| کد خبر: 91581 |

پرسش یک نماینده مجلس دهم از خودروسازان:

چرا برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی کار جدی نمی شود؟

تین نیوز | یك نماینده مجلس دهم با اعلام این كه تلاش در جهت شفاف سازی قیمت، گام مهم خودروسازان در شرایط كنونی است، گفت: خودروسازان باید با اعلام قیمت واقعی خودرو، به انتظار مصرف كنندگان پاسخ گویند در صورتی كه متأسفانه امروز عدم پاسخ گویی خودروسازان به افكار عمومی، باعث بروز مشكلات جدی در این صنعت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، عزت الله یوسفیان ملّا افزود: مشكل نقدینگی در صنعت خودرو، روز به روز در حال افزایش است و باید هر چه سریع تر نسبت به رفع این مشكل اقدام شود كه البته بخشی از حل این مشكل به پاسخ گویی به مصرف كنندگانی بر می گردد كه خواستار اعلام قیمت تمام شده و میزان سود خودروسازان هستند.

وی با اشاره به این كه آزادسازی قیمت خودرو و تعیین قیمت در بازار عرضه و تقاضا، حركتی منطقی در شرایط كنونی است، اظهار کرد: قیمت دستوری، راهكار كنترل بازار خودرو نیست و افزایش كیفیت تولیدات و عرضه خودروهای با كیفیت، موضوعی است كه انتظار می رود خودروسازان نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

یوسفیان ملّا با بیان این كه تا كنون حمایت های تسهیلاتی و تعرفه ای دولت از صنعت خودرو اثربخش نبوده، تصریح كرد:      با وجود این حمایت ها، متاسفأنه همچنان شاهد تمایل مصرف كنندگان داخلی به خودروهای خارجی هستیم و واردات این خودروها موجب خروج میلیون ها دلار ارز از كشور شده و آسیب جدی به بحث اشتغال در داخل زده است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در پایان با طرح این پرسش از خودروسازان كه «چرا برای ارتقای كیفیت خودروهای داخلی، كار جدی صورت نمی دهند؟» خاطرنشان كرد: «اقتصاد مقاومتی» به معنای ترغیب و تشویق مردم به خرید كالاهای داخلی است که با توجه جدی به ارتقای كیفیت محصولات تولیدی محقق می شود، انتظاری كه در مورد خودروهای داخلی محقق نشده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.