| کد خبر: 174837 |

◄ 60 تا 70 هزار معلول در سال حاصل سوانح رانندگی

سالانه حدود 370 هزار نفر در تصادفات رانندگی مصدوم می‌شوند. پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر افزود: متأسفانه 15 تا 20 درصد این تعداد (60 تا 70 هزار نفر) از این افراد برای همیشه معلولیت پیدا می‌کنند.

تین نیوز

سالانه حدود 370 هزار نفر در تصادفات رانندگی مصدوم می‌شوند.

پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر افزود: متأسفانه 15 تا 20 درصد این تعداد (60 تا 70 هزار نفر) از این افراد برای همیشه معلولیت پیدا می‌کنند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، کولیوند با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: سازمان اورژانس با همکاری راهداری، وزارت کشور و پلیس‌راهور درحال انجام فعالیت‌هایی در جهت کاهش تلفات جاده‌ای است.

او افزود: هنوز باوجود اقدامات انجام‌شده سالانه حدود 16 هزار فوتی در حوادث جاده‌ای داریم بنابراین جای نگرانی زیادی وجود دارد. از طرفی باید به مصدومان حوادث ‌جاده‌ای نیز توجه کرد؛ زیرا حدود 370 هزار نفر مصدوم حوادث جاده‌ای چیزی بالغ‌بر 800 هزار بار مراجعه به مراکز درمانی ‌دارند و درمان آنها گاهی تا یک سال طول می‌کشد و حدود نزدیک به 15 تا 20 درصد مصدومان حوادث جاده‌ای هیچ‌وقت نمی‌توانند به کار وزندگی عادی خود برگردند.‌

سرپرست سازمان اورژانس کشور بابیان اینکه نگرانی درباره مصدومان خیلی بیشتر از فوتی‌های حوادث جاده‌ای است، اظهار داشت: ‌همواره آمارها براساس فوتی‌ها اعلام می‌شود؛ اما باید توجه بیشتری به مصدومان حوادث جاده‌ای داشت.‌

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.