| کد خبر: 129629 |

ضرورت احداث و توسعه پارکینگ‌های مکانیزه در کرج

تین نیوز

  پژوهشگر مدیریت شهری گفت: احداث و توسعه پارکینگ‌های مکانیزه در سطح شهر کرج به صورت گسترده نیاز امروز این کلانشهر است و با کار کارشناسی و استفاده از فضای کنونی و احداث پارکینگ طبقاتی مکانیزه می توان با آینده نگری در حل مشکل ترافیک قدم های ویژه ای برداشت.

 

به گزارش ایرنا، پویا پارسا با بیان اینکه به اینکه معضل ترافیک شهر کرج به یکی از بزرگ‌ترین معضلات این کلانشهر تبدیل شده، اظهار داشت: این در حالی است که بحران کمبود پارکینگ یکی از عوامل ایجاد ترافیک است.

 

وی با اشاره به کمبود پارکینگ های عمومی در شهر کرج، افزود: حجم بالای خودروهای پارک شده در خیابان ها گواهی بر کمبود پارکینگ در سطح کرج دارد، معضلی که در صورت بی توجهی در آینده نزدیک ای شاهد این می باشیم که خیابان و کوچه ها شهر را به پارکینگ تبدیل می کند.

 

پارسا بیان کرد : آینده نگری در ایجاد پارکینگ های شهر کرج و شناسایی کارشناسی شده محل های احداث از عواملی مهمی است که می تواند معضل ترافیک را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

کارشناس و پژوهشگر مدیریت شهری کرج با بیان اینکه رشد فزاینده جمعیت کلانشهر کرج و استفاده روز افزون از خودرو سبب شده تا نیاز به پارکینگ در شهر کرج افزایش یابد، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تعداد پارکینگ های طبقاتی سطح شهر کافی نبوده و در برخی از موارد سرعت پایین بهره برداری از پارکینگ طبقاتی باعث می گردد پروژه ها کارایی خود را از دست داده و جواب گوی زمان خود نباشند.

 

وی با اشاره به اهمیت احداث پارکینگ طبقاتی مکانیزه در سطح شهر کرج، گفت : احداث و توسعه پارکینگ‌های مکانیزه در سطح شهر کرج به صورت گسترده نیاز امروز این کلانشهر است و با کار کارشناسی و استفاده از فضای کنونی و احداث پارکینگ طبقاتی مکانیزه می توان با آینده نگری در حل مشکل ترافیک قدم های ویژه ای برداشت.

 

پارسا با تاکید بر اینکه مدیریت شهری می تواند با در نظر گرفتن امتیازاتی مشکل کمبود پارکینگ را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری می تواند برای سازنده‌هایی که پارکینگ اضافی بیشتر از تعداد واحدها در ساختمان طراحی می‌کنند، پاداش ریالی در نظر بگیرد، به‌ طوری‌که سازنده‌ها فقط مشمول پرداخت 10 درصد از عوارض مربوط به ساخت پارکینگ شوند.

 

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌هایی که مدیریت شهری می تواند از آن استفاده کند ، حمایت از سرمایه‌گذاران احداث پارکینگ مکانیزه در مناطق خاص است به صورتی که از مالکانی که مازاد بر نیاز تجاری و اداری خود به احداث پارکینگ اقدام کنند نیز می توان فقط 10 درصد از تمام عوارض دریافت کرد.

 

پارسا در پایان با اشاره به ویژگی های شهر کرج و احداث پارکینگ طبقاتی مکانیزه، گفت: ساخت این نوع پارکینگ در هر فضایی میسر است و می‌توان با کمترین هزینه و بالاترین راندمان از نظر ظرفیت پذیرش خودرو، نسبت به ایجاد این نوع پارکینگ اقدام کرد. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.