| کد خبر: 184710 |

◄ احداث بزرگراه از دروازه بندر تا کمربندی چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش بین‌المللی توسعه چابهار وعده داد: سازمان بنادر از دروازه بندر تا کمربندی چابهار با هدف تسهیل در تردد کامیون‌ها، بزرگراه احداث کند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش بین‌المللی توسعه چابهار که اسفند سال گذشته برگزار شد، وعده داد: سازمان بنادر از دروازه این بندر تا کمربندی چابهار را با هدف تسهیل در تردد کامیون‌ها، بزرگراه احداث کند.

بر اساس خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرد، محمد راستاد افزود: طی سال 97 ،  ۲۴۰ میلیون یورو قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر چابهار به امضا رسیده که این سرمایه‌گذاری‌ها شامل ساخت مخازن و انبارها، سیلوی غلات و پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد معدنی بوده است.

او تأکید بر اینکه کشورهای افغانستان، هند، آسیای میانه و قفقاز می‌توانند چابهار را به عنوان دروازه تجارت خود در نظر بگیرند، اظهار کرد: مشوق‌های تعرفه‌ای بسیار خوبی در این بندر هم برای خطوط کشتیرانی و هم برای صاحبان کالا در نظر گرفته شده و این همایش می‌تواند زمینه‌ای برای مبادله بار از طریق بندر میان کشورهای منطقه، باشد.

راستاد با اشاره به برنامه سازمان بنادر برای احداث بزرگراه از دروازه بندر تا کمربندی چابهار با هدف تسهیل در تردد کامیون ها، خاطرنشان کرد: با اتصال خط آهن چابهار به زاهدان بخشی از حمل کالا به ریل منتقل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پس کرانه های بندر چابهار نقش کلیدی در رونق  این بندر خواهند داشت که اشتغال در جنوب شرق کشور کمک خواهد کرد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهر چابهار و استان سیستان و بلوچستان غافل نخواهد بود و اشتغال و درآمد حاصل از ارزش افزوده سرمایه‌گذاری‌های این بندر در وهله اول به مردم این استان تعلق می گیرد. همچنین اولویت ما در توسعه اشتغال بندر چابهار، بومی گزینی است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.