بازدید سایت : ۳۰۲۸۱
اطلاعیه تسلیت مجمع دانش آموختگان دانشگاه شریف

◄ ضرورت پاسخگویی به سوالات مردم درباره احتمال خرابکاری

مجمع دانش آموختگان دانشگاه شریف به مناسبت ضایعه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان پیام تسلیت صادر کرد

ضرورت پاسخگویی به سوالات مردم درباره احتمال خرابکاری
تین نیوز

 مجمع دانش آموختگان دانشگاه شریف به مناسبت ضایعه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش تین نیوز،  متن این پیام به شرح زیر است:

 « با کمال تأسف و تأثر، مجمع دانش آموختگان دانشگاه شریف درگذشت ناگهانی جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر حسین امیر عبدالهیان، وزیر محترم امور خارجه، جناب آقای سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه محبوب مردم تبریز، جناب آقای مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و همراهان ایشان در سانحه دلخراش سقوط بالگرد را به خانواده های داغدیده، ملت شریف ایران و جامعه بزرگ دانشگاهی کشور تسلیت عرض می نماید.

این مصیبت وارده ضایعه ای بزرگ برای کشور و خصوصا برای خانواده های داغدار است. ما به ویژه با داغدیدگانی که از جمله فرزندان عزیز این مرحومین که دانش آموختگان این دانشگاه هستند، ابراز همدردی می کنیم.

در همین راستا، از تلاش های قهرمانانه گروه های امدادی به ویژه هلال احمر و گروه های مردمی که در امداد رسانی به مصدومین و بازیابی حادثه کوشیدند، قدردانی می نماییم.

عدم تمرکز اطلاع رسانی و انعکاس اخبار متناقض از سوی رسانه های دولتی  موجب سردرگمی و نگرانی مردم شده است و ما نسبت به آن انتقاد شدید داریم و از مسئولان می خواهیم به سؤالات مردم درباره احتمال خرابکاری و دخالت خارجی پاسخ گویند و شفاف سازی کنند.

از مسئولین کشور می خواهیم تا علل این سانحه با دقت و شفافیت کامل بررسی شود و برای پیش گیری از حوادث احتمالی آینده، این نواقص جدی برطرف شود. 

موضوع قدمت بالگرد و ضرورت تجهیز به تکنولوژی های نوین از  مسائل مهمی است که می تواند از جمله علل حادثه محسوب گردد و به طور خاص، از جامعه بین المللی و به ویژه دولت های مربوطه درخواست می کنیم تا تحریم های نامعقول علیه فروش قطعات هواپیما و هوانوردی به ایران را مورد بازنگری قرار دهند. این اقدامات تنها به افزایش خطرات برای مسافران و خدمه پروازی منجر شده و حقوق بشری اساسی مردم ایران را نقض می کند.

با توجه به اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، به مسئولین محترم توصیه می کنیم  با درس آموزی از نتایج ناخوشایند اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی، که نشان دهنده عدم استقبال عمومی از شرکت در انتخابات  بود، فضای سیاسی کشور را باز نموده و به سوی وحدت ملی و افزایش مشارکت مردمی هدایت نمایند.

ما در این لحظات حزن انگیز،  از خداوند متعال برای درگذشتگان طلب مغفرت و رحمت داریم و  برای ملت بزرگ ایران وفاق و بهروزی  مسئلت داریم.»

 مجمع دانش آموختگان دانشگاه شریف

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • معصومه

    سلام ممنون از حد ویژه ای از توجه همه عزیزان و نکات مهم که یاد اوری شد...