| کد خبر: 51179 |

به مناسبت هفته جهانی ایمنی؛

به دانش‌آموزان در ۶۱ مدرسه و مدارس حاشیه راههای استان اصفهان آموزش ایمنی داده می‌شود

تین نیوز | از 14 لغایت 20 اردیبهشت‌ماه هر سال در روز شمار سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت، هفته جهانی ایمنی نامگذاری شده که شعار امسال، هفته ایمنی برای کودکان است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اصفهان، اولین جلسه کمیسیون ایمنی راهها در سال جاری به ریاست معاون امور عمرانی استانداری اصفهان و نماینده دستگاههای ذیربط در محل دفتر امور عمرانی استانداری اصفهان تشکیل شد که یکی از موارد مهم مطرح شده در این جلسه هفته جهانی ایمنی بود.

طرفه، معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون ایمنی راهها در سال گذشته همچنین اقدامات موثر ایمنی در نوروز 94 در سطح راههای استان گفت: در سال 94 باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاههای مرتبط نسبت به بالا بردن افزایش ایمنی در راههای استان تلاش کرد.

وی خواستار برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاههای امداد جاده‌ای در خصوص سفرهای تابستانی شد و اظهار داشت: با توجه به پیک سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان دستگاههای امداد جاده‌ای با برنامه‌ریزی مناسب در خصوص ایمن‌سازی محورهای استان اقدام نمایند.

فرزاد دادخواه، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه اکثر تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان اصفهان عامل انسانی و خواب‌آلودگی است گفت: برای جلوگیری از اینگونه حوادث نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده در سطح ملی و استانی است.

وی به هفته جهانی ایمنی اشاره کرد و تصریح کرد: 14 لغایت 20 اردیبهشت هفته ایمنی نامگذاری شده است که امسال با اعلام سازمان ملل متحد هفته ایمنی برای کودکان است که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سایر دستگاههای مرتبط ضمن آموزش ایمنی به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راههای استان اصفهان، بیانیه‌ای که از خواسته‌های کودکان و دانش‌آموزان می‌باشد در مراسم صبحگاه روز 20 اردیبهشت در 61 مدرسه استان قرائت می‌گردد و از دانش‌آموزان دعوت می شود که با امضای این بیانیه به کمپین حمایت از بیانیه مزبور بپیوندند.

دادخواه به چند بند مهم این بیانیه اشاره کرد و گفت: در این بیانیه کودکان و دانش‌آموزان خواسته‌های خود را اینگونه بیان کرده‌اند: 1- راهها باید آنقدر ایمن باشند تا ما بتوانیم با خیال راحت، پیاده به مدرسه رفت و آمد کنیم 2- ما پیاده‌روهایی امن و گذرگاه دوچرخه‌سواری امن می‌خواهیم 3- ما می‌خواهیم در مسیر راهها، موانعی برای کند شدن رفت و آمد وسایل نقلیه قرار داده شود 4- ما از همه صاحبان وسیله نقلیه در هر نقطه از ایران می‌خواهیم که مواظب بچه ها باشند.

مدیر راهداری اداره کل با بیان اینکه 11 هزار نفر از راکبین موتورسوار و وانت‌سوار با همکاری پلیس راه و دستگاههای مرتبط در حاشیه راهها آموزش دیده‌اند گفت: این اقدامات در جهت افزایش ایمنی کودکان و دانش‌آموزان مدارس حاشیه راهها صورت گرفته است. گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضاء برنامه‌های خود را در خصوص هفته‌جهانی ایمنی اعلام نمودند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.