و 600متر زیربنا و سالن ورزش‌های چندمنظوره، ساماندهی نقاط بی‌دفاع شهری، تجهیز بوستان‌های فاقد وسایل تفریحی و ورزشی مانند بوستان نرگس، راه‌اندازی درمانگاه شهرک شهرداری، حذف نقاط حادثه‌خیز بزرگراه لشگری، راه‌اندازی مددسرا و جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه ازجمله پروژه‌های بهره‌برداری شده این منطقه است.

 

  • توسعه بوستان‌ها در منطقه 22

احداث 2مرکز بهاران، احداث و توسعه 7بوستان، احداث و توسعه 3باب مسجد، توسعه تجهیزات و امکانات فضاهای ورزشی و تفریحی منطقه و رفع معارض برای اجرای فاز دوم بزرگراه حکیم که امتداد آن در قالب تونل از زیر بوستان چیتگر عبور خواهد کرد هم از جمله پروژه‌های زیست‌محیطی این منطقه بوده است. تعداد زیادی از معابر این منطقه غربی تهران نیز احداث و مناسب‌سازی‌ شده است. از دیگر پروژه‌ها به نیروگاه خورشیدی بوستان آبشار و سیستم تصفیه فاضلاب بوستان چیتگر هم می‌توان اشاره کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.