◄ چند دلیل قانونی برای این که شغل رانندگی عمومی در زمره مشاغل سخت و زیان آور نیست
با وجود تلاش چندین ساله رانندگان کامیون، اتوبوس و سواری کرایه و به طور کلی رانندگان عمومی حمل و نقل جاده ای برای قرار گرفتن شغل رانندگی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور اما این تلاش تا کنون نتیجه بخش نبوده و رانندگان ناوگان عمومی هنوز در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار نگرفته اند.

با وجود تلاش چندین ساله رانندگان کامیون، اتوبوس و سواری کرایه و به طور کلی رانندگان عمومی حمل و نقل جاده ای برای قرار گرفتن شغل رانندگی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور اما این تلاش تا کنون نتیجه بخش نبوده و رانندگان ناوگان عمومی هنوز در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار نگرفته اند.
خبر مهم امروز:
◄ قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور به نفع رانندگان عمومی است یا به ضرر آنان؟
◄ دستورالعمل بسیار مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان
به گزارش تین نیوز ، این که چرا تلاش های صورت گرفته برای قراردادن شغل رانندگی ناوگان عمومی به عنوان مشغل سخت و زیان آور تا کنون نتیجه نداشته دلایل گوناگونی دارد که یکی از ساده ترین آنها نداشتن بودجه لازم برای تامین مالی بازنشستگی پیش از موعد رانندگان در قالب مشاغل سخت و زیان آور است اما مهمترین دلیل موجود در این زمینه قوانین موجود، آیین نامه ها، و تفسیرهای اداری و کارشناسی است که برای مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد و بدون اصلاح آنها نمی توان شغل رانندگی را شغل سخت و زیان آور محسوب کرد.
فیلم کوتاه پربازدید امروز را ببینید:
◄ فیلم| اعتصاب رانندگان کامیون و تریلی تمام شد اما پیگیری خواستههای رانندگان تازه شروع شد!
بر اساس قانون کار ایران شغل سخت و زیان آور شغلی است که عوامل محیط کار در آن قابل حذف یا کنترل نباشند. اما از نظر سازمان تأمین اجتماعی:رانندگی شغلی است که با اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه مانند تهویه مناسب کابین، استفاده از صندلی ارگونومیک، زمان بندی مناسب شیفت ها، معاینات پزشکی دوره ای آموزش ایمنی و استراحت های منظم می توان آسیب ها و فشارهای جسمی و روانی آن را کنترل کرد. بنابراین شرایط "غیرقابل کنترل بودن" وجود ندارد و مشمول تعریف شغل سخت و زیان آور نمی شود.
به گزارش تین نیوز، یکی دیگر از معیارهای مهم برای سخت و زیان آور شناخته شدن یک شغل، مواجهه مداوم با عوامل خطرناک محیطی مثل گرد و غبار شیمیایی یا فلزات سنگین، تشعشعات، سر و صداهای شدید صنعتی، مواد سرطان زا یا عفونی است که در این مورد سازمان تأمین اجتماعی معتقد است که رانندگان ناوگان عمومی به طور مداوم با چنین عوامل خاصی در تماس نیستند (برخلاف مثلا کارگران معدن یا کارخانه های پتروشیمی).
نکته مهم حقوقی در دیدگاه سازمان تامین اجتماعی این است که بسیاری از شغل ها ممکن است سخت یا استرس زا باشند، اما الزما زیان آور نیستند.
همچنین سازمان تامین اجتماعی مدعی است که در بسیاری از موارد، هیچ مستند علمی یا پزشکی رسمی ای که نشان دهد درصد بالایی از رانندگان دچار بیماری های ناشی از شرایط کاری شده اند یا طول عمر مفید شغلی آنها کاهش یافته است، ارائه نمی شود. سازمان تأمین اجتماعی تأکید می کند که تصمیم گیری در مورد سخت و زیان آور بودن، باید مستند و علمی باشد، نه صرفا بر اساس احساس یا تجربه فردی.
البته نباید از نظر دور داشت که یکی از دلایل عدم پذیرش شغل رانندگی ناوگان عمومی به عنوان سخت و زیان آور، افزایش بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی است. زیرا در صورت پذیرش شغل رانندگی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور، باید بازنشستگی رانندگان با ۲۰ سال سابقه کار ممکن شود و تعداد بالای رانندگان مشمول موجب افزایش بار مالی به صندوق بازنشستگی، کاهش منابع بلند مدت سازمان و تهدید پایداری مالی آن و ایجاد زمینه برای بروز نارضایتی در بین سایر بیمه شدگان و بازنشستگان می شود.
