| کد خبر: 128909 |

بدرقه سفر زیارتی بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور و رجا

◄ روحانی: لایحه قانون کار را پس می‌گیریم

تین نیوز

صبح امروز مراسم اعزام بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به مشهد با قطار رجا در قالب طرح کرامت رضوی و با حضور ویدئویی رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همین‌طور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ترمینال بین‌المللی ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ مرحله جدید طرح اعزام بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس، طرح کرامت رضوی از امروز آغاز شد. سازمان تأمین اجتماعی از زمان استقرار دولت تدبیر و امید با اجرای طرح کرامت رضوی هر سال تعدادی از بازنشستگان را با رعایت اولویت بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند و افرادی که تاکنون موفق به زیارت بارگاه نورانی امام هشتم (ع) نشده‌اند، به مشهد مقدس اعزام می‌کند. در این رابطه طی سال گذشته ۲۸ هزار نفر به این سفر معنوی مشرف شده‌اند و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و افزایش ظرفیت‌ها، طی سال جاری ۴۰ هزار نفر دیگر از این عزیزان اعزام می‌شوند. اولین کاروان زیارتی مشهد مقدس نیز با حضور ۱۵۰ نفر از بازنشستگان عزیز سازمان هم‌زمان با روز کارگر به زیارت امام رضا (ع) رهسپار می‌شوند.

 

هم‌زمان با مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر و با حضور رئیس‌جمهور، در راستای توسعه و بهبود وضعیت ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به ۴۲ میلیون نفر افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، ۷ مرکز درمانی در ۷ استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

 

 این مراکز درمانی عبارتند از: بیمارستان امیرکبیر اهواز (میلاد ۵)، این بیمارستان با مساحت ۵۲۳۵ مترمربع و زیربنای ۹۹۷۵ مترمربع در ۳ طبقه، به بهره‌برداری رسیده است. این بیمارستان دارای بخش‌های بستری مردان، بستری زنان، کودکان، آی سی یو، سی‌سی‌یو، ان آی سی یو، اورژانس، بلوک زایمان و اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی و درمانگاه‌های تخصصی و عمومی است. بودجه ساخت این بیمارستان بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان بوده است.

 

 بیمارستان شهدای زاگرس ایلام (میلاد ۴)، این بیمارستان ۷ هزار مترمربع زیربنا دارد و در ۴ طبقه احداث شده است. این بیمارستان دارای بخش‌های داخلی، جراحی مردان و زنان، کودکان، آی سی یو، زایشگاه، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و درمانگاه است.

 

 درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی شهریار سلماس، درمانگاه سلماس با زیربنای ۳۱۱۵ مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد. این درمانگاه دارای بخش‌های اورژانس، تزریقات، داروخانه، پذیرش، آزمایشگاه، اتاق‌های بستری، مصدومان، گچ گیری، معاینه، احیاء، تریاژ و اتاق عمل است. برای احداث این مرکز درمانی ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

 

 درمانگاه چمستان شهرستان نور، این درمانگاه در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع و ۱۸۰۰ مترمربع زیربنا، در دو طبقه احداث شده است. این درمانگاه دارای امکانات پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، داروخانه، آزمایشگاه، تزریقات و پانسمان است. هزینه احداث این درمانگاه ۹۰ میلیارد ریال است.

 

 درمانگاه عمومی مریوان، این درمانگاه در زمینی به مساحت ۹۷۲ مترمربع و زیربنای ۱۲۶۱ مترمربع، در طبقه ۳ احداث شده است. امکانات این درمانگاه شامل؛ پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، داروخانه و اورژانس است.

 

 درمانگاه ایوانکی سمنان، این درمانگاه با مساحت ۹۱۰ مترمربع در دو طبقه احداث شده است. درمانگاه ایوانکی دارای امکانات عمومی سطح یک، پذیرش، داروخانه، مامایی cpr، تزریقات و پانسمان است.

