| کد خبر: 191782 |

گزارش تحلیلی حمل و نقل مسافری برون شهری و درون شهری

گزارش تحلیلی حمل و نقل مسافری برون شهری و درون شهری منتشر شد.

تین نیوز

وضعیت حمل و نقل درون شهری و برون شهری در ایران و مقایسه با سایر کشورها و  گزارش تحلیلی حمل و نقل مسافری برون شهری و درون شهری به وسیله انتشارات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شد را از اینجا مطالعه کنید.

در گزارش حاضر با پرداختن به وضعیت حمل‌ونقل مسافران برون‌شهری و درون‌شهری به‌وضوح مشخص‌شده که روند خودرومحوری در ایران طی 10 سال اخیر تشدید شده است.

همچنین با بررسی شرایط کشورهای پیشرفته در حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری دیده می‌شود که کشور انگلیس روند افزایش خودرومحوری را طی 50 سال تجربه کرده، این در حالی است که کشور ایران روند خودرو محوری خود را در بازه 10 سال تجربه کرده است.

ازاین‌رو در کشورهای موردمطالعه، تقویت سیستم هوایی و ریلی، توسعه قطارهای سریع‌السیر و از طرفی با افزایش قیمت سوخت منجر به کنترل خودرومحوری و توسعه حمل‌ونقل همگانی شده‌اند. با سیاست‌گذاری صحیح دولت‌ها می‌توان تغییرات اساسی درروند رو به رشد خودرو محوری در جهان را شاهد بود.

همچنین با گسترش روزافزون تقاضای حمل‌ونقل درون‌شهری، عدم پاسخگویی کامل به این تقاضا از طریق حمل‌ونقل همگانی منجر به بروز مشکلاتی از قبیل ترافیک‌های پیچیده و طولانی، آلودگی هوای کلان‌شهرها، افزایش مصرف بنزین، کاهش کیفیت زندگی شهری و ... شده است.

مطالعات نشان می‌دهد دو شهر تهران و مشهد دو نمونه از کلان‌شهرهایی هستند که هرچند در توسعه حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری موفق‌تر بوده‌اند، اما به دلیل توسعه راه و معابر شهری عمال جذابیت استفاده از حمل‌ونقل همگانی را کاهش و خودرو محورتر شده‌اند. سایر کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها وضعیت بهتری برایشان متصور نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.