| کد خبر: 201982 |

۱۴ میلیون تن کالا وارد کشور شد/ افزایش ۳۳ درصدی بارگیری از بنادر

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از ورود ۱۴ میلیون تن کالای اساسی به این کشور طی هشت ماهه امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از ورود ۱۴ میلیون تن کالای اساسی به این کشور طی هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، غلامحسین دغاغله در همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری طی سخنانی با اشاره به اجرای پروژه اربعین از سوی سازمان حمل و نقل جاده‌ای، اظهار داشت: حدود دو میلیون نفر در این ایام با استفاده از هشت هزار دستگاه اتوبوس، تعدادی مینی بوس و ناوگان سواری به شکل خوبی جابجا کردیم.

وی اشاره به پروژه تأمین کالاهای اساسی و معیشت مردم، عنوان کرد: طی دو سال اخیر با توجه به تحریم‌ها معیشت و زندگی مردم هدف قرار داده شده که امسال سازمان راهداری با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط بخش اعظمی از کالاهای اساسی کشور وارد بندر شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیان داشت: با توجه به دستور مقامات کشوری، یک قرار گاه و ستاد مرکزی تخلیه کالاهای اساسی را ایجاد کردیم.

دغاغله با بیان اینکه عمده ورود کالاهای ما از بندر امام (ره) است، تصریح کرد: طی هشت ماه، ۱۴ میلیون تن کالا وارد کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه کشتی به لحاظ حمل و نقل بین المللی یک زمان تعیین شده برای تخلیه دارد، افزود: بعد از اینکه کشتی وارد بندر شد اگر در مدت زمان تعیین شده، تخلیه نشود به ازای هر ساعت یک حق تأخیری به ارز خارجی باید پرداخت کنیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تاکید کرد: خوشبختانه این زمان تعیین شده در بنادر تحقق پیدا کرد و ۱۴ میلیون تن کالای اساسی که چند برابر نیاز کشور است در ذخایر استراتژیک کشور جابجا شد و به داخل کشور منتقل شد.

دغاغله، عنوان کرد: ۳۳ درصد افزایش بارگیری از بنادر را به کشور را داشته‌ایم و حدود ۴۰ درصد افزایش سفر را داشته‌ایم و این در حالیست که به لحاظ لاستیک، لوازم یدکی، روغن و… با مشکل و کمبود مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مسافر کشور از طریق جاده تردد می‌کنند، گفت: این امر اهمیت حمل و نقل و هم مسئولیت متولیان این حوزه را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای افزایش بهره وری بخش حمل و نقل، از سال گذشته ورود فناوری‌های نوین را در بخش جاده‌ای در دستور کار قرار دادیم، افزود: اجرای طرح «نوبت مجازی» برای رانندگان بنادر، ایجاد شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند بار، رعایت نوبت و توزیع عادلانه بار در مناطق جنوبی کشور، ارائه خدمات سیستمی به رانندگان در بنادر و… از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.