 

 راه‌اندازی دستگاه‌های آنژیوگرافی و ام آر آی بیمارستان پیامبر اعظم کرمان (میلاد ۲)، دستگاه‌های آنژیوگرافی و ام آر آی این بیمارستان که از نوع مدرن و پیشرفته هستند، به ترتیب با هزینه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خریداری و نصب شده‌اند.

 

به کارگران دروغ نگفتیم

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم که در نقاط مختلف کشور برگزار می شد و از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر در ارتباط بودند گفت: جناب آقای روحانی؛ امروز کارگران میزبان شما هستند. من فکر می‌کردم در محضر شما و یادگار امام چه بگویم. دلم برای مظلومیت شما و دولت سوخت. این دولت بدون دروغ و شعار به زندگی مظلومان و مستضعفان پرداخت ولی بیشترین دروغ‌ها را نصیب دولت کردند در حالی که دولت بیشترین برنامه را برای محرومان جلو برد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: 2 میلیون شغل در این 4 سال ایجاد کردیم. کارگران می‌دانند وقتی چراغ کارخانه‌ای خاموش می‌شود برای فعالیت دوباره، شش سال زمان نیاز است تا مجدداً زنده شود. نه تنها چراغی در این دولت خاموش نشد بلکه سعی شد چراغ‌های خاموش شده روشن شود. زندگی کارگران بازنشسته به سختی می‌گذرد ولی در این 4 سال تلاش کردیم متوسط دریافتی با متوسط تورم یکسان باشد. به کارگران دروغ نگفتیم. 10 میلیون حاشیه‌نشین که اغلب از کارگران هستند صاحب دفترچه بیمه شدند. سعی کردیم آرام‌ترین دوران روابط کارگر و کارفرما ایجاد شود که شد. از جمله برنامه‌های ما کاهش حوادث کارگری بود که اتفاق افتاد. این‌ها را کسی ندید ولی این حوادث در این دولت کاهش یافت.

 

ربیعی بابیان اینکه تجمع امسال ما در کنار مرقد امام برگزار شد، گفت: این به معنای آن است که عهد ما با امام مستضعفان پا برجاست. ما در کنار هم و با میثاق با آرمان‌های امام برای بهبود ایران به ویژه زندگی کارگران تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت.

 

شرایط بهتر نه با شعار بلکه با عقلانیت امکان‌پذیر است

پس از پایان سخنان وزیر کار، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر گفت: روز میلاد با سعادت پرچم‌دار عاشورا قمر بنی‌هاشم ابوالفضل العباس و روز احترام به جانبازان عزیزانمان و روز تکریم کار و کارگر است. امروز روزی است که ما با پرچم‌دار صحنه عاشورا یک‌بار دیگر پیمان می‌بندیم. امروز روزی است که در کنار ملجأ امام راحل و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برای طی راه و مسیری که او به ما نشان داد، تعهد می‌کنیم. امروز روزی است که ما در برابر کشور و ملت‌مان و کارگران شجاع و غیورمان پیمان می‌بندیم که برای عظمت بیشتر کشور و برای پیشرفت ایران تلاش مضاعف کنیم.

 

روحانی با اشاره به اینکه ما باید در مسئله کار و اشتغال و زندگی کارگران واقعیات را ببینیم، گفت: اگر کسی امروز مدعی است کارگران مشکل ندارند آن‌ها واقعیات زندگی کارگران ما را نمی‌دانند. سال‌ها در زمینه بهبود زندگی کارگران عزیز ما تلاش لازم انجام نشد وقتی ما به هشت سال قبل ۹۲ نگاه می‌کنیم و می‌بینیم در آن سال‌ها فقط ۷۶ هزار اشتغال خالص ایجاد شده معنایش روشن است. وقتی می‌بینیم هزاران کارگاه تولیدی چراغش خاموش شده برای ما روشن است که چه مشکلاتی برای کارگران پیش آمده است. باید چه کنیم؟ دو راه پیش رو داریم؛ یک راه، راه شعار و وعده است. مدام به مرم وعده بدهیم که فردا چنین و چنان می‌شود و راه دیگر دیدن واقعیات و طراحی برنامه برای مسیر و پیشرفت زندگی مردم و به ویژه کارگران است. اولین کاری که در کشور باید انجام شود افزایش فضای کار است و مطالبه برای به کار گرفتن کارگر بیشتر شود. آن روز که برای کارگر شغل وجود ندارد او مجبور به پذیرش کار سخت و حقوق کم است. آزادی مدنظر ما اولین مرحله‌اش آزادی در انتخاب شغل و متناسب بودن شغل با نوع کار و منصفانه بودن مزد آن است.

