| کد خبر: 77419 |

◄ سازمان محیط زیست و خروج پر سروصدای ۹۰ هزار خودروی فرسوده از هفته آینده

تین نیوز | معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در حالی از خروج پر سر و صدای 90 هزار تاکسی فرسوده از هفته آینده خبر می دهد که سالیان زیادی است نهادهای مختلف از جمله شهرداری داد از عدم همراهی این سازمان در طرح نوسازی زده اند.

به گزارش تین نیوز، طرح نوسازی، طرحی است که بر اساس اظهارات مدیرکل محیط زیست انسانی سابق سازمان حفاظت محیط زیست از سال 79 در این سازمان کلید خورده و تاکنون بر زمین مانده است! معلوم نیست حال چه شده که مسئولان این سازمان بدون ذکر نامی از ارگان های همراه، تنها به گفتن همکاری برخی از بخش ها کفایت کرده و شروع نوسازی را عنقریب می داند.

اگر بودجه نوسازی این تعداد خودرو نزد سازمان وجود داشته، چرا تا به حال در این کار تعلل شده است؟ و چنانچه این توان میسر نیست دلیل این همه سر و صدا چیست؟ این همه سال شهرداری، تاکسیرانی، مینی بوسرانی داد آلاینده بودن انواع خودرو در بخش های خود را سر دادند و هر بار پاسخ، این بود که این کار در حوزه مسئولیت ما نیست. آیا با تغییر ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، قانون عوض شده و یا به هر دلیلی از توجه به آن خودداری می شد؟

به هر صورت، افسوس گذشته کاری از پیش نمی برد اما باید منتظر بود و دید که سازمان حفاظت محیط زیست بنا به گفته جناب متصدی، علیرغم سخنان خود در مناظره تلویزیونی که با حضور مسئولان بخش های مختلف برگزار شد توان به دوش کشیدن چنین بار سنگینی را دارد؟ کما اینکه اثبات شده مدیریت که به خانم هاسپرده شود کارهای ناممکن، ممکن می شود.

متصدی در اظهارات اخیر خود اشاره ای داشته به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست به بهبود کیفیت هوای کشور، کشوری که در این روزها فرزندان بیمار ناشی از آلودگی را تیمارداری می کند. بیماری ای که مولود کم توجهی به این مقوله مهم در سال های گذشته بوده است.

چنانچه مردم به خاطر داشته باشند، معاون محیط زیست انسانی فعلی این سازمان، سال ها پیش نیز در این سمت به خدمت مشغول بوده حال چرا طرح هایی از این دست تا کنون معطل بوده یا ضرورتی برای آن حس نمی شده و یا کارهای واجب تر از آلودگی هوا در دستور کار قرار داشته است.
 
می گویند خروج خودروهای فرسوده در انواع مختلف در سال گذشته رکورد شکسته، می پرسیم چرا صدای شکستن آن به گوش دارندگان خودروهای فرسوده در بخش مینی بوس، تاکسی و .... نرسید؟ یا اینها خودرو نیستند و یا ...! بانک، تاکسیرانی و خودروسازان از جمله سازمان هایی هستند که باید به این بخش ورود پیدا کنند اما، این تعامل مدل گذشته است یا دستخوش تغییر شده است؟ با بین راه طرح نوسازی به چرخ لنگ می ماند و یا با افت و خیز به انتهای مقصد می رسد؟ سوال از تمامی دارندگان خودروهای فرسوده از جمله تاکسیرانان دارای حواله تحویل خودرو تا مینی بوسرانان فرسوده و پاسخ از اعلام کنندگان خبر نوسازی 90 هزار خودرو فرسوده در انواع مختلف آن. 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.