| کد خبر: 250882 |

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

بهسازی و احداث پل سیمین شهر با اعتبارات استانی

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان در برنامه رادیویی روزنه از پیگیری این اداره کل برای احداث پل سیمین شهر سخن گفت.

تین نیوز

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان در برنامه رادیویی روزنه از پیگیری این اداره کل برای احداث پل سیمین شهر سخن گفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، علیرضا لیاقی سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان پیش از ظهر شنبه ۱۷ دی ماه، در گفتگوی رادیویی با  برنامه روزنه رادیو گلستان در خصوص بازسازی و احداث پل سیمین شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث این پل یک پروژه درون شهری محسوب می شود، این اداره کل بنابر مطالبات عمومی، مصوبات استانی و محدودیت های اعتباری شهرداری سیمین شهر متولی انجام مطالعات اولیه و احداث این پل گردید.

وی افزود: پیرو مطالباتی که از سوی شهرداری سیمین شهر انجام شده و پیگیری های استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان مبنی بر بهسازی و احداث این پل، بازدید میدانی از آن توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفت.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: ظرفیت محدود شهرداری در حوزه مالی و توان مهندسی، موجب شده تا اداره کل راه و شهرسازی نسبت به همکاری با این دستگاه اجرایی تمایل نشان داده و پس از انجام مطالعات در حوزه ساخت پل سیمین شهر با شهرداری همکاری نماید.

لیاقی همچنین تصریح کرد: اولین اقدام در این همکاری مشترک بحث مطالعات سازه و آزمایش های ژئوتکنیک این پروژه و تعیین میزان آسیب و هزینه این پل است.

وی افزود: برای این اقدام نیاز به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان می باشد که با توجه به عدم تعهد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تامین اعتبار پروژه های درون شهری، باید از طریق اعتبارات استانی و یا ملی این یک میلیارد تومان تامین شود.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان  با بیان اینکه پروژه پل سیمین شهر نیاز به مطالعات سازه ای دارد، گفت: چنانچه اعتبار مورد نظر تخصیص پیدا کند، اداره کل راه و شهرسازی در اولین فرصت نسبت به عقد قرارداد با مشاور ذیصلاح اقدام کرده و عملیات مطالعاتی پروژه آغاز خواهد شد.

لیاقی در ادامه اظهار کرد: پس از انجام این عملیات و برآورد هزینه، این پروژه مصوب و مراحل احداث آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان صورت می پذیرد.

وی  با تاکید بر اینکه احداث این پل نیازمند همکاری جمعی از جانب کلیه دستگاه های مرتبط در استان می باشد، گفت: امید است با همکاری و پیگیری های استانداری گلستان، اداره کل مدیریت بحران، سازمان برنامه بودجه و اداره کل راه و شهرسازی استان این امر هر چه زودتر محقق شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.