| کد خبر: 250256 |

امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه توسعه شبیه ساز آموزش رانندگی حرفه ای رانندگان وسایل نقلیه سنگین

در دومین روز از برگزاری رویداد فناورانه حمل و نقل در غرفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تفاهم نامه همکاری سه جانبه توسعه شبیه ساز آموزش رانندگی حرفه ای رانندگان وسایل نقلیه سنگین امضا شد.

تین نیوز

در دومین روز از برگزاری رویداد فناورانه حمل و نقل در غرفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تفاهم نامه همکاری سه جانبه توسعه شبیه ساز آموزش رانندگی حرفه ای رانندگان وسایل نقلیه سنگین امضا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری در امور مطالعات راهبردی با بیان این مطلب افزود: در راستای اهداف و سیاست های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حمایت از محصولات حوزه توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته و تحقق اقتصاد دانش بنیان و همچنین توسعه زیرساخت های آموزش حرفه ای رانندگان حمل و نقل جاده ای تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت فناور شبیه ساز نصیر دانش (بنیان سطح یک) منعقد شد.
وی هدف اصلی تفاهم نامه را طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی دستگاه شبیه ساز اتوبوس بین شهری در مرکز آموزش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد.
ذاکری افزود: این طرح در راستای ارتقا و اصلاح رفتارهای ترافیکی و همچنین برگزاری دوره های آموزش رانندگی ایمن و کم خطر برای متقاضیان بدو خدمت و ضمن خدمت اتوبوس های بین شهری است.
رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری در امور مطالعات راهبردی افزود : مدت اجرای تفاهم نامه از تاریخ ابلاغ به مدت ۶ سال است و در صورت نیاز با توافق طرفین تمدید خواهد شد.
ذاکری در خصوص روش اجرای تفاهمنامه نیز گفت: این تفاهم نامه در دو مرحله جداگانه اجرایی خواهد شد. مرحله اول شامل انعقاد موافقتنامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فناور شبیه ساز نصیر به منظور تخصیص و اعطا وجوه کمک بابت حمایت از تولید محصول موضوع این تفاهمنامه بوده و مرحله دوم، انعقاد
قرارداد بی. او. تی(BOT) بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت فناور شبیه ساز نصیر خواهد بود که به منظور بهره برداری از محصول موضوع این تفاهم نامه و به صورت جداگانه به انجام خواهد رسید.
ذاکری افزود: مراحل عملیاتی شدن این تفاهم نامه با تشکیل کمیته اجرایی با حضور نمایندگان طرفین تفاهم نامه خواهد بود که هر سه ماه برای نظارت و پیشبرد اهداف تفاهم نامه تشکیل جلسه خواهند داد.
ذاکری اظهار داشت: در این تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأمین و حمایت مالی از بخش توسعه فناوری طرح و حمایت معنوی از طرح و نظارت بر اجرای طرح را متعهد گردید.
به گفته وی تعهدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این تفاهم نامه شامل آماده سازی سوله ی مناسب جهت نصب و راه اندازی محصول موضوع تفاهم نامه در مرکز آموزش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و فراهم سازی مقدمات و شرایط لازم در کشور برای اجرایی کردن طرح بهره برداری از محصول موضوع تفاهم نامه و همچنین همکاری در تدوین سناریوهای مهارتی و درک خطر با در اختیار قرار دادن گزارش حوادث ترافیکی در کشور می باشد.
ذاکری تعهدات شرکت فناور شبیه ساز نصیر( دانش بنیان سطح ۱) را طراحی و ساخت محصول موضوع قرارداد، متناسب با مفاد قرارداد بی.او.تی(BOT), بهره برداری از کل پروژه در طول مدت تفاهم نامه از طریق آموزش و سنجش رانندگان, تدوین استانداردهای آموزشی بومی متناسب با حوادث ترافیکی عنوان نمود.
شایان ذکر است این تفاهم نامه در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۱ و در محل برگزاری رویداد فناورانه Technotransport 2022 در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته به عنوان یکی از مصادیق حمایت از طرح های دانش بنیان در حوزه عملیاتی و مورد نیاز صنعت به امضای طرفین رسید.*

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.