| کد خبر: 85862 |

◄ فعالان شیلات فرانسه اردیبهشت به ایران می‌آیند

تین‌نیوز|  وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه از حضور شرکت‌های فرانسوی فعال در بخش آبزیان در اردیبهشت سال جاری در ایران خبر داد.  
 
به گزارش تین‌نیوز، از سرگیری پرواز پاریس- تهران که پس از توقف 8 ساله صورت گرفت منجر به تقویت مذاکرات بین دو کشور شد.

این پرواز که با حضور وزیر حمل‌و‌نقل فرانسه انجام شد، به گفت‌و‌گوی این مقام ارشد فرانسوی با مقامات ایران انجامید. وزیر حمل ونقل، دریا وشیلات فرانسه در بدو ورود به ایران اظهار امیدواری کرد که هیئت فرانسوی در این سفر بتواند به توافق‌ها و قراردادهای خوبی با ایران در زمینه‌های مختلف حمل ونقل دست یابد. روز گذشته علاوه بر دیدار با وزیر راه و شهرسازی، با وزیر جهاد کشاورزی ایران نیز دیدار و گفت‌و گو کرد.  
 
آلن ویدالیس، عصر دیروز در دیدار با وزیر جهاد كشاورزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: پس از برجام و سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس، روابط دو كشور در مسیر توسعه قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه قرار است 15 شركت فعال فرانسوی در بخش آبزیان و محصولات كشاورزی از بیست و ششم تا بیست و هشتم ماه آوریل (هفتم تا نهم اردیبهشت) در شیراز حضور یابند، گفت: زمینه‌های همكاری تهران و پاریس در بخش پرورش آبزیان و همچنین صدف و جلبك وجود دارد. و در ادامه از تشكیل كمیته مشترك دو كشور در بخش شیلات استقبال کرد.  
 
سرمایه‌گذاری مشترک ایران و فرانسه در بخش شیلات
در این دیدار محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، از سرمایه گذاری مشترك ایران و فرانسه در بخش شیلات و پرورش آبزیان خبر داد و گفت: توسعه مزارع كشت در قفس آبزیان و بازاریابی مشترك برای صادرات محصولات از زمینه های همكاری دو كشور است.
 
وی با بیان اینکه بخش‌خصوصی دو کشور از دو سال پیش همکاری‌هایی را در بخش شیلات آغاز کرده‌اند، اضافه کرد: تعدادی از شرکت‌های فرانسوی با بخش‌خصوصی و سازمان شیلات ایران مذاکراتی را انجام و همکاری‌هایی را آغاز کردند.
 
وی با ابراز امیدواری برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک ادامه داد: سال گذشته یک مرکز پرورش ماهیان دریایی در جزیره قشم با همکاری شرکت‌های فرانسوی اجرا شد که تجربه موفقی بود.
 
به گفته حجتی، ظرفیت گسترده‌ای برای توسعه کشت در قفس آبزیان در سواحل‌جنوبی و شمالی ایران وجود دارد،  به طوریکه براساس برنامه‌ششم توسعه، ظرفیت کشت ماهیان در قفس به سالانه 200 هزار تن افزایش می‌یابد. همچنین ظرفیت‌های خوبی نیز برای توسعه آبزی‌پروری در مناطق مرکزی کشور وجود دارد که می‌توان دراین بخش نیز با فرانسوی‌ها همکاری کرد.
 
حجتی با بیان اینکه ایران بزرگترین پرورش‌دهنده ماهی قزل‌آلای آب‌های شیرین در جهان است، ادامه داد: از گذشته همکاری‌های خوبی با شرکت‌های فرانسوی برای پرورش ماهی‌های قزل‌آلا وجود داشته که باید افزایش بیشتری یابد. امیدواریم با راه‌اندازی دفتر همکاری‌ها در تهران، روابط دو کشور گسترش بیشتری یابد.
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.