◄ دیدار معاون رئیس جمهور از مرکز کنترل ترافیک تهران
تین نیوز | معاون علمی و فنآوری رییس جمهور در دیدار خود از مركز كترل ترافیك پایتخت، از نزدیك با پیشرفتهای تهران در ارتباط با سیستمهای هوشمند حمل و نقل و ترافیك ITS آشنا شده و در جریان اقدامات و فعالیتهای مدیریت شهری در زمینه مدیریت و كنترل هوشمند ترافیك تهران قرار گرفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، دكتر سورنا ستاری معاون رییس جمهور در این دیدار كه به میزبانی سید جعفر تشكری هاشمی معاون شهردار تهران انجام شد، گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تبدیل مجموعه علمی و اجرایی كه با آن معاونت همكاری دارند به شركتهای دانشبنیان، میتوان تسهیلات و معافیتهای ویژه این شركتها را برای مجموعههای همكار معاونت حمل و نقل و ترافیك در نظر گرفت.
وی با اعلام این كه همكاری پاركهای علم و فنآوری در زمینه فعالیتهای علمی مدیریت شهری امكانپذیر است، تأكید كرد: سیستمهای هوشمند حمل و نقل و ترافیك از الزامات شهر هوشمند است و از این رو مدیریت شهری تا میتواند، باید این سیستمها را گسترش دهد و در این مسیر معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری نیز از هیچ تلاشی فروگذار نمیكند.
پدیده موتورسیكلت در تهران باید تحت مدیریت در آید
معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود، موتورسیكلتهای بنزینی و انبوه تخلفات راكبان آنها را از اصلیترین مشكلات ترافیك تهران دانست و اظهار كرد: به عنوان نمونه، پدیده پیك موتوری به این شكل كه در تهران شاهد آن هستیم و در آن سرعت و ویراژ دادن برای رساندن بسته مورد نظر به مقصد حرف اول را میزند، در هیچ جای دنیا وجود ندارد و از این رو، این پدیده كه متأثر از نوع فعالیت منحصر به فرد موتورسیكلت در تهران است، باید ساختارمند شده و تحت مدیریت در آید.
ستاری جایگزینی موتورسیكلتهای برقی به جای موتورسیكلتهای بنزینی را راهحل مؤثری برای كاهش مشكلات موتورسیكلتها دانست و تصریح كرد: كاربری موتورسیكلت در كشورمان درست تعریف نشده و باید نسبت به تغییر آن اقدام كرد و موتورسیكلت برقی راهكار مناسبی برای این تغییر كاربری است.
وی با تأكید بر این كه هزینه استفاده از حمل و نقل شخصی در تهران باید بالا برود و البته پیشنیاز این امر گسترش حمل و نقل عمومی است، اضافه كرد: تهران آنقدر گسترش پیدا كرده و بزرگ شده كه پاسخگویی به انبوه نیازهای شهروندان آن با توجه به محدودیتهای موجود كاری سخت و طاقتفرساست.
زحمات مدیریت شهری شایسته تقدیر است
رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این كه مدیریت شهری تهران در اقدامات خود مصمم است، اظهار كرد: به عنوان نمونه، با وجود مخالفت وزارت كشور وقت در دولت قبل، شهرداری تهران نسبت به راهاندازی اولین خط BRT اقدام كرد و رفته رفته این پروژه را گسترش داد.
ستاری با بیان این كه معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با وجود محدودیتهای موجود واقعاً زحمت میكشند و تمام تلاش خود را مینماید تا مسائل و مشكلات ترافیكی شهر كمتر شوند، تصریح كرد: زحمات این مجموعه شایسته تقدیر است و از این رو پیشرفتهای تهران در حوزههای مختلف از جمله حوزه حمل و نقل و ترافیك را با افتخار میتوان به جهان نشان داد و برای دنیا به نمایش گذاشت.
وی با تأكید بر این كه توسعه فنآوری در هر شهر، نماد بهبود زندگی شهروندان آن است و توسعه سیستمهای ITS نیز از آن متأثر میشود، اضافه كرد: توسعه تكنولوژی در مدیریت ترافیك از طریق كاهش اتلاف وقت و افزایش آرامش و ایمنی به كمك مردم شهر میآید و معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری آمادگی دارد تا در حوزههای نرمافزاری و سختافزاری ترافیك، حداكثر همكاری را با مدیریت شهری داشته باشد.
نظارت چشمی و دستی ترافیك به نظارت هوشمند و سیستمی تبدیل شده است
قبل از سخنان معاون رئیس جمهور، معاون شهردار تهران با ارائه گزارشی از وضعیت ترافیك پایتخت با تأكید بر نظام یكپارچه سیستمهای هوشمند حمل و نقل و ترافیك (ITS) گفت: نظارت چشمی و دستی و مدیریت میدانی ترافیك تهران به نظارت هوشمند و سیستمی و مدیریت اطلاعات تبدیل شده است و امروزه مدیریت ترافیك در كلان شهر تهران همپا با كلانشهرهای پیشرفته جهان پیش میرود و به روز میشود.
تشكری هاشمی با اعلام این كه امروز مدیریت شهری تهران بر دانش ساخت مترو تسلط كامل دارد، تصریح كرد: در احداث ایستگاهها و خطوط مترو صد در صد و در تولید واگن و تأمین تجهیزات مترو حداقل 60 درصد به خودكفایی رسیدهایم و امروز با افتخار و اقتدار اعلام میكنیم در این حوزه دانشبنیان بی نیاز شدهایم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.