باسلام و تشکر
خدمتتان عارض هستم که شرایط لازم برای احراز سختی کار رانندگان قبلا انجام و حتی سختی کار رانندگان برای تصویب به مجلس هم رفته است
لیکن جهت ورود به صحن و تصویب نهایی تحصیل شرایط خاص و قانونی دیگری لازم بود که برای رانندگان احراز نگردید و فعلا لایحه در محلس بایگانی شده است
قابل ذکر است حتی مشکل فاقد کارفرما بودن راننده و پرداخت ۴ درصد سختی کار
ادامه در کامنت دوم
توسط مجلس و بیمه بنوعی مرتفع شده وکمسیون اجتماعی مجلس طرح را
تصویب نمود لیکن علیرعم این موصوع وموافقت دولت و سازمان تامین اجتماعی ، لایحه بدلیل یک مشکل دیگر که ماده ۷۵ قانون باشد که سختی کار را برای خانمها ممنوع اعلام نموده است و بخاطر پیش بینی عدم موافقت شورای نگهبان با این تصاد قانونی ، به صحن علنی راه نیافت و علتش هم وجود و فعالیت چند هزار راننده خانم در حمل ونقل درون وبرون شهری بود
البته اگر اشتباه نکنم این ماده قانونی در خصوص شمول سختی کار پرستاران خانم بنوعی مرتفع گردیده است
با تشکر از زحمات سرکار خانم زاهدی
سلام عرض ادب ازنظر کشورهای توسعه یافته رانندگی حرفهای جز 20مشاغل سخت وزیان اور هست
البته بیمه های انها مسؤلین بادرک وفهم بهتری دارند
ساعت کاری رانندگی در ان کشور ها بیشتراز 8ساعت نیست ومثل راننده های بیچاره ایران به خاطر شرایط سخت زندگی 24 ساعتی پشت فرمان ودور از خانواده نیستن
هرجایی در مسیر خودری آنها خراب شود
راننده هیچ کاری انجام نمیدهد وظیفه
شرکتهاست
جاده های انها مثل جاده های ما نا امن و چاله چوله ندارد
خودروهای انها خودروهای به روز دنیاست
قوانین انها را انسانهای با شعور وبا درک ونسبت به شرایط کشورشان تایین وتصویب میکنند
بازهم هست دوستان بگند
مسئول باسکول که در اتاقکی می نشیند ۸ ساعت کار دارد جز مشاغل سخت قلمداد شده و بیست سال باز نشسته مبشود لعنت بر کارشناسی که هیچ چیز از کارشناسی نمیداند در آمد حرام تفکر حرام و بی منطق دارد
فقط بلدین چرت تحویل بدین این حرفارو هرکی میزنه فقط یه سرویس بیاد بایه تره باری تا ببینیم کدوم از اینا که گفتی هست کدوم نیس اشعه که تو هر ایست بازرسی هست گرما وسرما از بندر تا تهران کدوم تهویه سرما وقتی تو برف تو جاده گیر کردی چند روز
اولا خدا لعنتتون کنه
تمام مسئولان وحاکمان رو
به گوششون برسونید اصلا اعدامم کنید
ولی خدا ازتون نگذره
خدا لعنتتون کنه با این سیستم تون
پس چطور رانندگان اتوبوس شهری در تهران جز مشاغل سخت قرار گرفتند؟
خوب دلیل سختی باید از دید قشر زحمت کش رانندگان دیده شود
شغل ما استراحت منظم نداره. من و خیلی از رانندگان مشکلات ارتوپدی دیسک کمر خار پاشنه آب آوردن زانو پیدا کردم و زمان ترمییم نداریم. تهویه مناسب کابین خوب ماشین خوب کرایه خوب شیفت تو ایران نداریم. آمریکا که نیست اینجا. کرایه کافی نداریم درآمد مناسب نداریم. شیف کجا بود.
