| کد خبر: 129615 |

استانهای قزوین و گیلان میزبان وزیر راه وشهرسازی و همراهان وی

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به اتفاق تنی چند از معاونین خود به منظور بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی به استانهای قزوین وگیلان سفر کرد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دکتر عباس آخوندی با اشاره به سرعت در اجرای طرحهای مختلف زیربنایی در وزارت راه وشهرسازی درسالهای اخیر، اظهار داشت : در سال جاری ریل گذاری ۸۳۷ کیلومتر در بخش راه آهن  هدف گذاری شده و تصمیمات جدی اتخاذ شده تا پایان بهار امسال تمام مسیرهای ریلی هدف‌گذاری شده ، نهایی گردد .

وی تصریح کرد : از جمله این طرحها مسیر ریلی قزوین - رشت  است که تا پایان فصل بهار با شتاب لازم عملیات اجرایی آن پایان خواهد یافت و مردم عزیز به ویژه استان‌های قزوین و گیلان در تابستان پیش رو بتوانند سفرهای ریلی خود را در زیباترین خط ریلی کشور داشته باشند .

 

دکتر آخوندی در ادامه سفر خود در استان گیلان از پل شاهرود به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین پل‌های حوزه راه‌آهن قزوین به رشت بازدید کرد و تاکید نمود : تاکنون ۱۱۰ کیلومتر از ریل‌گذاری راه‌آهنِ  ۱۶۷ کیلومتری قزوین – رشت انجام شده است و با اتمام باقیمانده آن ، این مسیر تا تابستان ۹۶ به رشت متصل می گردد.

 

وی تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت را از مهم‌ترین پروژه‌های زیربنایی ملی در وزارت راه وشهرسازی خواند و افزود : در حال حاضر روزی ۱۶۵۰ متر ریل‌گذاری انجام می گردد که تا پایان خردادماه این عملیات به اتمام می‌رسد و به فاصله ۴۵ روز بعد از آن به فضل الهی می‌توان از راه‌آهن قزوین – رشت بهره‌برداری نمود .

 

بر اساس این گزارش افتتاح تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن منجیل  توسط وزیر راه وشهرسازی و هئیت همراه از دیگر برنامه های این سفر بود .

 

گفتنی است مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، دکتر خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مدیران ، وزیر راه وشهرسازی را در این سفر همراهی می کردند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.