| کد خبر: 251065 |

در لایحه بودجه 1402

میزان بودجه وزارت راه برای سال آینده اعلام شد

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، برای وزارت راه و شهرسازی، بالغ‌ بر ۳۱ هزار و ۷۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، برای وزارت راه و شهرسازی، بالغ‌ بر ۳۱ هزار و ۷۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری ۱۶۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش دارد. این لایحه امروز (۲۱ دی‌ماه) به عنوان اولین لایحه تدوین شده توسط دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

طبق جدول شماره ۷ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تحت عنوان اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه سیاستگذار، برای کل دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ۳۱ هزار و ۷۰ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بودجه در نظر گرفته شده است که بودجه ۱۷ دستگاه اجرایی را شامل می‌شود.

در حالی که در سال‌های گذشته هر یک از زیربخش‌های دستگاه‌های اجرایی بودجه تفکیک شده‌ای داشتند، سال گذشته همه این مبالغ در قالب برنامه‌های ۲۲ گانه ارائه شده بود؛ اما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بار دیگر هر یک از زیربخش‌های دستگاه‌های اجرایی بودجه تفکیک‌ شده‌ دارند که در جدول شماره ۷ ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است.

در این راستا لایحه بودجه ۱۴۰۲ شامل ۳۰۹۹ میلیارد و ۵۰۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اختصاص‌ یافته برای وزارت راه و شهرسازی، ۳۰۴ میلیارد تومان برای سازمان هواپیمایی کشوری، ۴۱۱۸ میلیارد تومان برای شرکت سهامی جمهوری اسلامی ایران، ۲۵۹۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ۱۸۰ میلیارد تومان برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ۱۵ هزار و ۵۶۹ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور و ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.