| کد خبر: 87995 |

مشکل راهبران مترو چیست؟

کمبود راهبر قطار در شرکت بهره برداری مترو تهران

تین نیوز | کمبود راهبر، اضافه کار اجباری بدون حقوق و نبود پایانه، بخشی از مشکلات رهبران شرکت بهره‌برداری مترو تهران است که امروز مقابل این شرکت تجمع و اعتراض کردند.

دقایقی پیش جمع کثیری از راهبران متروی تهران در مقابل شرکت مترو واقع در زیر پل کالج تجمع کردند.

یکی از راهبران مترو گفت: پس از جذب نیروی بیش از حد در شرکت مترو مقرر شد تا سال 1397 نیروی جدیدی جذب نشود و تمامی فشار کاری بر روی راهبران مترو است، به صورتی که کار اضافی از ماه می‌خواهند ولی اضافه کار نمی‌هند.

وی ادامه داد: در حال حاضر راهبر کم داریم و به دلیل استخدام بیش از حد نیرو در سال‌های گذشته اجازه استخدام نمی‌دهند و نیروهای مازاد نیز هیچکدام وارد عملیات و راهبری نمی‌شوند؛ چرا که آزمون‌های سخت و تخصصی دارد و در درازمدت به دلیل سخت و زیان‌آور بودن شغل راهبری اثراتی بر جسم و روان خواهد داشت.

این راهبر مترو افزود: در حال حاضر اضافه کار اجباری از راهبران مترو می‌خواهند که بدون توافق کارگر است و برخلاف قانون کار محسوب می‌شود. در حال حاضر اعتراض ما به مدیریت خط و ریاست خط است.

وی گفت: راهبران مترو توانایی سه تیریپ کار اضافی را ندارند و با همان حقوق و مزایا درخواست کار بیشتر از ما می‌کنند و سوال ما اینجاست که چرا از دو هزار نیروی مازادی که عنوان می‌شود استخدام شده‌اند استفاده در شغل راهبری مترو نمی‌کنند.

یکی دیگر از راهبران مترو افزود: هنگامی که کار اضافی از راهبران مترو درخواست می‌کنند احتمال برخورد قطارهای به یکدیگر به دلیل تمرکز راهبران وجود دارد.

وی افزود: مسیری که مسافران از ارم تا کلاهدوز را 45 دقیقه طی می‌کردند به دلیل مشکلات موجود در بیش از یک ساعت طی می‌کنند.

این راهبر مترو بیان داشت: حدود 15 قطار باید در یک خط مترو باشد ولی در حال حاضر 18 قطار در خط است. درخواست ما دیدار با مدیرعامل و مطرح کردن مشکلاتمان است. نبود پایانه مترو نیز یکی دیگر از مشکلات راهبران محسوب می‌شود.

در حال حاضر راهبران مترو در محوطه شرکت بهره‌برداری متروی تهران تجمع کرده‌اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 2 0

    درود بر کلیه راهبران مترو تهران کسانی نون حلال در میارن