| کد خبر: 98623 |

◄ ایرباس نخرید مترو مهم‌تر است

تین‌نیوز| هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران در مراسم افتتاح ایستگاه سهروردی از خط ۳ متروی تهران عنوان کرد، توسعه مترو از خرید ایرباس واجب‌تر است زیرا کمک به مردم عادی جامعه است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، همین مسئله باعث شد برخی از کارشناسان صنعت هوایی به این موضوع واکنش نشان دهند و بگویند؛ همین مردم عادی کشور زمانی که می‌خواهند با هواپیما سفر کنند آیا نیاز به هواپیمای با ایمنی بیشتر ندارند.

بر هیچکس پوشیده نیست که توسعه مترو در اجتماع شهری به چه میزان حائزاهمیت است و تمام افراد جامعه نیازمند استفاده از این وسیله سریع‌السیر هستند اما مقایسه این دو به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد.

هواپیما یا مترو آیا مسئله این است؟ حمل‌ونقل شهری یکی از مهمترین مسائلی است که‌ در همه‌ی دوره‌ها در برنامه‌ریزی شهری مورد توجه‌ قرار گرفته است و در طول تاریخ حمل‌ونقل، بین‌ دسترسی و انواع خدمات حمل‌ونقلی با توسعهء نواحی شهری ارتباط متقابل و تنگاتنگی وجود داشته است.

اما مسئله نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی کاملا متفاوت از متروی شهری است و خرید هواپیما در صنعت حمل‌ونقل هوایی یک مسئله بسیار مهم به شمار می‌رود چرا که همین مردمان عادی کشور نیز روزی با هواپیما سفر خواهند کرد و شایسته همین مردم عادی جامعه هواپیمای ایرباس است.
 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    {…} هم خوب چیزیه واسه آدمیزاد! مگه ایرباس را با پول نقد خریدند؟ شما یه کم جلوی{…} ها تو شهرداری را بگیر پول دوتا تهران از توش درمیاد

  • دکتر احدی 0 0

    با سلام خدمت دست اندرکاران حمل و نقل بسیار متاسف شدم از اظهار نظر جناب درویش خیلی مختصر عرض کنم یکی از دلایلی که امروزه از صنعت حمل و نقل ریلی بسار عقب هستم بدلیل عدم استفاده حمل و نقل چند وجهی است multi modal Transportation. از نظر برنامه ریزی حمل نقل ما باید از کلیه مدهای حمل و نقل به نحوی استفاده کنیم که فقط فشار روی یک مد نباشد. الان متاسفانه شاهد ۱۶۰۰۰ تلفات جاده ای این دلیل عدم توجه به سیستم حمل نقل ریل و هوایی است. موفق باشید خواهش می کنم مدیران کارشناسانه حرف بزند و نه عوام فریبانه!!!

  • 0 0

    یک تفاهم نامه ۲۰میلیارد دلاری با ایرباس بسته شده و تلاش برای بستن تفاهم نامه ۲۰میلیاردی با بوئینگ ادامه دارد! هر کدام از این قرارداد ها، حتی اگر اجاره به شرط تملیک باشه و با فاینانس و …خارجی، نیاز به پیش پرداخت نقد از طرف ایران داره! بعله، یعنی برای هر قرارداد حداقل ۱۰ درصد باید همون ب بسم ا… پول نقد داد! یعنی مجموعا ۴میلیارد دلار پول نقد!! این ۴میلیارد دلار را اگر در بخش ریلی دولت سرمایه گذاری کنه، اقتصاد ایران از نفت بسیار فاصله می‌گیره! در حالی که بخاطر فرسوده بودن ریل ها و لکوموتیو ها، زیان ده شده صنعت ریلی!! توسعه ناوگان ریلی، جایگزینی خودرو های فرسوده، توسعه و بازسازی بیمارستان ها و… واجب تر از خرید هواپیما های دوربرد هست! تو بخش هوایی، خرید ۱۰۰ فروند هواپیما صد نفره دست دوم با سن زیر ۷سال واجب هس!!

  • 0 0

    چشم ممنون از تذکر شما امر دیگه ای ندارید

  • رضا 0 0

    از فردی با{…} هزینه هر سرویسی را باید مصرف کنندگان آن بپردازند مترو را مترو سوار و هواپیما را هم هواپیما سوار اگر این واقعیت در ذهن آقایان جای گیرد هر طرحی مشروط به اقتصادی بودن توسط وام داخلی یا فاینانس خارجی قابل اجرا خواهد بود.

  • Irani 0 0

    آقای درویش البته بدنبال ساخت مترو با بودجه های عمرانی هستند که برای مدیرانی در سطح ایشان کاملا عادی است،{…}، مثل ۹۹ درصد مدیران حمل و نقل شهری کشور۰ ولی اؤلویت کشور متروی تهران نیست، بلکه ساماندهی بنیادین پایتخت ایران است که از ۱۳۶۸ تا بحال مغفول مانده و مدیران و کارشناسان ضعیف البنیه تا کنون نتوانسته اند، این امر ۱۰۰ درصد تخصصی را به نتیجه برسانند و با امثال{…} و هاشمی در مترو بعید است مترو حالا حالاها خاتمه یابد۰بیائید برای یکبار هم که شده جناح بازی و سیاست بازی را رها کنیم و مدیریت و کارشناسی را به متخصصین واقعی بسپاریم و یاد بگیریم که چگونه می توان متروی تهران را با بودجه های غیر عمرانی ساخت۰ این شبکه مترو باید ۵ سال پیش تمام می شد!!!!!! ولی مافیای رفقا اینرا نمی خواهد!!! پیشنهاد می شود آقایان بروند دبی و بیآموزند که چگونه می توان مترو ساخت و یا بروند ریاض ببینند چگونه می توان سریع مترو ساخت۰ متأسفانه امثال{…} سکان را رها نمی کنند، مثل هاشمی که بعد از ۱۳ سال بزور سر نیزه مترو را رها کرد۰امان از اینهمه سوء مدیریت و اتلاف فرصت ها و سرمایه، آیندگان چه قضاوتی خواهند نمود، اللهُ اَعلم؟

  • 0 0

    درویش مرد خوبی است. عملکردش را باید دید. بعضی ها بلدند کار کنند. بعضی ها بلدند حرف بزنن. به نظر من کسی که کار میکنه اگه{…} هم بزنه شرف دارد به اونی که فرمایش میفرماید و دو ریال هم کار نمیکنه. درویش خیلی کار کرده و آدم ساده ای هم هست. این حرفا هم خرف خودش و دلش نیست. بلاخره یه چیزایی رو هم اون آقایون باید از زبون بعضی ها بگن.