پس حتما همه کشورهای دنیا اشتباه میکنن که شغل رانندگی رو جزو مشاغل سخت قرار دادن.اونها هم در طول روز بیش از۸ساعت رانندگی نمیکنند و هم براشون کارسخت و زیان آور محسوب میکنند.احتمالا همه اون کشورها اشتباه میکنند وباید از شما الگو برداری کنن.خداوکیلی آه مظلوم رو زمین نمیمونه،اگه به خدا معتقد هستید ،از خدا بترسید
لطفا بفرمایید رانندگان کامیون شهرداری و آتش نشانی چگونه در گروه مشاغل سخت قرار گرفتن راننده ایی که هر لحظه با مرگ دسته و پنجه نرم می کند در سرمای استخوانسوز و گرمای خورد کننده تا مایحتاج ملت به دستشان برسه چرخ کارخانه ها بگرده سختی کار بهش ندادین افزایش سن بازنشستگی هم به با تصویب دولت و مجلس صهیونیستی و تایید شورای نگهبان مخالف با شرع مقدس اسلام اضافه کردید واگذارتان به خداوند بلند مرتبه ک چنان تقاص این جماعت مظلوم را از سه قوه و رواسای آن و سازمان تامین اجتماعی می میگیرد که با رسوایی به درک واصل شوید
اینا همش بهانست دلیل نیست چراتاچند سال پیش جز مشاغل سخت بود حالا نیست فقط دلیلش بی پولی دولتهاست
اینکه هر لحظه جونشون تو خطره مهم نیست حتما باید تو مواد شیمیایی خفه بشن تا جز مشاغل سخت به حساب بیان
با سلام
اگردولت مردان یه ذره وجدان داشته باشید وخودشان راجای رانندگان بگذارند آنوقت متوجه میشن .رانندگان عمومی چه بارسخت وتحملی رامتحمل شدهاند. فقط به وجدان مراجعه کنند وسلام
راننده سخت وزیان آور فقط راننده کامیون بین شهری با بارنامه چون دورازخانواده حداقل ۱۰ ساعت تنها درحال رانندگی توی گرما سرما شب گردنه باتمام ناامنیی یک لحظه خواب بروی سر و مال خودت هیچ دهها نفر دیگر به باد رفته
حرف مفت میزنید رانندگی اگر جز شغل سخت و زیان آور نیست شما یه بار بندر ببر غیر یک هفته خواب ببین پیاده که شدی نه کمر داری نه پا داری خورد و خمیر میشی
در نیابد حال پخته هیچ خام
پس سخن کوتاه باید وسلام
تامین اشتباهی بیجا کرد چون رانندگان خودروهای سنگین برای مطالبات صنفی و خیزش در برابر ظلم و ستم بپا خواستند اینجوری آزارشون دادن ننگ بر ستمگر
سازمان تأمین اجتماعی انقدر فهمیده و باشعور هست شغل رانندگی در تمام دنیا جزوه شغلهای سخت و زیان آور میباشد اما فقط تو ایران این شغل جزوه مشاغِل سخت حساب نمی شود
راننده بعد 20سال کار کردن دیگه باطل میشه من برام سواره که چرا کارگر ایرانخودرو و سایپا توی سایه به دور از گرما وسرما باربات بدون سنگینی کار باید سختی کار داشته باشه یا نانواییها هم همینطور ولی راننده توی برف و یخ توی گرمای شدید توی تاریکی شب راه دور وسنگینی چرخ پنچر شدن عیب آوردن ماشین وخرابی وفرسودگی حداقل 80درصد ناوگان آخرش هم بادرد کمر بخاطر استاندارد نبودن صندلی پدر. زانو وهزاران درد دیگه من فقط یه سوال دارم چطور توی ترکیه باید قانون سختی کار باشه راننده توی مجلس یه کرسی داره ولی ایران نه چونبازمالی داره بهانه میاره وبس. جرا از کشورهای موفق الگد نمیگیرد چون صرف نداره
تامین اجتماعی واون کارشناسی که گفته رانندگی شغل سخت نیست واقعا هیچ چیز از کار ورانندگی نمیدونه پس بیخود کرد نظر داد
سلام شغل رانندگی ازهمه لحاظ شغل پرخطرپراسترس اعصاب روان آرتروزدست گردن گرفتن رگ های قلب فاصله مهره های کمردیگه چی
میخوایین که این زحمت کشان روی شرایط سخت
زیان آورکنید خودری آنهاکه ازفولادآهن هست اسقاط شده راننده که ازپوست استخوان هست
هنوزبازنشست نشده دولت کمک کنه تامین اجتماعی به فکربوجه خودش هست نه جون راننده
خواهشا تاییدکنید بی انصاف نباشد
من به عنوان یک راننده که16ساله پشت فرمان هستم نظرم اینه که رانندگی شغل سخت و پر استرس و جزو مشاغل سخت حساب می شود به دلیل اینکه یه راننده اصلا تایم کاری ندارم تعطیلات نداره آینده درست ندارد همیشه تو جاده با هزار آن خطر مواجهه میباشد تعمیرات خودرو زانو درد مشکل اعصاب و هزران دلایل دیگه که اینجا نمیشه گفت بهتره مسعولین بیشتر به فکر رانندهها باشند
