| کد خبر: 129814 |

معدن زمستان یورت آزادشهر ایمن نبوده است

تین نیوز

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مجموعه گزارش های اولیه و بازدیدها نشان می دهد معدن زمستان یورت کارگاه ایمنی نبوده است.

 

به گزارش مهر ، اسماعیل نجار در بازدید از محل حادثه معدن آزادشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انفجار در این معدن رخ داده و ریزش داشته و حجم زیاد آوار کار را سخت کرده است.

 

وی افزود: تیم عملیات سانت به سانت عبور می کنند تا بتوانند به محلی که کارگران و زحمتکشان محبوس هستند، برسند.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم به صورت معجزه آسا معدنچیان زنده باشند؛ به هرحال باید این موضوع تعیین تکلیف شود و این کار اصلی ماست.

 

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در ماه های گذشته شاهد چندین حادثه در کشور بودیم که هر کدام از آن ها بحث و شکل خاص خودش را داشتته و همه این ها درس هایی می شود تا بتوانیم به صورت دستورالعمل آن ها را پیگیری کنیم که از حوادث و خسارات بعدی کاسته شود.

 

وی اضافه کرد: به هرحال در این حادثه کارگران عزیز و افراد محلی نکاتی را مطرح می کنند که بخشی از آن ها واقعا تخصصی است و باید افراد متخصص پیگیری و اعلام نظر کنند.

 

نجار خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از موضوعات مطرح شده اداری است که باید پیگیری شود؛ اگر کارگری گفته ایمنی ندارد کار نمی کنیم و اخراج شده، باید بررسی شود.

 

وی بیان کرد: قوانین و مقرراتی در کشور وجود دارد اما اعتقاد دارم با مجموعه گزارشاتی که عرض کردم و شواهد موجود، معدن زمستان یورت کارگاه خیلی ایمنی نبوده است.

 

وی متذکر شد: باید توجه جدی به کارگاه های دیگر کشور داشته باشیم؛ کسی که در چنین محل هایی کار می کند و احتمال حوادث و تراکم گازهای متفاوت دارد باید امکانات و ابزار به اندازه کافی در کارگاه موجود باشد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: این حادثه باید برای دستگاه های اجرایی ذیربط مانند صنعت، معدن و تجارت و هم دستگاه هایی مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت و ماموریت کارگاه های کارگری را دارند، درس باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.