| کد خبر: 247037 |

۲.۵ برابر شدن میانگین ساخت سالانه خط آهن با بهره‌ برداری از ۵ پروژه ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی خط ریلی بستان آباد-تبریز را یکی از پنج پروژه اولویت دار کشور دانست و گفت: این خط ریلی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی خط ریلی بستان آباد-تبریز را یکی از پنج پروژه اولویت دار کشور دانست و گفت: این خط ریلی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره وضعیت پیشرفت و زمان بهره برداری پروژه های اولویت دار ریلی کشور اظهار کرد: در حال حاضر پنج پروژه ریلی با پیشرت فیزیکی بالا در اولویت تکمیل و بهره برداری قرار دارند که با بهره برداری از این پروژه ها، میانگین ساخت سالانه خط آهن در کشور ۲.۵ برابر می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: پروژه های ریلی دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد در اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفتند که شامل ۵ خط ریلی خاش-زاهدان ، رشت-کاسپین، همدان-سنندج، بستان آباد-تبریز و اردبیل-میانه می شود.

خادمی خط ریلی خاش_ زاهدان را اولین پروژه اولویت دار کشوردر حوزه حمل ونقل ریلی دانست و گفت: ریل گذاری محدوده خاش_ زاهدان به طول ۱۶۲ کیلومتری که بخشی از راه آهن چابهار_ زاهدان است به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

وی افزود: خط ریلی رشت_ کاسپین، دیگر پروژه اولویت دار بخش ریلی است که تکمیل کننده کریدور ریلی شمال_ جنوب و اتصال دهنده دریا به دریا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این پروژه خلیج فارس را با ریل به دریای خزر متصل می کند که در حال حاضر حدود۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار مورد نیاز امسال به اتمام می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پروژه اولویت دار بعدی خط آهن همدان_ سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر است که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل این پروژه استان کردستان به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

خادمی خط ریلی بستان آباد_ تبریز را از دیگر پروژه های اولویت دار و با اهمیت دانست و افزود: این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: این خط آهن به طول ۴۴ کیلومتر، میان بر است و می تواند زمان سفر از تبریز به تهران را ۴ تا ۵ ساعت کاهش دهد، بنابراین تاثیر زیادی در حمل ونقل ریلی آذربایجان شرقی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خط آهن میانه_اردبیل را جزو پروژه های اولویت دار امسال اعلام کرد و گفت: این پروژه اردبیل را به شبکه ریلی متصل می کند و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی با بیان اینکه پیش از این رکورد سالانه احداث خط آهن ۲۰۰ کیلومتر بوده است، گفت: با بهره برداری از ۵ پروژه ریلی اولویت دار میانگین ساخت سالانه خط آهن در کشور ۲.۵ برابر می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.