تمام راننده ها
کمر و پاها را از دست دادند
ظلم و ستم تا کی
بی عدالتی تا کی
یعنی شغل خبرنگاری که مشاغل سخت و زیان آور شده سخت تر از رانندگی هست ؟
ی نفر توضیح بده پی چرا تاقبل از ریاست جمهوری احمدی نژاد سخت وزیان آور بود این آقا اومدن با ی کلیپ نمایشی فرمودند به به چه کار مفرهی که از اون به بعد از مشاغل سخت خارج شد
اخه کسی که تنگی ندیده سرما وگرما وبی خوابی نکشیده بدبختی وهزار استرس جور وا جور سراغش نیامده دلتنگی ودوری ازخانواده واوارگی ندیده وهمیشه زیر سرش خوش بوده وجیبش پر بوده کجا دلش بسوز کجا عاطفه وغیرت داشته باش حقش بگه که راننده داره تفریح میکن اون هم تو مملکت ما که جنس تو حتی یک ساعت هم توقف نمیکن یک ساعت قبلو میگن قیمت قدیم
اغا من راننده نیسان هستم. اونی که گفته جز مشاغل سخت نیست دو روز بیاد باهام کار کنه اینم شمارمه۰۹۱۸۳۷۱۳۲۲۷ اگه مرده و زن نیست دو روز بیاد کار کنه باهام
اونایی که میگن شغل رانندگی سخت وزیان آور نیست یک سال بیان داخل جادهای ایران تا بفهمن رانندگی چیه
رانندگان باید جزو مشغل سخت زیان آور قرارگیرند کدوم راننده میتواند 30 سال رانندگی کند تو سرما وگرما دولت باید حمایت کند 20 سال بازنشسته شوند
سلام یکی از قوانین کارهای سخت وزیان آور در قانون کار ( مقید بودن است) یک راننده هشت ساعت پشت فرمان از نظر حرکتی کم است و مقید به نشستن کامل است ولی حس دیدوافکر آن کاملا باید متمرکز باشد چرا راننده با لنزها کار دارد یک لحظه هوسپرتی مساوی است با جان خودش ویا ازدست دادن کل سرمایه خود که این وسیله است //
آیا اینکار سخت وزیان آور نیست ؟
اگه جمع میبندید که رانندگان دلیلی نداره که بگن کار ما سخت و زیان آور هست پس چرا رانندگان اتوبوس رانی رو که خیلی کار راحتر و منظمتری نسبت به رانندگان جادهای دارند رو وارد این جمعبندی نمیکنید تازه نه با 25 سال بلکه با 20 سال سابقه بازنشسته میشن بدون اینکه بخوان مثل رانندگان جادهای تعمیرات تو جاده انجام بدن یا اینکه پنچر گیری کنند یا هزار اتفاق دیگه که واسه رانندگان جادهای پیش میاد ولی اتوبوس رانی تازه امداد سیار هم داره واسه خرابیاشون
نیست چی نیست یه بار بشین طرف شاگرد برو مرز مریوان یا مهران از نصف راه بر نگردی ما قبول میکنیم
ی دلیل قانع کننده شغلی که ورود بانوان به آن آزاد باشه جزو مشاغل سخت وزیان آور حساب نمیشه
نظر ما برای کارشناس مورد نظر 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 دربرابر تجربه و سوادش است وگرنه این کارشناس تنها تنها 48ساعت با یک راننده همنشین باشد ان موقعه مشخص میشود که سختی کار است یا خیر از روی احساس بزار نباشه
شما که اینقدر ماده وتبصره داری سؤال من ازشما اینه که چرا در شغل رانندگی درقانون وجود دارد رانندگان درون شهری اتوبوسرانی خیلی درمعرض مواد شیمیایی وگرد خاک قراردارند که جزو مشاغل سخت قرار گرفتن ماده ها وتبصرهافقط برای رانندگان برون شهریه با اون همه سختی ودور از خانواده بشینید کلاه خودتونو قاضی کنید تا یک قانون گذار نیاد یک ماه کنار یک راننده نشینه متوجه نمیشه درد دل راننده رو صدای دهول شنیدن ازدور خوش است باتشکر
راننده ساعت کار ندارد استراحت ندارد مریض شود حقوق ندارد ... خوردی استراحت منظم نوشتی
حکومت گشنه هست.همین
اینجا اروپا نیست که فقط ۸یا۹ ساعت رانندگی باشه در روز
درایران راننده مجبوره بالای ۱۵ تا۱۸ ساعت در شبانه روز رانندگی کنه
مسخره میکنید. چون صندلی بادی و کابین ماشین تهویه دارد و اینکه سالی یکبار آزمایشات کشکی که فقط برای دریافت مبلغ آن هست . جز مشاغل سخت محسوب نمیشه. ای کاش این حرفها رو نمیزدید چون واقعا به شعور ملت توهین میکنید.
