| کد خبر: 206466 |

کرونا و سفرهایی که باید لغو شود

شیوع کرونا ویروس جدید در جهان و گرفتن دهها قربانی می طلبد با محدود کردن سفرهای غیرضروری علاوه بر تامین سلامت خود به سلامت دیگر افراد جامعه نیز بیندیشیم.

تین نیوز

شیوع کرونا ویروس جدید در جهان و گرفتن دهها قربانی می طلبد با محدود کردن سفرهای غیرضروری علاوه بر تامین سلامت خود به سلامت دیگر افراد جامعه نیز بیندیشیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، گاهی ترس از ابتلا به ویروس کرونا، افراد را با چمدانی سرشار از وهم عازم شهر و دیار دیگری می کند که شاید اوضاع و شرایط بدتری از شهر خودشان داشته باشد.

سفر در شرایط اپیدمی عفونت های ویروسی از نظر کارشناسان امر ناپسنیده ترین و نادرست ترین اقدامی است که می توان به آن دامن زد اقدامی که به راحتی ویروس را از جایی به جای دیگر منتقل می کند و موجب گرفتاری یک جامعه می شود.

در چنین شرایطی قرنطینه خانگی به عنوان بهترین روش پیشنهاد می شود روشی که می تواند به شرط رعایت بهداشت فردی سلامت افراد را در پیشگیری از عفونت های ویروسی تامین و تضمین کند.

اما کرمان با توجه به مثبت نشدن آزمایشات بیماران مشکوک به کرونا ویروس به خیال افراد به مکانی امن برای سفر تبدیل شده است غافل از اینکه به اعتقاد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با توجه به ورود خیل عظیمی از دانشجویان و طلاب ساکن در استان های دیگر به کرمان طی هفته گذشته اکنون چرخش ویروس در این استان به طور قطع وجود دارد.

این به این معنی است که کرمان نیز مانند سایر استان های کشور و البته مناطق جهان عاری از کرونا ویروس جدید نیست.

اما گاها  دیده می شود افرادی و کاروان هایی برای زیارت مزار مطهر سردار دلها در شرایط فعلی به کرمان سفر می کنند که به نگرانی های مردم در انتقال و انتشار بیش از پیش ویروس دامن می زند.

هر چند ارادت قلبی مسلمانان و آزادگان جهان به شخصیت والای سپهبد شهید سردار سلیمانی زمان و مکان نمی شناسد که البته جای شکرگزاری دارد اما باید در این شرایط ویژه تمهیداتی اندیشیده شود که علاوه بر حفظ شئونات، سلامت جامعه نیز حفظ شود.    

اینجا جای خالی تدابیر مسئولان امر در مراقبت و حفاظت از مردم در برابر بیماری کرونا بسی به چشم می آید و توقع می رود مسئولان علاوه بر ممانعت از برگزاری مراسم های مختلف ترحیم و جشن از سفر دیگر افراد به کرمان و بر عکس جلوگیری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.