| کد خبر: 192555 |

◄ رونق بهاری صادرات غیرنفتی در بنادر هرمزگان

۲۴ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شد.

تین نیوز

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی بالغ بر ۲۴ میلیون تن انواع کالا در بنادر تجاری این استان و ثبت ۶,۳ میلیون نفر سفر در پایتخت سفرهای دریایی ایران طی فصل بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه بنادر استان هرمزگان طی سه ماهه نخست سال ۹۸ اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری ۷۲ بندر بزرگ و کوچک را بر عهده دارد که بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری این استان به شمار می روند.

وی افزود: طی دوره زمانی یاد شده، در مجموع ۲۴ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۹۲۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که از مجموع عملیات انجام شده در این بنادر، ۱۶ میلیون و ۴۹۱ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ۴,۴ درصدی و هشت میلیون و ۲۹۳ هزار تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: همچنین یک میلیون و ۹۵۷ هزار و ۴۴۳ تن کالای غیر نفتی وارد بنادر این استان شد.

این مقام مسئول همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی فصل بهار امسال را ۱۰ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۲۰۸ تن با افزایش ۱۱درصدی اعلام کرد و گفت: همچنین ۸۷۴ هزار و ۷۹ تن از اینگونه کالاها ترانزیت شده است.

عفیفی پور اضافه کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری، حجم کابوتاژ(کران بری) کالاهای غیرنفتی در این استان از دو میلیون و ۲۱۶هزار و ۷۲۲ تن فراتر رفت و حجم ترانشیپ نیز به رقم ۸۰۰ هزار و ۱۱۸ تن کالای غیرنفتی رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترانزیت ۱۴هزار و ۲۵۳ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه ها و بنادر این استان طی سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول حجم صادرات فرآورده های نفتی را دو میلیون و ۹۴۱هزار و ۵۱۴ تن و حجم کابوتاژ(کران بری) این گونه محموله ها را پنج میلیون و ۳۳۷هزار و ۳۶۵ تن با رشد ۱۰درصدی اعلام کرد.

عفیفی پور با اشاره به عملکرد بنادر این استان در زمینه عملیات جابجایی کانتینر گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری، ۳۹۶ هزار و ۸۱۸ TEU کانتینر در استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که بخش عمده آن مربوط به بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را ۲۷ هزار و ۷۹ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، یکهزار و ۲۷۵ فروند کشتی بالای هزار تن و ۲۵ هزار و ۸۰۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر تجاری استان، زیر هزار تن وزن داشته اند.

عفیفی پور با اشاره به تثبیت جایگاه این استان در افکار عمومی به عنوان "پایتخت مسافرت ها و گردشگری دریایی ایران"، گفت: طی دوره زمانی سه ماهه سال جاری، شش میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۹۳ نفرسفر خدمات جابجایی مسافران و گردشگران دریایی در بنادر مسافری، چند منظوره و اسکله های گردشگری این استان انجام شد که در این رابطه افزایش ۶,۶درصدی در همسنجی با سال گذشته به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.