شغل رانندگی یک کار منحصربه فرد میباشد و هر شخصی کننده این کار نیست در صورتی که خیلی از مشاغل دیگه عموم مردم توان انجام آن.رادارند بنابر این رانندگی یک شغل خاص بحساب میاد باید شامل خدمات ویژه ای باشد
سلام چرارانندگان چون من که چندین دهه است بعنوان مالک بهره بردارومشخص ازپرداختی مصوبه دولت که ازتامین اجتماعی استفاده میکردیم رادرحالیکه هنوزم شاغل بودوترک کارنکردیم راازبیمه قطع ومن وخانواده ام راازبهره وری تامین اجتماعی وبازنشستگی محروم نموده ایدوکسی هم پاسخگویمان نبوده ونیست نه کارفرمای سازمان ونه تامین اجتماعی محل بیمه وادارات کل بیمه وکاروقوه قضاییه دلیل ان چست هم تامین اجتماعی بحق سازمانی وهم تامین اجتماعی ایثارگری چه کسی پاسخگووجبران کنندزیان وصدمات وهزینه های اجباری خانواده من است
آقایون قانون مدار شما آشنایی با خاور دارین؟
تاحالا ماه ها تو بیابون بودی؟
توی سرما گرما چادر کشیدین باز کردین؟
حرف که زیاده ولی فایده نداره
پس سخن کوتاه وسلام
دوری از خانواده مدت نامعلوم ،درآمد، سلامتی خود و خودرو قسمت ، عرق سوز شدن بدن ، بی حسی انگشتان دست با کار سنگین کار ، دیسک کمر و درد زانو و پاهای واریس ، کاهش شنوایی خصوصا گوش چپ ، آفتاب سوختگی پوست و آسیب چشم ،گرد و خاک و آلودگی هوا و صدا ،تحمل گرما و سرماو بستن زنجیر چرخ ،بازی با جان و مال خصوصا با رانندگان بی هدف و ایجاد ترافیک کاذب و ...خیلی کوتاه نوشتم آیا سخت و زیان آور نیست ؟
بله همین بارمالی که اخر گفتین درسته که تامین اجتماعی زیر بار نمیره و گر نکه رانندگی جز تفریحات به حساب میاد.....
سلام بنده راننده اتوبوس هستم ۲۴ساله معاون وزیر راه وشهر سازی یک شب زمستون باما همسفر شد نذاشتم تا صبح بخوابه فقط یک شب صبح موقع پیاده شدن تلو تلو میخورد باز بگید سخت وزیان آور نیست
شما تنظیم کنید راننده تصادف نکنه...شما تنظیم کنید وقتی زمستون یهو میری رو برف تا جای مناسب برای پارک پیدا نکردی از استرس و خطر دور باشی.شما تنظیم کنید وقتی یه راننده ده روز تمام تو مرز تو صف وایمیسته و شبانه روزی صف در حال حرکت هست و باید بیدار باشه چطوری تنظیمش کنه.وقتی تو بندر عباس یا اهوازی یهو موتور ماشینت عیب پیدا میکنه باید یه هفته بیابان پیش ماشین خاموش تو اون وضعیت بمونی تا راهش بندازی .اونارو چه جوری میشه تنظیم کرد.واقعا کارشناس شما یه دو سرویس بیاد بغل دست بنده بشینه باهم بریم بیاییم فقط تنظیم کنه....اونیکه میگید اونجا اروپا هستش.با نه ساعت رانندگی با ماشین یورو ۵....اینجا ایران هست
اینجا ایران هست همه ماشینا یورو ۵ نیستند. بیا با ماک برو بندر بیا... کدوم سیستمشو میخوای تنظیم کنی... اصلا اف هاش ۵۰۰ .... تو ایران از صبح ساعت شش تا دوازده شب رانندگی میکنن راننده های معمولی... حالا تره بار کش یا کمپرسی داریم که موتور فقط تو تعویض روغنی ماهی یبار خاموش میشه... چون همه بدهکار هستن.... چرا مارو با راننده های اروپا مقایسه میکنین. انصاف نیست. ظلم میکنین. این شغل بدترین شغله ...وقتی دور از زن و بچه هزار و پانصد کیلومتر اونطرف خبر میدن بچه ت مریض شده چه طوری تنظیمش کنم..... شرف داشته باشیم.
یاحق
متاسفانه در کشور ما کسانی که قانون را می نویسند الزامات کار را نمیدانند مرد قانون نویس یک سرویس با مشکلات دست و پنجه نرم کند تا شرایط را لمس کند از دور ظاهرا همه چیز در روال خوب خود پیش میرود
آقایون تصمیم گیرنده ،گوش کنید هیچ راننده ای توان سی سال کار نداره ،من بیست سال راننده هستم ،تمام مریضی ها که فقط یکشون رو شما داشته باشید بخدا قسم کار که هیچ ،از جاتون بلند نمیشید ،ناراحتی قلبی ،کمر درد ،پا درد ،واز همه مهمتر کلیه درد ،شب کوری ،سردرد مکرر ،اقایون تصمیم گیرنده ،اینها حاصل بیست سال رانندگی کامیون هست ،الان یه دستشویی ساده رو نمیتونم برم ،خدا از تون نگذره ،هر کس که نمیزاره راننده جز مشاغل سخت باشه ،خدا ریششو دربیاره ،اه وناله خانواده های مثل من پشت سر ش هست و
دو بار با کامیون در ماسه شویی رفت آمد منی گرد غبار همه جا را میگیره کابین ماشین صفر کیلومتر تبدیل میشه به گرد و غبار استرس هم وقتی بار بیست تن در سربالایی یا سرازیری غلبه میکنه بر کامیون و همیشه با کوچکترین نقص دار فانی را گفته راننده ،کدام خودرو صندلی عالی دارد شما روی طلا بشین ولی بی خواب و دور از خانواده و همیشه در جاده باش از 365 روز سال سی روز خانه باش واقعا حق راننده این نیست باید سختی کار شامل این عزیزان شود
