| کد خبر: 192079 |

چرا بلیت‌های هواپیما با نرخ‌های مختلف فروخته می‌شوند؟

هنگام خرید بلیت هواپیما، بسیار پیش آمده که از خود بپرسید چرا نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای پروازی یکسان با یکدیگر متفاوت است؟ در این مطلب می‌خواهیم علت تفاوت قیمت بلیت‌های هواپیما و عوامل تأثیرگذار در تعیین نرخ بلیت هواپیما را مورد بررسی قرار دهیم.

تین نیوز

هنگام خرید بلیت هواپیما، بسیار پیش آمده که از خود بپرسید چرا نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای پروازی یکسان با یکدیگر متفاوت است؟ در این مطلب می‌خواهیم علت تفاوت قیمت بلیت‌های هواپیما و عوامل تأثیرگذار در تعیین نرخ بلیت هواپیما را مورد بررسی قرار دهیم.

1

به گزارش تین نیوز به نقل از آژانس هواپیمایی ستاره ونک، قیمت بلیت هواپیما بر اساس پارامترهای خاص و مشخص شده از طرف سازمان هواپیمایی تعیین می‌شود. عوامل مختلفی از جمله نوع بلیت هواپیما، شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی و ... نرخ نهایی بلیت هواپیما را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال خرید بلیت هواپیما در مسیر تهران بارسلون با هواپیمایی ماهان شرایط نرخی متفاوت با بلیت لوفت‌هانزا در همین مسیر دارد. در ادامه آژانس هواپیمایی ستاره ونک به بررسی عوامل تعیین‌کننده در قیمت نهایی بلیت هواپیما می‌پردازد.

نوع بلیت هواپیما

نوع بلیت هواپیما از عوامل مؤثر در تعیین نرخ بلیت است. بلیت هواپیما در حالت کلی به دو نوع چارتری و سیستمی تقسیم‌بندی می‌شود. بلیت‌های چارتر بلیت‌هایی هستند که توسط یک آژانس هواپیمایی خریداری شده و نرخ‌گذاری آن‌ها نیز برعهده آژانس چارتر کننده است. این بلیت‌ها شرایط کنسلی و تغییر تاریخ سخت‌گیرانه دارند اما به‌طور معمول ارزان‌تر از بلیت سیستمی هستند. بلیت‌های چارتر فقط در برخی از مسیرهای خاص فروخته می‌شوند و با توجه به میزان فروش چارترکننده هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر شوند، نرخ بلیت‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند.

بلیت‌های سیستمی بلیت‌هایی هستند که سیاست نرخ‌گذاری آن‌ها از طرف شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود. نرخ این بلیت‌ها در حالت کلی گران‌تر از چارتر است اما در خصوص کنسلی و تغییر تاریخ امکان بیشتری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. نرخ بلیت‌های سیستمی بر اساس ساعت پرواز، تعداد توقف‌ها و... تعیین می‌شود. معمولاً پروازهایی که دارای توقف هستند، با نرخ پایین‌تری نسبت به بلیت‌های بدون توقف به فروش می‌رسند؛ بنابراین هنگام خرید بلیت از کنار بلیت‌های توقف‌دار به راحتی نگذرید و به مدت توقف و ساعت پرواز بعدی دقت کنید. شما می‌توانید با کارشناسان فروش بلیت در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس گرفته و بلیت هواپیما خود را با مناسب‌ترین نرخ خریداری کنید.

2

کلاس پروازی

کلاس پروازی از دیگر عوامل تأثیرگذار در نرخ بلیت هواپیما است. تمام شرکت‌های هواپیمایی صندلی‌های خود را در کلاس‌های پروازی مختلف به فروش می‌رسانند. 4 کلاس پروازی اکونومی، پرمیوم اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس از کلاس‌های پروازی معمول در شرکت‌های هواپیمایی هستند که هرکدام از ایرلاین‌ها با توجه به نوع هواپیمایی که در اختیار دارند و مسیر پروازی، یک یا چند کلاس پروازی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

کلاس اکونومی ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین صندلی در هواپیماها هستند. با خرید این کلاس پروازی می‌توانید از امکاناتی مانند نشستن بر روی صندلی‌های راحت، پذیرایی میان وعده یا وعده کامل با توجه به زمان پرواز و ... بهره‌مند شوید.

صندلی‌های پرمیوم اکونومی، صندلی‌هایی هستند که از اکونومی گرانتر و از بیزینس کلاس ارزان‌تر هستند. این صندلی‌ها فضای بازتری دارند و مسافران می‌توانند از امکاناتی نظیر مانیتور اختصاصی، اینترنت و سفارش غذای دلخواه در حین پرواز بهره‌مند شوند.

بیزینس و فرست کلاس نیز گران‌ترین کابین‌های هواپیما را به خود اختصاص داده‌اند. مسافران با خرید بلیت هواپیما بیزینس و فرست کلاس امکاناتی مانند صندلی‌های تخت‌شو، فضای اختصاصی، کترینگ رایگان، ترانسفر اختصاصی به فرودگاه و بالعکس، استفاده از سالن CIP فرودگاه و ... را در اختیار دارند و پروازی بدون دغدغه را تا رسیدن به مقصد پیش‌رو خواهند داشت.

هنگام خرید بلیت هواپیما به نوع صندلی دقت کرده و با توجه به طول پرواز، کلاس پروازی را انتخاب کنید که هم از نظر نرخ و هم از نظر راحتی در پرواز برایتان مناسب‌تر است.

3

زمان خرید بلیت هواپیما

زمان خرید بلیت هواپیما بسیار مهم و تاثیری مستقیم در تعیین نرخ نهایی بلیت دارد. بارها پیشآمده در پروازی با شرایط کاملا مشابه مسافران بلیت را با نرخ‌های متفاوت خریداری کرده‌اند. علت این اختلاف نرخ، زمان خرید بلیت هواپیما است.

معمولاً در مسیری چنانچه صندلی‌های هواپیما به فروش نرفته باشد هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر شویم نرخ بلیت کمتر می‌شود. البته برعکس این حالت نیز امکان‌پذیر است و ممکن است با به فروش رفتن صندلی‌ها بلیت‌های باقی مانده با نرخی گرانتر در اختیار مسافران قرار گیرند؛ بنابراین قبل از سفر بهتر است در مورد مقصد و تعداد پروازها به خوبی تحقیق کنید تا بتوانید در مناسب‌ترین زمان بلیت خود را خریداری نمایید.

به این نکته دقت کنید پروازها در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل همیشه گران‌تر از روزهای وسط هفته یا ایام عادی هستند. ازاین‌رو با کمی جابجا کردن روز پرواز می‌توانید بلیت را با نرخ ارزان‌تر خریداری کنید.

4

جهت رزرو بلیت هواپیما با مناسب‌ترین قیمت با شماره 88880000-021 تماس گرفته یا به دفتر آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، چهارراه جهان کودک، پلاک 53 مراجعه کنید.

کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک با سال‌ها تجربه در امر صدور بلیت هواپیما، با توجه به شرایط، مناسب‌ترین نرخ پروازی را به شما پیشنهاد می‌دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.