| کد خبر: 203207 |

استان کرمانشاه ۴۱۷ کیلومتر بزرگراه دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، با اشاره به هشت هزار و ۵۱ کیلومتر طول راه‌های استان، گفت: از این میزان سهم بزرگراه‌های استان ۴۱۷ کیلومتر، راه‌های اصلی ۵۲۳ کیلومتر، راه‌های فرعی یک هزار و ۸۹۱ کیلومتر و راه‌های روستایی نیز بیش از پنج هزار کیلومتر است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، با اشاره به هشت هزار و ۵۱ کیلومتر طول راه‌های استان، گفت: از این میزان سهم بزرگراه‌های استان ۴۱۷ کیلومتر، راه‌های اصلی ۵۲۳ کیلومتر، راه‌های فرعی یک هزار و ۸۹۱ کیلومتر و راه‌های روستایی نیز بیش از پنج هزار کیلومتر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، فریبرز کرمی افزود: شهرستان‌های کرمانشاه، ثلاث باباجانی و اسلام آبادغرب به ترتیب بیشترین سهم راه‌های استان را به خود اختصاص می‌دهند و قصرشیرین و جوانرود نیز کمترین سهم را از راه‌های استان کرمانشاه دارند.

او طول مجموع راه‌های استان کرمانشاه را معادل ۳.۶ درصد راه‌های کشور دانست.

وی درباره وضعیت راه‌های روستایی استان نیز گفت: از حدود پنج هزار و ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی که در استان داریم سه هزار و ۴۵۶ کیلومتر آن آسفالت، یک هزار و ۱۶ کیلومتر شوسه و ۷۰۳ کیلومتر نیز خاکی است.

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری این میزان راه در استان بسیار زیاد است، یادآور شد: با حداقل اعتباراتی که داریم تلاش می‌کنیم وضعیت راه‌های استان را در بهترین حالت نگه داریم تا تردد مسافرین تسهیل شود.

فعالیت ۶۵ شرکت مسافربری در استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه در ادامه سخنان خود به وضعیت ناوگان حمل و نقل برون شهری استان نیز اشاره کرد و گفت: ۶۵ شرکت و موسسه فعال در زمینه مسافربری و ۲۰ پایانه مسافری عمومی و خصوصی در استان فعال است.

کرمی همچنین به فعالیت حدود سه هزار و ۲۰۰ راننده در حوزه حمل و نقل مسافری در استان اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۵۱ دستگاه مینی‌بوس و ۸۱۸ دستگاه خودرو سواری کرایه، جابجایی مسافران را در استان بر عهده دارند.

او میانگین سن ناوگان اتوبوسی استان را هشت سال، ناوگان مینی‌بوس را ۲۸.۵ سال و ناوگان سواری کرایه را هم ۱۰.۵ سال اعلام کرد.

وی تعداد مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری استان کرمانشاه در یکسال اخیر (آذر ۹۷ تا آذر۹۸) را نیز بیش از سه میلیون و ۸۹۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: میزان راه طی شده توسط ناوگان مسافری استان در این مدت نیز بیش از ۷۴ میلیون کیلومتر بوده است.

به گفته او بیشترین جابجایی مسافران توسط مینی‌بوس انجام شده است.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.