| کد خبر: 202558 |

◄ تلاش سازمان راهداری برای رفع مشکل سهمیه سوخت سواری‌های کرایه

اگرچه سازمان راهداری متولی سوخت نبوده و تخصیص سهمیه نیز در اختیار و به دلخواه این سازمان نیست اما تلاش‌های زیادی جهت تخصیص حداکثر سهمیه موجود برای سواری کرایه از سوی دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان صورت گرفته است.

تین نیوز

در حالی‌که رانندگان تاکسی‌های سواری کرایه در یک ماه و نیم گذشته از میزان سهمیه سوخت و همچنین چگونگی تخصیص این سهمیه (پیمایشی) ابراز نگرانی کرده بودند، اکنون خبر می‌رسد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمهیداتی را برای رفع این نگرانی‌ها انجام داده است.

به گزارش تین نیوز، یک فعال صنفی بخش سواری کرایه به این شبکه خبری گفت: اگرچه سازمان راهداری متولی سوخت نبوده و تخصیص سهمیه نیز در اختیار و به دلخواه این سازمان نیست اما تلاش‌های زیادی جهت تخصیص حداکثر سهمیه موجود برای سواری کرایه از سوی دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این فعال صنفی که نامش در تین نیوز محفوظ است، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان، به نظر می‌رسد رانندگان حرفه‌ای سواری کرایه نباید نگران سوخت مصرفی خود باشند چرا که هر راننده‌ای هر چقدر بیشتر کار کند بنزین بیشتری دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ستاد سوخت طرحی ارائه کرده که بر اساس آن تعیین حدود ۴۰۰ لیتر بنزین پایه برای همه خودروهای سواری(به‌غیر از موضوع سهمیه پیمایشی) مطالبه شده است.

او اظهار کرد: همچنین مقدار پیمایش خودروهایی که فقط در مسیر رفت مسافر داشته و مسیر برگشت را بدون مسافر و بدون صورت وضعیت به مبدأ باز می‌گردند، دوبرابر در نظر گرفته خواهد شد به‌خصوص خودروهای فرودگاهی.

این فعال صنفی یادآور شد: برای خودروهایی که برای مثال به اصفهان رفته‌ ولی در اصفهان مسافر نداشته‌ و در اراک مسافر و صورت وضعیت برای تهران دریافت کرده‌اند، مسافت احتسابی آنها در پیمایش از اصفهان به تهران منظور خواهد شد.

وی افزود: ضمن این‌که در این طرح برای کلیه خودروها به‌خصوص خودروهای فرودگاهی که با ترافیک و... مواجه هستند ۲۵ درصد سوخت اضافی در نظر گرفته  خواهد شد.

به گفته وی بر این اساس فرمول محاسبه سهمیه سوخت به شکل زیر خواهد بود: 

سهمیه پایه + مقدار سهمیه‌ای که از طریق پیمایش احصا می‌شود + و ۲۵ درصدی که بابت روشن ماندن خودرو در ترافیک و خواب در خودرو و استفاده از کولر و بخاری = سهمیه سواری

او تاکید کرد: همچنین مقرر شده است شرکت‌های فرودگاهی حتماً صورت وضعیت برای رانندگان صادر و مقدار پیمایش مسیر تهران-فرودگاه، دوبرابر مقدار کنونی محسوب شده ولی در کمیسیون دریافتی شرکت‌ها از رانندگان، همان مقدار قانونی لحاظ خواهد شد.

وی گفت: البته این امکان نیز وجود دارد که ستاد سوخت مقداری این فرمول را تغییر دهد اما سازمان راهداری پیگیر است که همین مقدار را دریافت کند.

این فعال صنفی بیان کرد: بر این اساس معتقدم دیگر جای نگرانی از بابت سهمیه سوخت سواری‌های کرایه نیست و تا بهمن ماه شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سهیلی 0 0

    هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید پیگیری شود.

  • ناشناس 0 0

    در مجموع طرح بدی نیست واگر همانگونه که اعلام شده اجرا شود خوب است

  • سامان 0 0

    ظاهرا موارد لازم بلحاظ فنی پبش بینی شده است لیکن طرح پیچیده و مدیریت کمی وکیفی مطلوبیت را میطلبد