| کد خبر: 127766 |

80 درصد مسکن روستایی چهارمحال و بختیاری سند دار شد

تین نیوز| مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 82 هزار واحد برابر 80 درصد مسکن های روستایی این استان سنددار شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، سهراب رئیسی نافچی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد تاکید کرد: تاکنون 62 هزار و 500 جلد سند روستایی در این استان صادر و تحویل مالکان شده است.


وی با اشاره به صدور و تحویل 5 هزار و 500 جلد سند مالکیت در شهرهای زیر 250 هزار نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری افزود: امسال سهمیه استان در بخش صدور و تحویل سند به متقاضیان واجد شرایط چهار هزار فقره است.
رئیسی نافچی به مقاومسازی و بهسازی 50 درصد مسکن روستایی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در این راستا تاکنون 42 هزار فقره تسهیلات کم بهره از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان پرداخت و چهار هزار سهمیه نیز برای امسال پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: به همین منظور نرخ مهاجرت روستائیان به شهرها کاهش و مهاجرت معکوس از شهرها و برگشت به روستاها ارتقا یافت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پروژه 200 واحدی مسکن مهر این نهاد انقلابی تا پایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان واجد شرایط می شود.
وی گفت: تاکنون اجرای طرح هادی و بهسازی معابر و فضاهای روستایی در 70 درصد روستاهای چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
رئیسی نافچی روستاهای واجد شرایط تهیه طرح هادی در چهارمحال و بختیاری را 308 مورد اعلام و تاکید کرد: 100 درصد تمامی این روستاها طرح هادی مصوب دارد.
وی افزود: برای تهیه و ابلاغ طرح های مصوب در این روستاها 600 میلیارد ریال در 15 تا 20 سال قبل هزینه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دولت یازدهم 10 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت 500 هزار متر مربع معابر 71 روستا در استان اختصاص پیدا کرد.
وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری امسال 450 میلیارد ریال پروژه همزمان با دهه افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) و سالروز تاسیس این بنیاد بهره برداری کرده است.
رئیسی نافچی اظهار کرد: 350 تا 450 هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بهره مندند.
چهارمحال و بختیاری دارای بیش از 850روستا با جمعیتی افزون بر 480 هزار نفر است.
خدمات رسانی به روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام و باعث جلوگیری از مهاجرت های بی رویه می شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.