| کد خبر: 250144 |

برگزاری نخستین رویداد فناورانه حمل و نقل در غرفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

برای اولین بار نخستین رویداد فناورانه حمل و نقل تحت عنوان دمودی تکنوترنسپورت در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته و در غرفه این سازمان برگزار شد.

تین نیوز

برای اولین بار نخستین رویداد فناورانه حمل و نقل تحت عنوان دمودی تکنوترنسپورت در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته و در غرفه این سازمان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طی فراخوانی در چند ماه گذشته، پیش همایشی برگزار و طرح های فناورانه این سازمان از تمام استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان دریافت و پس از غربالگری های مختلف بر روی طرح های ارسالی، مقرر شد در این نمایشگاه از میان طرح ها، ۳۲ طرح که دارای TRL بالایی بوده و قابلیت صنعتی سازی دارند و می توانند در حوزه حمل و نقل به عنوان یک تکنولوژی نوین وارد شده و مورد استفاده قرار گیرند، در قالب گروه های هشت تایی و در معرض دید و قضاوت داوران قرار گیرد.
این خبر حاکی است با توجه به این که موضوع رویداد در حوزه حمل و نقل بوده یک یا دو داور از حوزه تخصصی حمل و نقل از سازمان و وزارت راه و شهرسازی در پنل داوری حضور یافتند.


بنا بر این خبر، از حوزه معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز یک ظرفیت برای داوری در نظر گرفته شد، از حوزه شتاب دهنده تخصصی شرکت های دانش بنیان با مشارکت دانشگاه تهران و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران هم یک نماینده در پنل داوری حضور یافتند.
این خبر حاکی است در مقابل این داوران، صاحبان ایده ای که قبلاً نسبت به ارایه طرح اقدام نموده بودند و غربالگری های مختلفی تا این زمان بر روی آنها صورت گرفته بود، به رقابت با یکدیگر پرداخته و مقرر شد در پایان روز سوم نمایشگاه بر اساس نظر داورها و امتیاز تخصیص یافته به هر طرح، از سه طرح و یا به عبارت دیگر از سه نفر از این صاحبان ایده که دارای ایده برتر بوده و امتیاز بالاتری را کسب کردند، تقدیر و جوایز نفیسی به آنها تعلق گیرد.
بر اساس این خبر همچنین تندیس یادبودی تحت عنوان تندیس برنده نخستین رویداد فناورانه حمل و نقل در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و امید است اقداماتی از این دست بتواند انگیزه ای بین شرکت های دانش بنیان ایجاد نموده تا به صورت روز افزون به تلاش و فعالیت های خود ادامه داده و با انگیزه ای افزون تر از قبل بتوانند در مسیر تولید و بومی سازی دانش گام بردارند و دیدگاه های خود را به نیازها و چالش های ﺻﻨﻌﺖ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ نزدیک تر کنند.
شایان ذکر است کار بدیع دیگری که امسال برای اولین بار در این نمایشگاه انجام شد، اختصاص یک پنل برای طرح ایده های آزاد بود. به این ترتیب که افرادی که به هر دلیل از ابتدای این پروژه امکان ارایه طرح برای آن ها فراهم نشده بود و از طرفی ایده ای داشتند که قابلیت استفاده و توسعه در صنعت حمل و نقل را داشته است، در غرفه ثبت نام کرده و ایده خود را در فرم های مخصوصی یادداشت و تحویل نماینده داخل غرفه نمایند.
در روز سوم نمایشگاه هشت نفر از این ایده های آزاد، بر اساس یک غربالگری اولیه انتخاب می شوند و قرار است یک مسابقه بین این هشت نفر در قالب پنل ایده آزاد برگزار شده و در مقابل تیم داوری به ارائه ایده های خود بپردازند.
گفتنی است در پایان نمایشگاه به برترین طرح های ایده آزاد نیز جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.