| کد خبر: 184925 |

◄ موج جدید بارش‌ها دلیل لغو چهار روزه حرکت قطار گردشگری لرستان

بارش‌های اخیر به‌قطار گردشگری هم رسید.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: به دلیل موج جدید بارش‌ها حرکت قطار گردشگری لرستان به مدت چهار روز لغو شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سید امین قاسمی بیان کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و در جهت حفظ امنیت و آرامش مسافران نوروزی در استان با تصمیم شورای تامین شهرستان دورود حرکت قطار گردشگری از تاریخ 11 تا 14 فروردین‌ماه جاری لغو شد.

وی افزود: قطار گردشگری لرستان شامل ریل باس مدرن با ظرفیت 336 صندلی در چهار واگن و طی مسافت 74 کیلومتر با مبدا شهرستان دورود تا ایستگاه کشور در ایام نوروز با عبور از 19 ایستگاه رفت‌وبرگشت و بلاک‌های بین ایستگاهی است.

WhatsApp Image 2019-03-30 at 1.53.49 PM

قاسمی ادامه داد: اقامت در اقامت گاهی بوم گردی، طبخ و سرو غذاهای بومی و اجرای موسیقی محلی در طی این مسافرت ریلی در کنار بازدید از آثار تاریخی شهرهای خرم‌آباد و بروجرد مانند قلعه فلک الافلاک، مساجد تاریخی بروجرد و جاذبه‌های گردشگری الیگودرز از برنامه‌های بسته گردشگری این قطار به همت شرکت حامی گشت گهر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان است.

به گزارش تین‌نیوز، قطار گردشگری لرستان از تاریخ 29 اسفند تا 6 فروردین 6 حرکت در مسیر آبشارهای زیبای بیشه، آب گرمه، عیدانه، چلوه های بی‌نظیری از زندگی روستایی در آب شباندر، چشمه آب‌درمانی گوگردی چم سنگر، شاهکار مهندسی صنعت حمل‌ونقل ریلی در ایستگاه سپیددشت در کنار رودخانه خروشان سزار، کوه‌های سر به فلک کشیده، تونل‌ها و پل‌های راه‌آهن ثبت‌شده در فهرست آثار ملی داشت.

WhatsApp Image 2019-03-30 at 1.53.58 PM

بنابراین گزارش، در روزهای 6 و 9 فروردین دستور مبنی بر کنسل شدن حرکت قطار گردشگری داده‌شده بود که با رایزنی‌هایی که انجام شد در این دو تاریخ سفر یک‌روزه این قطار با رضایت کامل مسافران انجام شد و حتی بارش‌های آن روز منظره این آبشارها و طبیعت بکر را بیشتر کرده بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.