| کد خبر: 2078 |

پروژه منوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری تغییر وضعیت می یابد

تین نیوز | معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از تغییر وضعیت پروژه منوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری خبر داد و گفت: وضعیت جدید همان کارایی منوریل و حتی بیشتر را نیز داراست.
 
مجتبی نیک کردار ظهر سه شنبه در نشستی خبری که با حضور خبرگزاری های استان در معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پس از روی کار آمدن استاندار جدید در اجرای پروژه منوریل بازنگری هایی صورت گرفت و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید این پروژه به قطار سبک شهری (LRT) که کارایی های زیادی هم دارد تغییر وضعیت دهد.
 
وی افزود: طبق چشم انداز پیشبینی شده برای سال 1400 منوریل در کریدور فردوسی تا طاق بستان باید توان جابه جایی 14 هزار مسافر در ساعت را داشته باشد که قطار سبک شهری پاسخگوی این حجم مسافر خواهد بود و حتی تا 25 هزار نفر در ساعت را نیز می تواند جابه جا کند.
 
نیک کردار همچنین در خصوص چگونگی اتخاذ این تصمیم، گفت: در سفری که معاون وزیر و رئیس شورای ترافیک کشور به کرمانشاه داشتند پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت ایشان هم با قطار سبک شهری بیشتر موافق و بر اینکه خیابان مدرس دست نخورده باقی بماند تاکید داشتند.
 
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: پروژه قطار سبک شهری از میدان آزادی تا میدان طاق بستان سعی می شود روی هوا اجرا شود و برای این کار از همان پایه هایی که زده شده استفاده می شود.
 
نیک کردار ادامه داد: از میدان آزادی تا میدان فرودسی نیز مقرر شده پروژه از زیر زمین عبور داده شود که به بافت خیایان مدرس به عنوان هویت شهر کرمانشاه آسیبی نرسد چرا که قصد داریم با خلوت سازی ترافیک این میر، در واقع خیایان را با مبلمان و سایر تجهیزات به دست خود مردم بسپاریم.
 
وی خاطرنشان کرد: تهران در حال حاضر از قطار سبک شهری استفاده می کند و استان های بزرگ کشور نظیر اهواز، اصفهان و تبریز نیز به دنبال اجرایی کردن این پروژه هستند.
 
نیک کردار همچنین با اشاره به نیاز یک هزار میلیارد تومانی قطار شهری برای بهره برداری، اظهار داشت: اعتباری که برای سال 93 پروژه منوریل در نظر گرفته شده است حدود 32 میلیارد تومان است که رقم بسیار ناچیزی محسوب می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: البته از آن جایی که ما سال آینده بیشتر درگیر کارهای مربوط به اخذ مجوز و تغییر وضعیت پروژه هستیم و عملیات اجرایی خاصی روی آن صورت نمی پذیرد چندان هم به اعتبار نیاز نداریم اما برای سال 94 حداکثر سعی و تلاش خود را برای جذب حداکثری پروژه برای اجرایی شدن آن به کار خواهیم بست.
 
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار می توان حداکثر ظرف مدت پنج سال پروژه را به بهره برداری رساند در غیر این صورت ممکن است کار اجرای آن تا 10 سال نیز به طول بینجامد.
 
نیک کردار با بیان اینکه برای قطار سبک شهری همان 13 ایستگاه در نظر گرفته شده است، آلودگی صوتی آن را کمتر از 80 دسی بل عنوان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    این شد یک چیزی، این خیلی بیشتر مقرون به صرفه هست، انشالا مونوریل قم هم تبدیل به مترو بشه