بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی راه آهن میانه-اردبیل ، شاهکار مهندسی ایرانی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی راه آهن میانه-اردبیل خبر داد و آن را شاهکار مهندسی ایرانی دانست.

پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی راه آهن میانه-اردبیل ، شاهکار مهندسی ایرانی
تین نیوز |

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور صبح امروز در سفر به استان اردبیل از راه آهن میانه-اردبیل بازدید کرد و گفت : ابر پروژه ریلی میانه-اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد یکی از پیچیده ترین پروژه های راهسازی کشور است که از نظر مهندسی و روش های اجرایی خلق یک شاهکار با توان داخلی در ساخت خطوط ریلی کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت مادر ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی افزود: راه آهن میانه-اردبیل با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی در یکی از صعب العبور ترین مناطق کوهستانی کشور در حال اجرا است که در بخش زیرسازی ۹۵ درصد، روسازی ۷۴ درصد و احداث ساختمان ها ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این مسیر ریلی را ۱۷۵ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۳۵کیلومتر از این مسیر پل های خاص، تونل و گالری است که شامل ۶۲ دستگاه تونل به طول حدود ۲۴ هزار متر، ۲۹ دستگاه پل بزرگ به طول ۴ هزار و ۳۰۰ متر و ۷۵۰۰ متر گالری است و تمامی مسیر با اتکا به توان فنی و مهندسی داخل کشور احداث شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اعلام حجم عملیات خاکی این پروژه به میزان ۳۶ میلیون و ۴۲۶ هزار مترمکعب ادامه داد: یک میلیون و ۱۶۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۲۴ هزار متر لاینینگ تونل ها و ۴ هزار و ۳۰۰ متر اجرای عرشه پل از دیگر عملیات صورت گرفته در این خط ریلی است.

خادمی در خصوص عملیات روسازی صورت گرفته در مسیر توضیح داد و گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۵۵ تن ریل مسیر تامین شده است و ۱۴۲ کیلومتر هم ریلگذاری صورت گرفته است. بیش از ۳۴۹ هزار متر مکعب بالاست و ۲۴۶ هزار اصله تراورس نیز تامین شده است.

وی پیشرفت فیزیکی احداث ایستگاه تشکیلاتی اردبیل را ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: ساختمان های فاز اول بهره برداری به مساحت ۱۷ هزار متر مربع ۸۴ درصد و ساختمان اصلی به مساحت ۴ هزار و ۸۲۳ متر مربع ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی ایستگاه های فاز اول بهره برداری اظهار داشت: ساختمان اصلی ایستگاه فیروزآباد حدود ۹۳ درصد و ساخت کل ایستگاه نیز ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ایستگاه راه آهن گنجگاه ۵۶ درصد و ایستگاه مهماندوست نیز ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده در راه آهن میانه-اردبیل را تاکنون ۵۷,۰۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

شایان ذکر است:، راه آهن میانه-اردبیل با حداکثر سرعت طراحی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری و با پیش بینی ۶/. میلیون نفر مسافر و ۲/۵ میلیون تن بار در سال اول و ۱/۵ میلیون نفر مسافر و ۴میلیون تن بار در سال بیستم بهره برداری طراحی و اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی پاسخ

    باسلام
    آقای دکتر خادمی به نظر می رسد که کلا د شرکت ساخت و توسعه فراموش شده است که سیستم های سیگنالینگ و مخابرات و همچنین تاسیسات بخشی از یک شبکه راه آهن می باشند و حالا شما هم صحبتی از پیشرفت این سه دیسپلین مهم در اعلام پیشرفت پروژه های خود نمی کنید آیا وقت آن نرسیده که شما توجه شوید که بایستی در ساخت یک خط ریلی این سیستم ها را هم ببینید و پیشرفت این بخش ها را هم اعلام کنید تا کی قرار است راه اهن ناقص بسازید و تحویل بهره بردار یعنی شرکت راه آهن بدهید و بار مشکلات بهره بردار را بیش از پیش زیاد تر کنید؟!