| کد خبر: 217881 |

۲۰۰ میلیارد ریال برای تعریض جاده آزادشهر- شاهرود اختصاص یافت

نماینده مردم رامیان و آزادشهر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در تعریض جاده ارتباطی آزادشهر به شاهرود از سمت استان گلستان در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

نماینده مردم رامیان و آزادشهر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در تعریض جاده ارتباطی آزادشهر به شاهرود از سمت استان گلستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامعلی کوهساری اظهار داشت: تعریض، ترانشه‌برداری، دیواره‌سازی و احداث ابنیه فنی جاده آزادشهر - شاهرود در دست اقدام است تا این محور آسیب دیده از سیل سال گذشته گلستان هر چه زودتر بهسازی و تعریض شود.

وی با یادآوری اهمیت تعریض و بهسازی محور ارتباطی مزبور که جزو جاده های اصلی بین استانی گلستان است، افزود: جاده آزادشهر - شاهرود تنها محور کوهستانی و ترانزیتی بدون تونل کشور بوده و هر روز تعداد زیادی تریلی و کامیون از جنوب و غرب کشور برای رسیدن به مرز و گمرک اینچه‌برون گلستان و برعکس با هدف ترانزیت (مبدا یا مقصد) به کشورهای آسیای میانه عبور می کنند.

طول مسیر ارتباطی آزادشهر - شاهرود ۱۰۰ کیلومتر است که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه استان گلستان و بقیه در سمنان قرار دارد.

طرح بهسازی و تعریض جاده آزادشهر - شاهرود از محل اعتبارات ملی وزارت راه و شهرسازی از سال ۹۳ در حوزه دو استان گلستان و سمنان شروع شد ولی این محور در جریان سیل پارسال و چند مرحله رانش زمین آسیب جدی دید.

نماینده مردم آرامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استفاده از جاده ارتباطی رامیان - شاهرود در بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات بازسازی تخریب سیل پیش بینی شده است.

کوهساری با تاکید بر اینکه جاده مزبور نقش پدافند غیرعامل در هنگام بحران یا جایگزینی محور آزادشهر – شاهرود را دارد، افزود: اکنون جاده رامیان – شاهرود به سبب حوادث قهری نظیر سیل و رانش زمین وضعیت خوبی برای آمد و شد ندارد.

محور رامیان – شاهرود (سه راهی شاهرود - اولنگ) به طول ۵۲ کیلومتر است که حدود ۴۷ کیلومتر آن در حوزه استان گلستان قرار دارد.

شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در شرق گلستان حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.