تمام روز خدا خوزستان گرم و گرد غبار بود هوا هم ناسالم است
بار مالی مگه بعد سی سال چقد حقوق میده تامین اجتماعی اینقد نیست که طرف بتونه زنده بمونه بعدم یکی دو ساعت همونایی که میگن شغل زیان آور نیست بشینن پشت فرمون ماشین سنگین ببینن میتونن کنر بند پا درد و کلا بدن درد تحمل کنن دیگه خطر تصادف و غیره غیره بماند
بر ذات خراب آدم دروغگو لعنت
من راننده اتوبوس بیرون شهری هستم خودم چهار سال قبل پشت فرمان سکته قلبی کردم با مدرک تو جاده گناباده با استرسهای زیاد جادها و همه مواردی هست کسی درک می کنه راننده باشه اینها همه حرف هست تمام
سلام
آیا راننده.گان میکسر که درحال بارگیری یا تخلیه بونکر سیمان از گرد و خاک سیمان بلند میشه و پر ریه هامون میشه جزو مشاغل زیان اور نمیشه
آقای قانونمند خیلی بیسواد هستی شما برو بغل دست راننده بیابان بشین یک سرویس برو بیشتر هم ن راننده تاکسی مواد شیمایی داره همین کارها را میکنید مملکت ب گند کشیدید قانون گذار
با این شرایط مشاغل سخت را حذف و مشاغل زیان اور را در رده بازنشستگی قرار دهید تا کسانیکه وارد این نوع شغل میشوند بدون اطلاع و عدم اگاهی وارد چنین شغل سخت و کمر شکن و شبانه روزی نشوند و در تصمیم گیری دچار شک وشبه نشوند
کار با کامیون و اتوبوس که جای خودش یک نفر از همین مسعولین رو یک ماه بزار بدون خرجی و یه تاکسی ببین تو یه ماه چه بلایی سرش میاد باور کنید خودش میاد قانون رو به نفع راننده میچرخونه
شما خودتونا مثلا فیلسوف به حساب میاورید ، ولی این همه کشور که در آنها شغل رانندگی جزء ردههای اول سختی کار هست را چی فرض کرده اید ؟!!!
ای بی خردان مفسد
فقط و فقط در کشور ما رانندگی جز مشاغل سخت و زیان آورنیست شما یک کشور نشون من بدید همش چرت و پرته از حق من و زن بچم میگیرن میرن فلان کشور راهسازی میکنن تو اون کشور بیمارستان بسیار بسیار مجهز میسازن ووووو خدا ازسرتون نگذره البته فک نکنید برگشتیم و شما هم زدید زیر قولتون و همه چی تموم شد اینا بدونید مطالبه گری حق من راننده است که فقط یه شیشه چند میلیمتری با مرگ فاصله دارم
باسلام.
بنده راننده حمل ونقل هستم با چندین سال سابقه الان کمر درد گرفتم و قرص عصاب میخورم بادرامدی خیلی خیلی کم لطفا مسئولین بداد ما برسند ........
واقعا متاسفم برای قانون گذار ی که ۲ روز راه نمیافته بره توی جاده وضعیت راننده ها را نمیبینه این امکاناتی که عالی جنابان عرض میکنند مربوط به کامیونهای اروپایی نه کامیونها ی داغون ما کجا حساب کتاب داریم باید یکسره بریم تا بار تحویل داده بشه چه حسابی چه کتابی چه رفاهی؟
فقط لعنت بر پدر مادر هرشخصی که کوچکترین مسعولیتی بر دوش او گذارده شده و مانع داده شدن حق و خقوق قانونی رانندگان وخانواده انها میگردد ،این قشر اکثرا با مریضی دست و پنجه نرم میکنند ، من فشار خون ، ناراحتی معده دارم و قلبم پنج فنر گذاشتم لااقل هزینه دارو درمان من راندادند ، ایابا این همه مرض میتوان 32 سال کار کرد و پول بیمه داد تا جیب تعدادی مفت خور را پرکنم، حق ما بازنشتگی زود هنگام نیست ؟ این شقل سختی کار ندارد؟
من راننده تاکسیم ریم وخونم الوده شده به موادشیمیایی
رانندگی جزو مشاغل سخته راننده دیسک کمر میگیره راننده ریش مشگل پیدا میکنه راننده خونش آلوده به سربه
مدیرعامل تامین اجتماعی روباس اورد پشت کامیون یا اتوبوس یا سواری های خطی بیرون شهری نشوند.روزی چندین ساعت رانندگی بکنه.براش صندلی ارگونومیگ گذاشت تهویه مناسب هم براش گذاشت.یه شاگردهم بهش داد که دایم براش چایی واب یخ بده..بعد ازش بپرسیم که حالا نظرش راجع به سخت وزیان اورچیه..راه دیگه نداره که ایشون بفهمه..دوهفته بشینه پشت ماشین میفهمه سخت وزیان اور یعنی چی
باسلام،، بنده راننده بعنوان کار نیستم،یه پراید شخصی واسه خودم دارم،همه میدونند که رانندگی خصوصا رانندگی در بیابان و با ماشینهای سنگین چقدر سخت و طاقت فرساست، واینکه تامین اجتماعی صرفا بدلیل اینکه بودجه نداره و ....دلیل براین نمیتونه باشه که این قشرواقعازحمتکش رو از ابتدایی ترین حقوقش که همان مشاغل سخت وزیان آوربودنه این شغل میباشدمحروم کنید،نه تنها خودشون نبایدازحق خودشون دفاع بکنند بلکه اگرمملکت درستی داشتیم خودقانون بایستی ازحقشون دفاع بکنه،این جزو ابتدایی ترین خواست بحق وقانونی این قشربوده واگرعامدانه نمیخواهنداهمیتی قائل شوند باید گفت برای ایرانم متاسفم.
