| کد خبر: 11096 |

معاون وزیر راه در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

هزینه آسفالت و قیر برای هر کیلومتر راه 350 میلیون تومان

معاون راه روستایی وزیر راه از آسفالت 500 کیلومتر از راه های روستایی کشور در سه ماه اول سال جاری با استفاده از اعتبارات باقیمانده از بودجه سال گذشته خبر داد.
سید حسن میرشفیع در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به افزایش قیمت قیر و وعده آسفالت چهار هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت شدید اعتباری و نیاز مبرم به بازنگری در برنامه ریزی ها، دلیلی بر انداختن تقصیرات بر گردن دیگری وجود ندارد.
وی افزود: هنر ما در اقتصاد مقاومتی برای مقابله با چالش ها، تحرکات قابل قبول در جهت بهبود شرایط در سطح مطلوب است.

50درصد مطالبات پیمانکاران باقی مانده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "سال گذشته 50 درصد از مطالبات پیمانکاران با استفاده از اعتبارات راه روستایی پرداخت شده است،" بیان داشت: همچنین معادل 300 میلیارد تومان قیر مورد نیاز پیمانکاران نیز فراهم شد.
میرشفیع یادآور شد: بدین ترتیب در سال 92 بالغ بر دو هزار و 200 کیلومتر راه روستایی آسفالت و دو هزار کیلومتر نیز راه روستایی جدید ساخته شد.

تحقق آسفالت چهارهزار کیلومتر راه روستایی با روند فعلی

وی با اشاره به وعده آسفالت چهار هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور در ابتدای سال جاری عنوان کرد: علی رغم تعطیلات نوروز و عدم تخصیص اعتبارات سال جاری تا کنون، 500 کیلومتر از راه های روستایی کشور از ابتدای سال تا امروز آسفالت شده که با این روند به هدف خود تا پایان سال خواهیم رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به تخصیص اعتبارات امسال به صورت استانی خاطرنشان کرد: ابتدا اعتبار مورد نیاز در کمیته برنامه ریزی استان‌ها مصوب خواهد شد و سپس ادارات کل راه و شهرسازی از طریق برگزاری مناقصه پیمانکاران را انتخاب می کنند. 

چالش آسفالت ریزی در مناطق سردسیر/ دسته بندی پروژه ها بر اساس هزینه ها

میرشفیع در ادامه تصریح کرد: نگرانی اصلی من نرسیدن به اهداف خود در مناطق سرد سیر است، اما این چالش در مناطق گرمسیر قابل جبران است.
وی با اشاره به معیارهای تخصیص بودجه و دسته بندی پروژه ها گفت: در پروژه های احداثی به دلیل عملیات خاکی و ابنیه، هزینه ساخت بیشتری دربر می گیرد و روستایی با جمعیت بیش از 20 هزار نفر باید داراری راه احداث شده باشد.
معاون راه روستایی وزیر راه با بیان اینکه در نوع دوم هزینه مرحله آسفالت ریزی با انجام عملیات اساس و زیر اساس ثابت است، افزود: در نوع سوم یا روکش و مرمت آسفالت های قدیمی هزینه متانسب با حجم عملیات خاکی متفاوت خواهد بود.   

هزینه خرید قیر برای هر کیلومتر راه

میرشفیع یادآور شد: هزینه ساخت یک کیومتر راه روستایی در مناطق کوهستانی به طور میانگین 350 میلیون تومان برآورد می شود، زیرا آسفالت یک کیلومتر راه روستایی معمولی بیش از 200 میلیون تومان در بر دارد و هزینه خرید قیر برای ساخت هر کیلومتر راه به بیش از 70 میلیون تومان می رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.