| کد خبر: 207066 |

استاندار بوشهر: آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را نداریم

استاندار بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای پذیرایی از میهمانان، مسافران و گردشگران آمادگی نداریم و از مردم کشور می‌خواهیم سفید نشدن وضعیت بحران کرونا، به این استان سفر نکنند.

تین نیوز

استاندار بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای پذیرایی از میهمانان، مسافران و گردشگران آمادگی نداریم و از مردم کشور می‌خواهیم سفید نشدن وضعیت بحران کرونا، به این استان سفر نکنند.

عبدالکریم گراوند، روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در بوشهر افزود: مردم بدانند استان‌ بوشهر نیز همانند سایر استان‌های کشور از جمله استان‌های شمالی با ویروس کرونا درگیر است و نباید این استان را را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

وی بیان کرد: براساس تاکید مسئولان بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها است در همین ارتباط امروز نشستن در خانه خود حق‌الناس است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بوشهر گفت: این استان از جمله استان‌های میهمان نواز کشور به شمار می‌رود اما در این شرایط استان آمادگی پذیرایی از مهمانان را ندارد و تنها نسخه شفابخش برای پیشگیری از گسترش ویروس این بیماری نشستن در خانه است.

گراوند ادامه داد: دراین ارتباط  مدرسه‌ها، مراکز اقامتی از جمله بوم‌گردی‌ها، مهمانسرای اداره‌ها، هتل‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های معلم و مبله حق پذیرش مهمانان را ندارند و هیچ کمپینگی از سوی شهرداری برای پذیرش مسافران در استان راه‌اندازی نمی‌شود واز برپایی چادر در کنار ساحل نیز جلوگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با هماهنگی دادستانی خانه‌های مبله بدون مجوز را شناسایی و در صورت تخلف و پذیرش مهمان پلمب می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به شرایط هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در انجام وظایف از سوی مدیران قابل قبول نیست و هرجایی که لازم باشد برای اعمال قانون از ظرفیت دستگاه قضا استفاده کنند.

گراوند، بر انجام تب سنجی در ورودی استان، مقابله با برپایی چادرهای اقامتی و جلوگیری از دایر کردن عرضه اقلام مورد نیاز عید نوروز تاکید کرد  و گفت: براین اساس دانشگاه علوم پزشکی هیچ مجوزی برای برپایی اماکن برای عرضه سبزه و سایر ملزومات شب عید را ندهد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آرایشگاه‌های زنانه و بازار بوشهر نیز برای مدت یک هفته تعطیل اعلام شده‌است.

استاندار بوشهر ضمن تشکر از اصنافی که به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی کردند ادامه داد: همکاری بازار بوشهر در این شرایط خاص برای قطع زنجیره انتقال بیماری ضروری است.

وی تاکید کرد: همکاری اصناف و بازاریان برای تعطیلی بازار بیانگر این است که بیماری را باور داریم.

گراوند در مورد  وضعیت عسلویه و منطقه پارس جنوبی گفت: به ستاد ملی مقابله با کرونا، وزیران نفت و کشور  پیشنهاد می‌دهیم تا پروازها به مقصد فرودگاه عسلویه و جم از مبدا استان‌های درگیر با ویروس کرونا تا پایان سال لغو شود.

وی بیان کرد: همچنین شرایطی فراهم شود تا پایان اسفندماه جابه جایی نیرو در عسلویه انجام نشود و کسانی که به مرخصی رفتند تا پایان سال به محل کار مراجعه نکنند.

استاندار بوشهر در مورد تغییر ساعت کاری ادارات استان بوشهر گفت: به خاطر نبود هماهنگی بین استان‌ها در زمینه ساعت کاری، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت که ساعت اداری به حالت اول بازگردد.

وی بیان کرد: اما از سوی استان بوشهر یک پیشنهاد به ستاد ملی ارائه کردیم مبنی بر اینکه ساعت کاری ادارات در کل کشور از ۸ تا ۱۳ باشد که در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا باید تصمیم‌گیری کند.

گراوند در باره مبادی ورودی و خروجی استان‌ها گفت: براساس دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا استان‌ها نباید در مورد ورودی و خروجی خود تصمیم گیری کنند زیرا در این صورت مشکل درست می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به نگرانی مردم و سیوع بالای ویروس کرونا در برخی استان‌ها، این مجوز داده شود که ورود و خروج استان‌ها به مدت ۲ هفته ممنوع شود.

وی از همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برای جلوگیری از  تجمع‌های مذهبی و اعلام تعطیلی نماز جمعه در این استان قدردانی کرد.

گراوند در مورد دورکاری کارمندان در ادارات گفت: ادارات استان هر کاری که زمینه دورکاری دارند را به ستاد مقابله با کرونا اعلام کنند تا کارمندان واجد شرایط از این ظرفیت استفاده کنند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: انجام ماموریت کارکنان ادارات بجزز جهاد کشاورزی آن هم فقط برای مقابله با هجوم ملخ‌ها ممنوع خواهد بود.

استاندار بوشهر بر جلوگیری از هرگونه تولید مواد ضدعفونی بدون هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی این استان تاکید کرد و گفت: رعایت اصول بهداشتی در تولید اقلام مورد نیاز مردم ضروری است و واحدهای تولیدی برای تولید اقلام بهداشتی با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی کنند.

گراوند اضافه کرد: هر نانوایی در استان بوشهر که اصول بهداشتی و مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی را رعایت نکند سهمیه آرد آن قطع خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر مکلف است مکانی برای متکدیان در شهرهای این استان در نظر بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.