| کد خبر: 229186 |

◄ تاکسی‌های شهری چگونه با دور زدن قانون در جاده مسافرکشی می‌کنند؟

عده ای قلیل از رانندگان درون شهری، با سواستفاده از مرخصی سالیانه (سالی ۳۰روز) در ایامی که ستاد ملی کرونا ورود پلاک شخصی درجاده ها را ممنوع می کند، با اخد مرخصی، نسبت به جابجایی مسافر اقدام می کنند.

تین نیوز

عضو کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور در مورد فعالیت تاکسی های درون شهری درجاده های کشور گفت: عده ای قلیل از رانندگان درون شهری، با سواستفاده از مرخصی سالیانه (سالی ۳۰روز) در ایامی که ستاد ملی کرونا ورود پلاک شخصی درجاده ها را ممنوع می کند، با اخد مرخصی، نسبت به جابجایی مسافر اقدام می کنند.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این کار کاملا برخلاف مصوبات ستاد ملی کرونا و ضوابط حمل و نقل است که شرایط تردد رانندگان و ناوگان عمومی درجاده های برون شهری را مشخص کرده است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای مسافری عنوان کرد: برای حمل مسافری برون شهری (بین شهری)، ناوگان باید دارای پلاک (ع) و کارت هوشمند فعالیت و سند حمل باشد، راننده هم دارای کارت هوشمند فعالیت، کارت سلامت، دفترچه پلیس راه و گذراندن کلاس های آموزشی باشد.

بیشتر بخوانید: برخورد با فعالیت ناوگان درون شهری در بخش حمل و نقل مسافری بین شهری

به گزارش تین نیوز، داوودی گفت: ناوگان درون شهری فاقد این مدارک است و در صورت تخلف ناوگان برون شهری، از طریق شکایات به دفترپایانه ها و ۱۴۱سازمان راهداری کشور و رسیدگی در  کمیسیون های ۱۱رانندگان، ۱۲شرکت ها و۱۴مالکین به موصوع ورود می کنند.

بیشتر بخوانید: عکس| فعالیت تاکسی‌های درون شهری در محورهای بین شهری!

این راننده اتوبوس عنوان کرد: مرجع رسیدگی به تخلفات تاکسی ها در درون شهرها (تاکسیرانی و شهرداری) است وقتی تاکسی اقدام به اخذ مرخصی می نماید یعنی عمومی نیست و در شرایط استفاده شخصی است، بنابراین تردد این گونه ناوگان با مصوبات ستاد ملی کرونا در تضاد است.

داوودی افزود:در چنین شرایطی ورود به جاده تنها با مجوز فرمانداری ها میسر است نه از طریق مرخصی تاکسیرانی.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی صالحی 1 2

    با سلام مرجع رسیدگی به این تخلف کیست؟ ایا بغیر از پلیس راه؟ بنده راننده تاکسی برون شهری هستم . بارها جلوی پاسگاه پلیس راه و یا گشت پلیس بین راه به اینجانب جهت کنترل مدارک ایست داده شده و همزمان تاکسی درون شهری از مقابل ما بدون ایست و کنترل عبور کرده است.
    حتی یکبار به افسر تذکر دادم چرا جلوی تاکسی ت پلاک رو نگرفتی و با نیشخند جواب گرفتم که انها مدارکشان کامل هست و شما و همکارانتان اکثرا مدارک ناقص دارید.
    وقتی پلیس به انها کار ندارد جاده میشود جولانگاه تاکسی درون شهری. نمونه زیاد است که اگر لازم باشد در اختیار خواهم گذاشت.

  • ناشناس 1 0

    همون جوری که دولت مردم دور میزنه دور زدن را یاد گرفته تا حالا خواب بودی