خدا لعنت کنه هرچی مسئول دزد و بیعرضه و نفهمی است که رانندهای که شب و روز پشت فرمان با جان و مال و اعصاب و تمام جوارح بدن با جاده های خراب افتضاح ماشینهای قرن بوق بدون هیچ امکاناتی همیشه با مال و جانش بازی میکنه چطوری جزء مشاغل سخت نیست اونموقع پشت میز نشستن های خودشون و خوردن و بردن و خوابیدن خودشون مشاغل سنگین و سخت محسوب میشه خدا لعنتتون کنه و نسلتون از روی زمین برداشته بشه انشاالله
آقا یا خانم محترم
اتوبوس درون شهری سخت ترین تصادفش شکستن سپر جلوشه ولی برای ما رانندگان بین
شهری ابتدایی ترین تصادف مرگه
پس لااقل انصاف داشته باشید حق را ببینید
لعنت بر کسی که شغل مارا تفریحی اعلام کرد
واریس ودیسک کمر و ناراحتی اعصاب و روان هیچکدام از عوارض مشاغل سخت ازنظر تامین اجتماعی نیست چون شده مثل بانک خصوصی فقط پول میگیره وپس نامیده وتت بیمه تکمیلی نداشته باشی حتی بیمه اش هم هیچ موردی رو تمام و کمال پوشش نمیده بزرگترین و ثروتمندترین سازمان خصوصی خاورمیانه تبدیل شده به قلک دولتها وچوب حراج به سرمایه هایش زدن حقدارن رانندگی جزو مشاغل سخت نیست
باید تک تک نمایندگان مجلس و بگیری بکنی توی یه تاکسی روزی ۱۸ ساعت توی شهر شلوغ تهران کلاج و ترمز کنه تا متوجه بشه این کار سخته و یا برای راننده ها خوش گذرانیه
اول رانندگی پر تلفات ترینه ۲ در تمام شرایط جوی وسیاسی راننده در حرکته.۳دور از خونه وزندگی است۴خسارت مالی رانندگی از تمام شغل ها بیشتره۵ما یک روز گرمای بالای ۵۰ درجه جنوب را تحمل میکنیم ویک روز برف وسرمای غرب کشور .و...
از مسوولان کوسکشتر هم مگه هست بیناموسهای بیشرف
کسانی که این قوانین را تصویب میکنند درکی از این شغل ندارند باید تصویب این قوانین با کسانی باشد که سابقه ای در این کار داشته باشند
با سلام
بخاطر اینکه دزدی شان کم میشود اکثر رانندها از ناحیه گوش دچار مشکل هستن دوم اینکه در گرمای بای پنجاه درجه بندر عباس و سرمای آذربایجانها فقط یک بار لاستیک چرخ ماشین عوض کنی میکردی اون موقع میفهمیدی که سختی کار چیه مسئولین باید فهم شعور این ندارن اکثر رانندها کدام خواب منظم منظم دارن کدام جای امن برای استراحت راننده درست کردین همه جا با استرس دل حوره میخوابه خیلی وقتها کلی از ماشین دزدی میشود پول بیمه تکمیلی از راننده میگیرین هر جا مراجعه میکنیم قبول نمیکنن به چه درد میخوره فقط یک منبع در آمد برای خودتان جور کردین منابع دریافتی کجا خرج میشود
سلام .
