| کد خبر: 101458 |

باند فرودگاه رامسر تا ۱۰ روز دیگر عملیاتی می‌شود

تین‌نیوز|مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از عملیاتی شدن باند فرودگاه رامسر تا ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: از ۱۰ روز آینده شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند پرواز در روز خود را در این فرودگاه برقرار کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، سعدالله وطن‌خواه عنوان کرد: دومین باند بتنی کشور در فرودگاه رامسر به دلیل عبور لوله گاز از زیر باند، عملیاتی نشده بود. طی عملیاتی، لوله انتقال گاز منحرف شد و تا ۱۰ روز آینده امکان برقراری پرواز در این فرودگاه فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون اقدامات مقدماتی در این فرودگاه در حال اجراست، این باند هنوز به سیستم روشنایی مجهز نیست و در شرایط فعلی امکان پرواز در روز در فرودگاه رامسر وجود دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از اعلام آمادگی این فرودگاه برای پذیرش پروازهای مسافری تا ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: در این زمینه برای برقراری پروازهای رامسر – تهران و رامسر – اهواز با دو شرکت هواپیمایی آسمان و تابان مذاکره کردیم. همچنین تقاضا و پتانسیل برای برقراری پروازهای رامسر – تبریز نیز در این فرودگاه وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا هواپیمای فلایت‌چک که اکنون به استان مازندران آمده است، دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه رامسر را هم وارسی پروازی می‌کند؟» بیان کرد: منتظر دریافت دستورالعمل‌ها برای طرح‌های ورودی و خروجی این فرودگاه هستیم سپس درخواست وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری آن را ارایه می‌کنیم. احتمالا ظرف ۲- ۳ ماه‌ آینده از شرکت فرودگاه‌ها درخواست آغاز عملیات وارسی پروازی در این فرودگاه داشته باشیم.

پیش از این مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران عملیاتی شدن باند فرودگاه رامسر در پایان شهریور ماه اعلام کرده بود اما با اقداماتی که صورت گرفته زمان بهره‌برداری از این باند حدود ۱۰ روز کاهش یافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.