 

کارگران عزیز امتحان بزرگ ۲۹ اردیبهشت امسال است

روحانی در ادامه یادآور شد: اولین مرحله ایجاد فضای کار و شغل است. من از کارگران می‌پرسم آیا امروز در مقایسه با سال ۹۱ کارگاه‌ها و کارخانه‌های ما و مزارع ما در مسیر گشایش و فعالیت بیشتر است یا در مسیر بسته شدن و بیکار شدن کارگران؟ من از شما کارگران می‌پرسم آیا امروز در سرزمین ما مزارع ما گندم بیشتری را در اختیار مردم قرار می‌دهند یا هنوز برای واردات گندم دست ما به خارج دراز است؟ اینکه رهبری گفت نگاه‌تان به بیرون نباشد در سال ۹۰ و ۹۱ برای نانمان نگاهمان به بیرون بود یا نه؟ در سال ۹۱ چند میلیون گندم وارد کردیم و وضعیتمان در سال ۹۵ چطور بود؟ واردکننده بودیم یا صادر کننده؟ تلاش ما رفاه کارگران ماست. من به آقای ربیعی که کارگر بوده و کارگرزاده است، گفتم شما باید کاری کنید حقوق کارگران و مستمری بگیران هرسال بیشتر از تورم سالانه باشد. من در پایان سال اول به وزیر کار گفتم به هر قیمتی برای خانواده‌هایی که دو معلول دارند مسکن تهیه کنید و وقتی به من خبر داد که چنین شده به او گفتم به فکر تهیه مسکن برای خانواده‌های دارای یک معلول هم باشد.

 

رئیس دولت یازدهم با تأکید بر اینکه ما دولت شعار و وعده نبودیم، گفت: دولت کردار بودیم. امروز برای آینده کارگران باید به فکر باشیم. من از وزیر کار پرسیدم لایحه کار مورد رضایت کارگران است یا نه؟ گفت نه. گفتم مقدمات پس گرفتن لایحه را فراهم کن. ما لایحه را پس گرفته و منافع کارگران را مدنظر قرار می‌دهیم. امنیت شما را مدنظر می‌دهیم. منظورم از امنیت، امنیت شغلی است. باید تلاش کنیم تا زندگی کارگران در مسیر درست قرار گیرد. ای کارگران که افتخار ایران و جهان اسلام هستید، اگر محصول شما به دنیا صادر شود عزت و رضایت بیشتری خواهید داد. کارگر ما فقط حقوق نمی‌خواهد بلکه می‌خواهد محصولش به دنیا صادر شود. این دولت تلاش کرد زمینه صادرات کالای ایرانی فراهم شود. امروز بسیاری از محصولات ایران به خارج صادر می‌شود. امروز بازار کشورهای شمالی ما آماده جذب کالای ایرانی است.

 

روحانی در پایان اظهار داشت: کارگران عزیز امتحان بزرگ ۲۹ اردیبهشت امسال است. باید بین وعده و عمل انتخاب کنیم. ما باید بین شعار و عمل آماده شویم. ما در ۲۴ خرداد ۹۲ پیمان بستیم و ایران را آبادتر و پیشرفته‌تر کردیم و زنجیره حصر ایران را از بین بردیم. باز هم می‌خواهیم برای ۲۹ اردیبهشت با زنان و مردان کارگر پیمان ببندیم. این دولت فضا را برای بانوان و زنان کارگر مهیا کرد. این دولت بحث حقوق یکسان را فراهم کرد. دوباره ایران دوباره امید دوباره اعتدال.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.