| کد خبر: 197364 |

۶۴ میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد

درنیمه نخست امسال مقدار ۱۸۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۴ میلیون دلار از مبادی گمرکی این استان صادر شده که برابر بامدت مشابه سال قبل است.

تین نیوز

 مدیرکل گمرکات گلستان اعلام کرد: درنیمه نخست امسال مقدار ۱۸۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۴ میلیون دلار از مبادی گمرکی این استان صادر شده که برابر بامدت مشابه سال قبل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرانا، سیدابراهیم حسینی گفت: عمده کالاهای صادراتی گلستان در نیمه نخست امسال شامل لبنیات، انواع میلگرد، آهن و پروفیل، سیمان، رب‌گوجه‌فرنگی و پلی‌استایرن بوده است که بیش‌تر به چهار کشور عراق، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شده است.

وی با بیان این‌که در ۶ ماه نخست امسال مقدار ۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون دلار از مبادی گمرکی گلستان وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۴ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی به گلستان شامل قطعات و ماشین‌آلات خط تولید و روغن خام سویا و از کشورهای چین، ترکیه، ترکمنستان و قزاقستان بوده است.

وی تصریح کرد: اگرچه ارزش دلاری صادرات و واردات کالاها از مبادی گمرکی این استان به دلیل اختلاف قیمت دلار کاهش یافته اما از نظر ریالی در هر دو بخش افزایش حاصل شده است.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین گفت: در نیمه نخست امسال سه میلیون دلار صادرات چمدانی از استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش دارد.

حسینی افزود: گمرکات گلستان در مدت یاده شده و از محل صادرات و واردات کالاها ۱۲۳ میلیارد ریال درآمد داشته‌اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

 اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات این استان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

در سال های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.