| کد خبر: 165721 |

درزمانی که هنوز هواپیماهای مسافربری غول‌پیکر قاره‌ها را به هم پیوند نداده بودند، کشتی‌های هوایی عظیم‌الجثه قادر بودند بسیار سریع‌تر از کشتی‌های اقیانوس‌پیما مسافران را از فراز اقیانوس‌ها عبور بدهند.

تین‌نیوز | 

درزمانی که هنوز هواپیماهای مسافربری غول‌پیکر قاره‌ها را به هم پیوند نداده بودند، کشتی‌های هوایی عظیم‌الجثه قادر بودند بسیار سریع‌تر از کشتی‌های اقیانوس‌پیما مسافران را از فراز اقیانوس‌ها عبور بدهند.

کشتی هوایی آلمانی به نام زپلین هیندنبورگ، 10 مرتبه میان اروپا و آمریکا مسافرانش را جابه‌جا کرده بود؛ اما در 6 می 1937 این کشتی هوایی در آسمان نیوجرسی آتش گرفت و سقوط کرد.

در این حادثه که دلیل آن انفجار مخزن هیدروژن به دلیل برخورد صاعقه بود، 35 سرنشین زپلین هیندنبورگ، همگی کشته شدند.

این کشتی هوایی در  سال ۱۹۳۶ ساخته شد. طول آن ۲۴۵ متر و سرعت افقی‌اش ۱۲۵ کیلومتر در ساعت بود که عرض اقیانوس اطلس را در ۶۵ ساعت طی می‌کرد

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین