| کد خبر: 250512 |

تکنیک هایی ساده اما بسیار کاربردی برای نگهداری خودرو

همواره باید به‌خوبی از خودروی خود مراقبت کنیم تا نیاز به تعمیرکار پیدا نکنیم. در ادامه با تکنیک هایی ساده برای نگهداری خودرو آشنا خواهیم شد.

تین نیوز

همواره باید به خوبی از خودروی خود مراقبت کنیم تا نیاز به تعمیرکار پیدا نکنیم. در ادامه با تکنیک هایی ساده برای نگهداری خودرو آشنا خواهیم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، ما آدم ها وقتی چیز جدیدی می خریم تا مدت کوتاهی چون برایمان تازگی دارد از آن به خوبی مراقبت می کنیم و حفظ سلامت آن از هر چیزی برایمان مهم تر می شود. خرید خودرو، گوشی، خانه جدید و وسایل دیگر دقیقا به همین منوال است. خرید خودرو با قیمت های کنونی نیازمند مراقبت همه جانبه است؛ چرا که اگر قرار باشد قطعه ای عوض کنیم یا ماشین را پیش تعمیرکار ببریم، دخل و خرجمان به هم می ریزد.

تکنیک هایی ساده برای نگهداری خودرو

بعد از این که جذابیت خرید خودرو رنگ باخت، دیگر مثل روزهای اول از آن مراقبت نمی کنیم و دوران سهل انگاری و اهمال کاری آغاز می شود. به هر حال این ادعا تلخ است، ولی حقیقت دارد. در این مطلب قصد داریم ترفندهایی به شما آموزش دهیم تا بتوانید به نحو احسن از خودرو خود نگهداری و مراقبت کنید.

 

1- استفاده از مایع نرم کننده لباس به جای مایع تمیزکننده شیشه

شاید باورتان نشود، ولی مایع تمیزکننده شیشه آن طور که باید شیشه ها را تمیز نمی کند؛ پس بهتر است به جای این مایع و محلول، از مایع نرم کننده لباس استفاده کنید. بهره وری از این ماده تأثیر به سزایی خواهد گذاشت؛ چرا که شیشه را با یک لایه نامرئی می پوشاند و بدین ترتیب آلودگی از روی سطوح سر می خورد.

اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید حتما متوجه شده اید که گرد و خاک به شیشه نمی چسبد. راهکار چیست؟ می بایست برای زدودن آلودگی ۵۰ میلی لیتر از مایع نرم کننده لباس را با ۴ لیتر آب مقطر ترکیب کرده و داخل سیستم ماشین بریزید یا به طور مستقیم اسپری کنید.

نظافت شیشه خودرو

2- افزایش سرعت بالا و پایین کردن پنجره های ماشین

حتماً برایتان پیش آمده که در خودروهای اقتصادی و ارزان تر، وقتی شیشه ها را بالا و پایین می کنید صدایی شنیده می شود. چنین صدایی به راننده اطلاع می دهد که وقت شستن شیشه ها رسیده است. البته منظورمان شستن خود شیشه ها نیست؛ بلکه منظور شست وشوی شیارهای آنها است. با تکه ای پارچه و مقداری آب و صابون به جنگ کثیفی بروید.

3- رفع بوی بد ماشین با جوش شیرین

درباره خواص و کاربردهای مفید جوش شیرین مقالات متعددی منتشر شده، چرا که این ماده سفیدرنگ، پشت هر حریفی را به خاک می مالد. از ترکیب جوش شیرین و آب می توان برای زدودن آلودگی ها استفاده کرد. همچنین وقتی از کابین ماشین بوی نامطبوعی به مشام می رسد، می توان مقداری از این محلول را روی صندلی ها اسپری کرد. یک ربع بعد از اسپری بوی بد از بین خواهد رفت.

در صورتی که بوی بد زیاد و آزاردهنده است می توانید مقداری از جوش شیرین را داخل کاسه ریخته و برای مدتی آن را درون ماشین قرار دهید. توجه داشته باشید که مالیدن جوش شیرین و ترکیبات آن به چرم مجاز نیست.

4-  فضاهای کوچک را با اسلایم تمیز کنید

می توان برای تمیز کردن کابین خودرو از جاروبرقی استفاده کرد، ولی اگر قصد انجام چنین کاری را ندارید می توانید از اسلایم کمک بگیرید. اسلایم در کوچک ترین و باریک ترین فضاها می رود و تمامی آشغال های موجود را به خود جذب خواهد کرد. همچنین بعد استفاده مجدداً قادر به شستن اسلایم هستید.

اسلایم

5- آماده سازی ماشین قبل از هوای سرد

فرض کنید می دانید که فردا وقتی از خانه بیرون می روید هوا برفی است و یک متر برف روی ماشین شما نشسته است. چه کنیم تا برف ها روی سقف و کاپوت یخ نزنند؟ تنها کافی است برای حل این مشکل از محلول سرکه به شیشه ها اسپری کنید. ۳ جزء سرکه را داخل یک بطری آب بریزید و به شیشه ها اسپری کنید.

6- آماده کرده برف پاک کن ها برای روزهای برفی و بارانی

بد نیست برای روزهای برفی و بارانی فکری به حال برف پاک کن ها بکنیم. مایع تمیزکننده شیشه را به تکه پارچه ای آغشته کنید و برف پاک کن ها را با آن تمیز نمایید. این کار خودش را در روزهای بارانی و برفی نشان خواهد داد. اگر برف پاک کن صدا می دهد، کافی است مقداری اسپری سیلیکون به قسمت های متحرک آن بزنید تا دیگر صدایی نشنوید. جوراب کشیدن روی آنها نیز مفید فایده خواهد بود.

7- روغن زیتون را برای تمیز کردن داشبورد به کار بگیرید

روی یک تکه پارچه قدری روغن زیتون بریزید و داشبورد خودرو را با آن تمیز کنید. با انجام این کار کابین داخلی طوری تمیز می شود که انگار ماشین خود را تازه خریده اید. بنابراین نیازی نیست از یک تمیزکننده جدید استفاده کنید و گاهی با داشته هایتان در خانه می توانید خودروی خود را برق بیندازید.

نظافت خودرو

8-  استفاده از چسب زخم برای ترک های شیشه

اگر شیشه خودرو به هر دلیلی ترک برداشته نباید روی آن برق ناخن بزنید، چرا که نه تنها جلوی گسترش و پیشروی ترک را نمی گیرد بلکه باعث می شود هنگام تعویض آن شرایط سخت و پیچیده شود. روی ترک چسب زخم بزنید و گر چه این اقدام موقتی است، ولی موثر است.

9- استفاده از سنگ پای اسفنجی برای تمیزی موی حیوانات

اگر صاحب یک حیوان خانگی هستید حتماً با مشکلی به نام موی حیوانات روی صندلی ها آشنایید. موی گربه یا سگ به صندلی ها می چسبد و کلافه تان می کند. مشکل اینجاست که نمی شود هر روز خودرو را به کارواش برد به همین خاطر راهکاری بهتر برایتان آورده ایم. برای زدودن و رفع موی حیوانات از سنگ پای اسفنجی استفاده کنید.

10- تمیز کردن چراغ های ماشین با خمیر دندان

حتما وقتی دچار سوختگی شده اید به سراغ خمیر دندان رفته و متوجه این نکته شده اید که تنها کاربرد خمیر دندان برای روی مسواک رفتن نیست. ذرات موجود در خمیر دندان می تواند کثیفی چراغ ها را به خوبی تمیز کند. بنابراین دور چراغ ها را چسب بزنید تا خمیر دندان به رنگ بدنه ماشین صدمه نزند. روی یک تکه اسفنج مقداری خمیر دندان بریزید و با آن دور چراغ ها را تمیز کنید.

نظافت خودرو

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.