تشریف بیارید اهواز تاکسی کار کنید تو دمای ۷۰درجه بعد ببیند چه شغل بدی داریم با بدترین آب و هوای جهان
لعنت خدا به شرف تون رانند که در شرایط جاده ی بارون بوران برف کوفت و تصادف قرار دارد چرا نباید با این شغل طاقت فرسا جز مشاغل سخت قرار بگیرد
تورو به هرکسی که میپرستیدفکری بکنید راننده تاکسی هستم ماشین پوکیده اسقاطی سن ۵۵ دیسک کمر پادرد اعصاب داغون هیچی توبدنم سالم نیست ۲۰سال بیمه تامین اجتماعی دیگه نفس ندارم ۳۰ساله پشت فرمون هستم
نظرمن تا مسئولی نیاد وبا ماشین سنگین حداقل یکبار از تهران تا بندر رو بیاد و برگرده اونوقت ببینم میتونه بگه زیان آور هست یا نیست با این وضع جادها دل وروده آدم میاد دهنش🫡🫡
اگر شغل رانندگی با این شرایط سخت و زیان آور نیست پس چرا بیمه تامین اجتماعی یا تکمیلی به علت شرایط سخت و بیش از حد نرمال، یک سری از امراض و مشکلات رانندگان را تحت پوشش قرار نمی دهد یا هزینه آنرا درست پرداخت نمی کند؟ آیا تغییر شرایط با تعویض صندلی راننده درست میشود؟ با کدام هزینه و با کدام امکانات؟ اگر بهترین صندلی را از جنس طلا نصب کنی آیا شرایط کاری و ساعات طولانی مدت رانندگی کم میشود؟ تنها بخاطر بی اهمیت بودن شغل رانندگی دولت حاضر به پرداخت هزینه بازنشستگی به راننده نیست و این تنها دلیلی هست که دولت زیر بار این قضیه نمی رود و بقیه در صورت بررسی شامل میشود
ایشون راست میگن با پول بیتالمال ماشینهای مدرن اختلاسهای کلان با اون ماشینهای گران قیمت تا ویلای خودشون می روند خسته ام نمی شوند میگن رانندگی شغل تفریحی هست بیا یک شب تا صبح کنار من بشین بعد میفهمی چرت بزنید هی سرت بخوره به داشبورد خدا لعنت کند احمدی نژاد رو که این قانون رو تصویب کرد
باسلام
اگه سازمان تامین اجتماعی بوجه پرداخت به رانندگان حرفه ای را ندارد دلیل نمیشه که رانندگی حرفهای زیان اور نیست رانندها در ۲۴ ساعت به طور میانگین ۱۸ ساعت رانندگی میکنند بدون تعطیلی در هر شرایط جوی رعیس تامین اجتماعی زیر کولر گازی روزی ۱۵ ساعت بدون وقفه کار کنه حرفی نیست ساعت دو بعدظهر یه نفر تو سازمان نیست. جون شما عزیزه ولی ما گوشت نظری هستیم. دریغ از حمام و سرویس بهداشتی دریغ از یه خواب بدون استرس دریغ از یه اب خنگ در دمای ۶۰ درجه دریغ از اب تمیز که صبح صورتتو اب بزنی. در اخر کشتی شکست و کشتی نشینان فنا شدن. ای ناخدا جواب خدا را چه میدهی.
خدا وکیلی شماها نه دین دارید نه وجدان خودتون خوب میدونید ۶۰ درصد کامیون داران ما با ماشینهایی که اسقاطی هستش کار میکنن بعد میایید اینطوری خون به دل ما میکنید بگید جیب خودتون خالی میشه نگید رانندگی سخت نیس 😡😡😡
باسلام خدمت همکاران عزیز و زحمت کش سازمان تامین اجتماعی اندازه خر حالیشون نمیشه همشون دزد و آدم های فاسدی هستن
راننده هر ثانیه یک موشک از کنارش رد میشه، همش استرس، چطوری زمانی که باید بار را برسونه استراحت کافی بکنه، الان که دارم این پیام را می نویسم، از بی خوابی انگار نمک پاشیدن به چشمم، خدا حق ما را ازتون بگیره
قارداش مطالبه گر
مواظب باش خواب نبردت. برای مطالبه گری هم راه هایی هست که راننده ها حاضر به کمک نیستند. یک دست صدا نداره
حتما مسولین حمل ونقل از مردم راننده ها نیستند از برادران عمروعاصند
افتضاح است
اگر این شغل رانندگی تفریحی هستش من راننده به هزینه خودم زن وبچه مسئولان که ربطی به این موضوع دارن رو هر ماه یک هفته بخاطر قدر دانی به تفریح میبرم
کدام مسیول .. هیچی حالیشان نیست .. فقط بلدن شعار و ادعای باسواد بودن کنن.. در اصل نیمی از قوانین ما اشتباه است یکیش هم شغل رانندگی هست .. راننده اتوبوس چه فرقی با رانندگی بیابان دارد تازه راننده بیابان خطرات شدید تصادف و بی خوابی طولانی مدت گرما و سرما و خطرات دزدی و درگیری با اشرار و هزاران مورد دیگر چرا نباید جزو مشاغل سخت قرار گیرد.. لعنت ب باعث و بانی کسی که این قانون کرده