| کد خبر: 181378 |

◄ دادستان تهران: پیگیر برگرداندن خاوری هستیم

عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران از موضوع قتل خاوری ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: پرونده قضایی خاوری را پیگیریم تا بتوانیم او را برگردانیم.

تین نیوز

عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران از موضوع قتل خاوری ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: پرونده قضایی خاوری را پیگیریم تا بتوانیم او را برگردانیم.

جعفری‌دولت‌آبادی در گفت‌وگویی رادیویی گفت: خاوری محکوم‌شده ولی هنوز نتوانسته‌ایم از طریق پلیس بین‌الملل او را برگرداندیم.

سلطان سکه، سکه نداشت

جعفری‌دولت‌آبادی درباره ضبط سکه‌های سلطان سکه و تکلیف سکه‌ها، گفت: زمانی که سلطان سکه دستگیر و اعدام شد، در زمان دستگیری سکه از او کشف نشد. او به‌دلیل اینکه در کار سکه بود به سلطان سکه شهرت داشت؛ اما اموال زیادی از او کشف‌شده و پلیس و دستگاه‌های امنیتی اموال را شناسایی کردند و یکی از معاونان ما که مسئول پیگیری پرونده است مأموریت دارد که اموال شناسایی‌شده را بررسی کند و دادگاه حکم به ضبط اموال داده و پلیس اموال زیادی در کیش و تهران شناسایی کردند و بعدازاینکه گزارش نهایی شود ما نسبت به ضبط اموال اقدام می‌کنیم.

پرونده حمله سگ در لواسان مربوط به چند ماه پیش است

دادستان تهران در پاسخ به سؤالی درباره پرونده‌های لواسان و حمله سگ به دختری در پارکی از لواسان گفت: از رئیس دادگاه لواسان سؤال کردم و اعلام کردند که پرونده برای چند ماه پیش است و پیگیری دیه درحال انجام است. لذا از مطبوعات می‌خواهم آدرس غلط ندهند. فساد در لواسان آدرس صحیحی نیست، بلکه فساد جای دیگری است و فساد درباز بودن منافذ ورود است.

دادستان تهران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه درصورت حمله سگ به انسان‌ها آیا صرف پرداخت دیه کافی است؟ گفت: در قانون ایران در بحث آسیب رساندن ضمانت‌نامه‌اش دیه است. اگر صاحب سگ ایجاد مزاحمت کند و مراقبت نکند بحث دیگری است. متأسفانه در تهران این مشکل را داریم‌ صاحب سگ حتماً باید در نگهداری کوشش کند و در رابطه با کیفری نیز باید عنوانی برایش پیدا کرد. اگر صاحب سگ مراقبت لازم را نداشته باشد باید پاسخگو باشد اما اگر صاحب سگ ایجاد مزاحمت کند این موضوع متفاوت از پرداخت دیه است. مزاحمت را باید دادستان احراز کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج است؟

وی درباره ممنوع‌الخروجی رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مطبوعات وقتی خبرهای قضایی را منتشر می‌کنند باید از مجاری قضایی مطمئن شوند و تأییدیه بگیرند. ما در پرونده‌ها بسیاری از افراد را ممنوع‌الخروج و برای برخی قرار صادر و زندان و محاکمه می‌کنیم. آیا مکلفیم که همه را بیان کنیم؟ برای موضوع واگذاری خصوصی‌سازی بعدازاینکه مجلس تقاضا کرد که به این موضوع ورود کنیم، موضوع به دادستانی ارجاع شده و اصل واگذاری‌ها را بررسی می‌کنیم و باید از بازپرس پرونده بپرسم که چه اقداماتی کرده است. اصل پرونده واگذاری در شعبه بازپرسی دادستانی درحال رسیدگی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.