| کد خبر: 211525 |

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد:

◄ اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال جاری

امسال با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن از اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سعید رسولی نهم اردیبهشت ماه امسال در برنامه روی خط خبر گفت: امسال با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شود.

رسولی همچنین اظهار کرد: در فروردین 99 با وجود تعطیلی و شیوع کرونا و با وجود کاهش پرسنل عوامل تولید، شرکت‌های داخلی توانستند ۵۶ دستگاه لکوموتیو مسافری و باری و ریل باس تولید کنند.

وی عنوان کرد: همچنین تعدادی ناوگان ریلی به ارزش 125 میلیارد تومان بهره‌برداری شده که با بهره‌برداری از این ناوگان رشد 44 درصدی ناوگان نسبت به مدت مشابه سال قبل خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز، طبق گفته مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار است امسال خط آهن همدان- سنندج با رویکرد اتصال استان کردستان به شبکه ریلی، راه‌آهن میانه- اردبیل برای اتصال اردبیل به شبکه ریلی و خط آهن مبارکه- شهرکرد با رویکرد اتصال استان چهارمحال وبختیاری به شبکه ریلی به بهره‌برداری برسد.

این گزارش حاکی است همچنین روز دهم اردیبهشت در ایستگاه راه‌آهن شهر تهران ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

 برای تولید این تعداد ناوگان ریلی در شرکت‌های داخلی، بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان توسط ۶ شرکت حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری شده  و ۱۰۰ درصد این ناوگان ریلی در فروردین امسال در شرکت‌های داخلی تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین در فروردین ماه امسال در مجموع ۵۰ دستگاه واگن باری، ۲ دستگاه واگن مسافری، ۲ دستگاه لکوموتیو در چهار شرکت داخلی تولید شد و ۲ دستگاه لکوموتیو پس از بازسازی کامل وارد شبکه ریلی کشور شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مشهدي 2 0

    هيچ كدام از طرحهاي اتصال مراكز استانهاي سه گانه مذكور امسال افتتاح نمي شوند. ظاهرا سوء تفاهم شده هر سه طرح با جديت دنبال مي شود ولي هيچكدام قابل افتتاح در امسال نيست.