| کد خبر: 130529 |

بدهی ۶۳۲ میلیارد تومانی دولت به بافت فرسوده پایتخت

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: خوشبختانه مدیریت شهری پایتخت طی سالیان گذشته با داشتن برنامه ای جامع و ارائه سیاست های تشویقی تأثیرگذار توانسته پیشرفت قابل توجهی در نوسازی بافت های فرسوده تهران داشته باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، عبادالله فتح اللهی با بیان اینکه بیش از 3هزار و 200هکتار از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می دهد، افزود: با تلاش مدیران شهری پایتخت و آگاه سازی شهروندان تهرانی نسبت به خطرات زندگی در این بافت ها تعداد پروانه های صادره باتوجه به رکود در بخش مسکن قابل قبول بوده است.

فتح اللهی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد پروانه های صادر شده در مناطق 22گانه پایتخت از سال1388 تاکنون بیش از 30هزار پروانه بوده است، تصریح کرد: تعداد پروانه های صادر شده در سال1394 در حدود 1520پروانه بوده که این رقم در سال1395 به 1607پروانه رسیده است. وی با تأکید بر اینکه متأسفانه هم اکنون بیشتر کلانشهرها و شهرهای سراسر کشور برای نوسازی بافت های فرسوده خود با مشکلات زیادی روبه رو هستند، خاطرنشان کرد:

این درحالی است که مدیریت شهری تهران طی سال های گذشته توانسته است نزدیک به 36درصد از بافت های فرسوده پایتخت را نوسازی کند. فتح اللهی با هشدار نسبت به بی توجهی دولت درخصوص نوسازی بافت های فرسوده ادامه داد: طبق آمار منتشر شده، طی سال های گذشته تنها 8درصد از بافت های ناکارآمد در کشور نوسازی شده است که جای تامل دارد!

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه مجموع تخفیف های داده شده به شهروندان تهرانی در صدور پروانه از سال1388 تاکنون در حدود 630میلیارد تومان بوده است، گفت: متوسط تخفیف به ازای هر پروانه حدود 22میلیون تومان بوده است. وی به رایگان شدن هزینه های حفاری و انشعابات آب، برق و گاز برای واحدهای مسکونی احداثی در بافت های فرسوده نیز اشاره کرد. فتح اللهی در پایان با اشاره به بدهی بیش از 632میلیارد تومانی دولت به شهرداری در زمینه بافت فرسوده گفت: دولت یازدهم تاکنون رقمی از این بدهی را پرداخت نکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.