| کد خبر: 238029 |

طرح جامع پسماند شهرها تدوین شود

باید کارگروه ساماندهی پسماند در استان‌ها تشکیل شود تا بتوانیم مشکل را یکبار برای همیشه حل کنیم.

تین نیوز

 رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تدوین طرح جامع پسماند شهرها، گفت: باید کارگروه ساماندهی پسماند در استان‌ها تشکیل شود تا بتوانیم مشکل را یکبار برای همیشه حل کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد عصر امروز چهارشنبه در دیدار اعضای کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی با استاندار گیلان با بیان اینکه پسماند مهترین مسئله خصوصا در شهرهای شمالی است، اظهار کرد: اگر بتوانیم پسماند و مشکلات این حوزه را از بین ببریم، استان‌ها می‌توانند در حوزه شهری و روستایی پیشرفت کنند اما پسماند سال‌های متمادی چالش برانگیز شده است‌.

وی افزود:خوشبختانه دولت نگاه ویژه به موضوع پسماند دارد و در این راستا قرارگاه ساماندهی پسماند تشکیل شده و قرار بر این است در چند گام مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌های کشور گفت: طی سال‌های ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۰ مبالغی که به حوزه پسماند تخصیص داده شده نسبت به ۴۰ سال گذشته بیشتر است. از شهرداری‌ها و مدیران استانی انتظار داریم برای حل مشکل پسماند پای کار باشند.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع پسماند شهرها، تصریح کرد: کارگروه بررسی مطالعات حوزه پسماند در استان‌ها تشکیل شود. البته تسری و تکمیل زباله سوز رشت و سراوان می‌تواند به حل معضل پسماند کمک کند.

جمالی نژاد بیان کرد: اطلس پسماند برای کشور طراحی شده که استان‌های شمالی ویژه دیده شده و هر اتفاقاتی که در این حوزه می افتد براساس مطالعات و پژوهش‌هاست لذا باید کارگروه ساماندهی پسماند در استان‌ها تشکیل شود تا بتوانیم مشکل را یکبار برای همیشه حل کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به شروع فعالیت شوراها، مهمترین اولویت در شوراها پسماند باشد و هر چه سریعتر استقرار شهرداران را داشته باشیم تا بتوانیم اقدامات مطلوبی در حوزه پسماند داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.